Skylift utanför fönstret

Islandshästryttare

Trådstartare
Vi har en skylift parkerad utanför vårt fönster. Nu har företaget inte använt den på flera dagar. Vi bor alltså inte på nedersta våningen utan en bit upp. Detta är något irriterande för att ha persienner uppdragna på den sidan är inte så trevligt. som någon är i den så ser de rakt in i vår lägenhet. Är inte vår brf som utför jobbet åt så vet inte vart den används. Hur länge är det rimligt att man ska parkera en skylift utanför fönstret till en lägenhet? Kan man göra det på obestämd tid även om den inte används?
 
Vi har en skylift parkerad utanför vårt fönster. Nu har företaget inte använt den på flera dagar. Vi bor alltså inte på nedersta våningen utan en bit upp. Detta är något irriterande för att ha persienner uppdragna på den sidan är inte så trevligt. som någon är i den så ser de rakt in i vår lägenhet. Är inte vår brf som utför jobbet åt så vet inte vart den används. Hur länge är det rimligt att man ska parkera en skylift utanför fönstret till en lägenhet? Kan man göra det på obestämd tid även om den inte används?
Fast för att se in till er måste de väl först hissa ner korgen, kliva i, och sen hissa upp igen?
Om det inte är er brf som gör jobb så ska de ju inte alls vara på den höjden utanför ert fönster och att ha persiennerna uppdragna då gör väl inget?
Vem äger marken utanför lägenheten? Är det brfen eller är det kommunen?
 
Vi har en skylift parkerad utanför vårt fönster. Nu har företaget inte använt den på flera dagar. Vi bor alltså inte på nedersta våningen utan en bit upp. Detta är något irriterande för att ha persienner uppdragna på den sidan är inte så trevligt. som någon är i den så ser de rakt in i vår lägenhet. Är inte vår brf som utför jobbet åt så vet inte vart den används. Hur länge är det rimligt att man ska parkera en skylift utanför fönstret till en lägenhet? Kan man göra det på obestämd tid även om den inte används?

Ser inte problemet. Oavsett var den står parkerad, när de hissar upp den utanför er (även om den hämtat den från annat ställe) är det ju DET som är problemet. Inte var den är parkerad.
 
När en bomlift parkeras så ska korgen hissas upp så pass högt att det inte går att klättra upp i den från marken, det är praxis av säkerhetsskäl, sen hur högt man hissar den är lite olika, vissa tycker det räcker med 2-3 meter medan andra kör upp den betydligt högre. Jag ser inte varför ni inte kan ha persiennerna uppdragna bara för att där är en tom liftkorg på samma höjd utanför? För att någon skulle kunna se in genom ert fönster så måste liften ned till marken och sen hissas upp igen med en person i och om det inte utförs arbete på fasaden utanför ert fönster eller på något annat som råkar vara utanför ert fönster i just den höjden så behöver ni nog inte oroa er för fönstertittare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 720
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej! Hoppas att det inte är helt fel ställe att posta den här frågan.. Jag bor i en bostadsrätt på andra våningen och har fått stå ut...
Svar
18
· Visningar
2 017
Senast: svea
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 517
Senast: nickan1
·
Äldre Vi har en liten uteplats utanför lägenheten ca 4x6 m. Den är avskärmad med en häck i framkant och mot grannen, öppen åt det andra...
Svar
17
· Visningar
1 992
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp