Skillnad Pullar/Achen??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elemmírë
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 866
E

Elemmírë

Står i begrepp att köpa nytt träns till min häst. Oftast rider jag utan n osgrimma, men ibland när hon är pigg, blir hon jättehård i munnen... Givetvis jobbar vi med att försöka få henne att lyssna bättre även då;)
Min fundering är då; ska jag satsa på pullar eller vanlig achen? Jag har allitd haft achen och har ingen erfarenhet att pullar... därför undrar jag, vari ligger skillnaden??

Jag är väl egentligen minimalist när det gäller utrustning.. men ändå

Sv: Skillnad Pullar/Achen??

Ingen?? Frågan var kanske lite dum....

Sv: Skillnad Pullar/Achen??

jag anser att det inte är någon skillnad i "styrka" på olika nosgrimmor.
det handlar mer om vad hästen trivs bäst med.
så ta det du tycker känns bäst.
och satsa på att sätta hästen i arbete - aktivera bakbenen när hästen lägger sig på.
(det finns de som påstår att en pullargrimma bromsar om man har en het häst, men jag anser att det inte är så, den är till för att hästen ska kunna andas friare i tex uthållighetsprovet i fälttävlan)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 863
Senast: QueenLilith
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 174
Senast: MayGrace
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 341
Senast: Dandylinn
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 329
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka