Slå ihop allmänt och hem/ hobby

Som den som modererar mest på allmänt så tycker jag evighetstrådarna är ett gissel.
Får jag en rapport från en sån är jag rätt rökt om jag ska behöva ta mig igenom 62 sidor för att få en bild av läget.

Jag önskar också att stickspår fick egna trådar för att minska känslan av klubbar för inbördes beundran.
 
Problemet med evighetstrådarna är att de tenderar att bli en chatttråd för redan invigda. Det är säkert inte meningen men det är svårt att ta sig in i efterhand.

Ja! Det här är den största anledningen till att jag inte brukar delta i dem, de flesta har redan sin bestämda gemenskap och det är svårt att komma in i någon slags dialog utan att det känns som att man klampar in utan tillåtelse och är oönskad. :cautious:
 
Som den som modererar mest på allmänt så tycker jag evighetstrådarna är ett gissel.
Får jag en rapport från en sån är jag rätt rökt om jag ska behöva ta mig igenom 62 sidor för att få en bild av läget.

Jag önskar också att stickspår fick egna trådar för att minska känslan av klubbar för inbördes beundran.
Med stickspår är väl problemet var man ska dra gränsen, är det vid 5 inlägg eller 15 eller 25? Fast i den frågan känns det som om i alla fall Allmänt har börjat en process.
 
Som jag ser det skulle det kunna vara ett problem med ett chatt-trådsforum. Skall alla chatt-trådar vara där. Det känns inte helt vettigt med specifika chatt-trådar från exempelvis Fälttävlan och Hund blandas med Allmänt-chatt. Att bara ha Allmänt-trådar känns också lite dumt och risken är att de då ändå fyller upp under Nytt/Just nu och ändå ogillas.

Sedan var det någon som skrev att det ogillas att man skapar nya trådar. Om det är så skulle jag vilja ha reda på vilka det är som ogillar det. Personligen gillar jag nya trådar och numera mer än för ett antal år sedan. Något jag försökt sprida till moderatorerna och nu till er om jag inte gjort det tidigare.

Det blir väldigt jobbigt om det skall falla på moderatorerna att bryta ut ett antal inlägg i en chatt-tråd för att skapa en ny tråd. Det är svårt och kan ta lång tid. Mycket bättre om alla försökte skapa nya trådar om ämnet inte faller inom ämnet för chatt-tråden.
 
Jag får krupp på alla evighetstrådar utom kökstråden. Antagligen för att jag skriver mest i den, men också för att vi kommenterar och diskuterar kring mat. Och livet.

Jag glömmer hobby-forumet, jag kollar allmänt, hund och ibland barn, det är det jag hinner.
Det är synd när det mest startas trådar av typen ”här är tråden för alla frågor om yadayada”. Det hindrar i mitt tycke att trådarna utvecklas till mer än ren rapportering.
Jag tycker de ska slås ihop och antalet chatt-trådar begränsas. Eller att ”gnägg” kommer tillbaka för dylika.
 
Processen jag tänkte var att vi faktiskt gjort ett par utbrytningar av sidospår på sistone (fast det kanske inte är vi, utan du. ;) )
Jag menade att det är en gemensam insats som åtminstone jag står helt bakom. :)

Däremot håller jag med @Gunnar om att det blir ohållbart om jag ska sitta och skapa nya trådar åt folk.
Jag flyttar gärna ett antal inlägg om någon av dem som diskuterar skapar en ny tråd.
 
Jag menade att det är en gemensam insats som åtminstone jag står helt bakom. :)

Däremot håller jag med @Gunnar om att det blir ohållbart om jag ska sitta och skapa nya trådar åt folk.
Jag flyttar gärna ett antal inlägg om någon av dem som diskuterar skapar en ny tråd.
Ja, nu menade jag inte att du skulle göra det, men att det kanske var du som legat bakom de utbrytningar jag sett.
 
Och startar man en tråd tråd får man kritik för det så för mig känns det åtminstone tryggare att använda de evighetstrådar som redan finns.
Menar du den gång på Hund då jag frågade dig varför du startade en ny evighetstråd om något som ditintills avhandlats i en annan evighetstråd? Du skrev ju till och med att de låg väldigt nära varann. Om man startar nya evighetstrådar är det väl bra om de åtminstone inte handlar om det som redan finns i befintliga evighetstrådar.
 
Senast ändrad:
@Gunnar Nej, ett enda chattforum för alla chattrådar menar jag verkligen inte, utan underavdelningar på forum som Allmänt, Barn och Hund. Att de syns i Just nu kan man väl leva med, men de skulle inte peta ner trådar i specifika ämnen.


Vi hade ju en sådan avdelning på Senior ett tag, för många år sedan.
 
Jag måste säga att jag blir lite beklämd över gnället på evighetstrådarna.

Uppenbarligen så fyller de någon funktion och de är de mest populära trådarna på forumet. Det säger en hel del, dels om användarnas behov samt hur nutidens kommunikation ser ut. Jag tror att väldigt många på Bukefalos är faktiskt ganska ensamma IRL, och för dem är evighetstrådarna ett kompisgäng och då blir dessa trådar samlingsplatsen. Dessa kompisgäng har alltid funnits, i alla möjliga former, på Buke, men eftersom vi numera är få aktiva användare på Buke så blir det nog mer tydligt med grupperingar.
 

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 666
Senast: SiZo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 538
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 915
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara för mig att hitta en tidsbalans. Jag hade ju uppenbarligen trampat i jordgetingboet igen nu...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp