Bukefalos 28 år!

Kalla har lika många mästerskapsmedaljer som Svan. Det är stort. Hon är så cool och häftig och wow. Och hur kan hon fortfarande se ut som en junior? Hon ser ju nästan yngre ut än Ebba? Mer Kalla åt folket helt enkelt.
 
Typiskt liksom, alla VM medaljer tas av damerna men naturligtvis var herrarnas uttagning viktigare än damernas silver :mad:
:laugh: Men det skulle ju ha avslöjats imorse och sen blev pressträffen inställd för att de ville hålla på laget, vi hade ju fått vänta hela dagen :arghh:. Dock blev det ju som förväntat.
 
:laugh: Men det skulle ju ha avslöjats imorse och sen blev pressträffen inställd för att de ville hålla på laget, vi hade ju fått vänta hela dagen :arghh:. Dock blev det ju som förväntat.

Bah! ;) :down: :mad:

Men vad i helvete? Rubrik om att Grip kör över Halvarsson i herrstafetten! Och att Kalla är arg efter sin sträcka. Kom igen nu!
 
Det blev miss i schemat på bruksprovet så en extra paus nästan perfekt timeat till stafetten... Så vi såg från läktaren i Flyinge :p fick dock stänga av ljudet på sista sträckan för då kom den in en hingst igen. Men väldigt spännande vändning! Vi trodde Stina skulle få gå ut med Diggins men så tar Ebba finskan istället, superkul! :)
 
Ebba kommer bli rolig att följa framöver. Jag har varit lite orolig över återväxten i svensklägret men superEbba lugnar mig lite :) .

Fast på damsidan har det ju sett väldigt lovande ut ett tag? Ebba, Maja, Dyvik, Hedda, Settlin, Sundling, Henriksson. Och så Stina såklart. Visst, en del av dessa hade man kanske hoppats skulle ha visat mer nu men det finns ju en del orsaker till att det inte blivit så - än. Finns ju dessutom fler lovande juniorer.
 
Tjoho, silver!!! :banana:

Har precis kollat ikapp, det var ju rätt svajigt på de två första sträckorna men sen kom Ebba :D Kul också att Stina fick revansch!
 
Tjoho, silver!!! :banana:

Har precis kollat ikapp, det var ju rätt svajigt på de två första sträckorna men sen kom Ebba :D Kul också att Stina fick revansch!

Jag var tvungen att kolla om halva för jag var så nervös att jag knappt kollade :D Men jag tycker inte Haags sträcka var svajig? Visst, sprint-Falla spurtade iväg på slutet så det blev 8 sekunder men då hade ju bl.a. finskan klivit in på Haags skidor så hon nästan fick stanna helt i backen. Tycker snarare att det var stabilt av Haag.
 
Håller med dig @Niyama jag tycker inte Annas sträcka kändes svajig utan väldigt stabil. Hon gjorde det hon skulle, hålla rygg på Finland och Norge. Ska bli jättespännande se henne i tremilen.

Men nu laddar vi väl för herr-stafetten. Hoppas killarna fick lite extra pepp av tjejernas lopp. Har inga stora förhoppningar dock, killarna känns lite vekare än tjejerna :cool::p
 
Nä, killarna har inte en chans idag. Medaljörer gissar jag blir Ryssland, Norge och Finland i den ordningen. Ustiougov känns lite för stark och frågan är om ens Norge kan matcha honom på sistasträckan. Och Finland har varit starka nu i sitt hemma-VM och Niskanen har varit jättebra. Tror inte att resten av det finska laget kan matcha Ryssland och Norge. Är det nån som har sett vilka åkare de tre nationerna ställer upp med?
 
Nä, killarna har inte en chans idag. Medaljörer gissar jag blir Ryssland, Norge och Finland i den ordningen. Ustiougov känns lite för stark och frågan är om ens Norge kan matcha honom på sistasträckan. Och Finland har varit starka nu i sitt hemma-VM och Niskanen har varit jättebra. Tror inte att resten av det finska laget kan matcha Ryssland och Norge. Är det nån som har sett vilka åkare de tre nationerna ställer upp med?

Norge kör med Tönseth-Dyrhaug-Sundby-Krogh
(fats nu är när jag tittar på VG så verkar det vara omvänd ordning på Tönseth-Dyrhaug)
Ryssland har Bessmertnykh - Larkov - Chervotkin - Ustjugov
Ryssland har en ganska orutinerad på 3:e mot Sundby så hänger han inte med Sundby tror jag Norge tar det.
Finland Jahojärvi-Niskanen-Lehtonen-Heikkinen

Tror bronset kommer stå mellan Sverige och Finland, guld mellan Ryssland och Norge
 
Huu, det här blir svårt... Men stafett är alltid spännande!
Sant.
Tyckte inte Hellner såg motiverad ut ens (?) när han startade, men får hoppas det bara var att han försöker mata in i tanken att helt köra sitt eget lopp och inte tänka på sekunderna för mycket och köra slut på sig snabbt för att inte orka hela vägen.
Dock känns ju som laget inte har helt rätt under fötterna och förutsättningarna med hur snön mår, är ju som det är.
Jag satsar en slant på att svenska killarna kommer i mål typ :p
Äsch man får vara optimist, fy mig! :o
 
VM är bra tidsfördriv när man är på sjukhuset för medicin. Men jag är ju klart om knappt tio minuter, så jag lär väl missat slutet :(.
 

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
818
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
503
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 602
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 020
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp