Jag känner mig ganska övertygad om att finländarna har vänt ut och in på sig själva för att se till att det där inte händer igen, framför allt inte på ett hemma-VM :p

Det är jag också rätt så säker på. Jag tror inte heller att Niskanen är dopad, MEN... Jag är ruggigt långsint och inte helt rationell alla gånger när det gäller doping. I det här fallet får han tyvärr klä skott för andras synder. Men bara mycket lite. ;)

Det är jag också rätt så säker på. Jag tror inte heller att Niskanen är dopad, MEN... Jag är ruggigt långsint och inte helt rationell alla gånger när det gäller doping. I det här fallet får han tyvärr klä skott för andras synder. Men bara mycket lite. ;)

Är du kompis med gubbarna som sitter i kommentarsfältet på SVT Sports facebook och har hetsjakt på norrmännen efter astmamedicin-historien? :p

Jag har absolut ingenting till övers för doping men föredrar att tro gott om alla tills motsatsen har bevisats. (Å andra sidan sa jag direkt att Mühlegg var dopad när han krossade Elofsson, men då blev pappa sur på mig och sa att man inte skulle säga så :angel:)

Är du kompis med gubbarna som sitter i kommentarsfältet på SVT Sports facebook och har hetsjakt på norrmännen efter astmamedicin-historien? :p

Jag har absolut ingenting till övers för doping men föredrar att tro gott om alla tills motsatsen har bevisats. (Å andra sidan sa jag direkt att Mühlegg var dopad när han krossade Elofsson, men då blev pappa sur på mig och sa att man inte skulle säga så :angel:)
:laugh:
Jag blir rätt trött på Pops försök att misstänkliggöra Ustiugov som aldrig (?) åkt dit för doping, när Sundby faktiskt varit avstängd. Men astmahistorien börjar bli lite uttjatad.

Men hur ser det ut inför herrstafett nu då? Norge antar jag lär vara med i topp. Finland? Ryssland? Har Sverige chans på medalj?

:laugh:
Jag blir rätt trött på Pops försök att misstänkliggöra Ustiugov som aldrig (?) åkt dit för doping, när Sundby faktiskt varit avstängd. Men astmahistorien börjar bli lite uttjatad.

Nä Ustiugov har aldrig lämnat positivt dopingprov. Han blev ju förbannad och röt till när han gång på gång skulle kollektivt dras med i dopingsnacket trots detta. Fullt förståeligt.

Och ja, är också rätt trött på astmahistorien. Nu har de kommit fram till att allt har skötts enligt reglerna, då får alla acceptera det. Sundby är ju en annan femma, även om jag hoppas och tror att det faktiskt var bara ett misstag. Sundby har väl diagnosticerad astma?

Och ja, är också rätt trött på astmahistorien. Nu har de kommit fram till att allt har skötts enligt reglerna, då får alla acceptera det. Sundby är ju en annan femma, även om jag hoppas och tror att det faktiskt var bara ett misstag. Sundby har väl diagnosticerad astma?

Ja, han har astma. Det som fortfarande är lite frågetecken kring är väl diagnostiseringen (alltså allmänt, inte just Sundby). Det som stör mig med Norge är deras (alltså ledning etc, inte åkarna) överlägsna attityd, att deras åkare är rena och de har så bra koll. För både gällande Sundby och Johaug är det ju så klantigt att det bara inte får hända. Och Johaugs sätt att försöka göra läkaren helt ansvarig trots symbolen på förpackningen. Om man bara kan skylla på landslagsläkaren kan ju vem som helst ta vad som helst och säga att läkaren sa att detta var ok. Jag köper Johaugs historia, men känner bara att herregud, ta lite jävla ansvar själv för ditt misstag.

På junior-VM som var Ebbas stora mål denna säsong, vann hon visserligen 5 fritt men "bara" med 13.8 s till norskan Johansen. I våras när Johansen mötte de bästa norskorna på 5 fritt var hon långt efter, runt minuten efter Weng. I höstas var hon 2.24 efter Weng på 10 fritt. Visst, det är stor skillnad på 5 och 10 och Johansen har antagligen gått framåt sen i våras.

I skandinavisk cup i Lillehammer var ju Ebba 15 s efter Kalla, men då var ju Kalla precis tillbaka efter hjärtproblemen. Udnes Weng blev trea nån sekund efter Ebba.

Segern i Bruksvallarna var förstås bra (2. Falk +0.9, 3. Stina +13.1, 4. Haag +20.8) men Haag var ju i betydligt sämre form då. Falk däremot kanske skulle åka ungefär jämnt med Ebba, men om Falk hade fått åka hade hon fått gå förstasträckan och därmed dels fått lite lättare motstånd och dels hade Kalla kunnat jaga ikapp ev. tapp på tredjesträckan (på alla utom Norge).

:nailbiting:

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 753
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 539
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 455
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • FÅRtråden