Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snarare det dubbla, uppåt 8. Utredningarna fortgår och hittills har drygt 420 personer av ca 5,3 miljoner vaccinerade fått sin narkolepsi fastslagen som läkemedelsskada.4 per 100.000 vaccinerade.
Jag är alltid skeptisk mot nya läkemedel. Tar ett själv med svart triangel vilket innebär att det ska vara utökad övervakning på den men någon utökad övervakning har jag inte märkt av.
Man får ju hoppas att de inte har för bråttom som med svininfluensavaccinet.
Precis samma härAbsolut, utan tvekan.
När jag började ta den här medicinen med svart triangel sa läkaren att jag skulle få en uppföljning efter fem veckor. Tiden gick … efter mer än ett halvår hade jag fortfarande inte fått någon kallelse så då skickade jag ett meddelande.Får man någon medicin oavsett vad det är ska man alltid rapportera misstänkta biverkningar till behandlande läkare. Det betyder ju inte att läkaren kan sitta och ringa runt till patienter varje vecka och fråga hur de mår. Mår jag bra har jag ett årligt besök hos läkare. Då frågar hen hur jag mår och hur jag upplever att medicineringen fungerar, that's it. Givetvis med uppmaningen att jag ska höra av mig om något ändras.
När jag började ta den här medicinen med svart triangel sa läkaren att jag skulle få en uppföljning efter fem veckor. Tiden gick … efter mer än ett halvår hade jag fortfarande inte fått någon kallelse så då skickade jag ett meddelande.
Denna mottagningen rapporterar inte in biverkningar, det får man göra själv.
Jag med! Är så sugen på att återgå till mitt vanliga liv och ibland tycker jag att det verkar som att det kommer att gå först efter att ett vaccin (som används..) finns på plats.Precis samma här![]()
Överallt där det är frågan om att tjäna stora pengar finns det en risk att människor tar genvägar. På det företag som får fram ett vaccin först lär aktiekursen skjuta i höjden.Du tror alltså inte att de som tar fram vaccin föjer alla föreskrifter och testar det som behöver och brukar testas innan det släpps på marknaden?
Läkemedel går igenom många långa tester innan det godkänns och släpps.
Samtidigt finns det hårda regleringar och lagar kring just läkemedel.Överallt där det är frågan om att tjäna stora pengar finns det en risk att människor tar genvägar. På det företag som får fram ett vaccin först lär aktiekursen skjuta i höjden.
Du kan inte jämställa svininfluensan med Covid-19, det är inte samma sjukdom. Dessutom vet vi inte än om man blir immun, och om så är fallet - hur länge en sådan immunitet varar. Som sagt i mitt inlägg ovan - mer information behövs innan man kan ta beslut.Absolut inte, både jag och sambon har troligen haft covid-19 redan, får hoppas att det ger immunitet även om vissa som testat negativt insjuknat igen. När svininfluensan pågick så var min mamma på mig om att vaccinera mig (flyttat hemifrån sedan länge) är glad jag inte gjorde det. Min syster blev riktigt dålig efter vaccinet, samt vet flera i min närhet som fick bestående problem. Så nej tack
Självklart kan jag inte det, jag förstår att de måste genomgå tester osv. Jag vill bara inte att svininfluensa vaccinet upprepas igen pga att det tas för fort ut på marknaden. Läste senast igår om att Oxford räknar med att ha ett vaccin redo i september. Det känns väl snabbt då "vanliga" vacciner tar år att få till.Du kan inte jämställa svininfluensan med Covid-19, det är inte samma sjukdom. Dessutom vet vi inte än om man blir immun, och om så är fallet - hur länge en sådan immunitet varar. Som sagt i mitt inlägg ovan - mer information behövs innan man kan ta beslut.
Ja och när människor får dollartecknen framför ögonen så struntas det både i det ena och det andra. Rapporter om problem som göms eller försvinner.Samtidigt finns det hårda regleringar och lagar kring just läkemedel.