Skillnaden mellan islandshäst och "andra" hästar

V

Vendetta

Jag är nyfiken på vad som kan skilja sig mellan islandshästar och andra hästar, t.ex. halvblod. Jag tänker inte på saker som gångarterna utan mer hållningssätt (lösdrift m.m.), barfota vs skoning, högre hållbarhet vs skador, utrustning, exem, täcke vs klippning m.m.

Självklart förstår jag att man inte behöver skilja på häst och häst, men är intresserad av att veta den mer typiska "islandshästlivsstilen". Hoppas någon förstår vad jag är ute efter.
 
Sv: Skillnaden mellan islandshäst och "andra" hästar

Det finns ingen typisk islandsstil ..

Jag hanterar mina isisar precis som vilka andra hästar som helst.
Täcken på, senskydd vid hoppning, rakas på vintern, dressyrsadlar, träns med olika sorters nosgrimmor, uppstallade, skodda o.s.v.

Det är så olika, precis som hos alla andra raser.
 

Liknande trådar

Ridning En nyfiken fråga om någon vet, hästar på 4H-gårdar eller på parklekar som främst används till ponnyridning för barn eller olika ridlekis...
Svar
16
· Visningar
1 540
Senast: susanne
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 771
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 007
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 403
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp