Bukefalos 28 år!

släpp ut de instängda hästarna

Vi har både tävlingshästar(trav) samt pensionärer som vi rider :cool:
Pensionärerna går ute dygnet runt året om!! Å vi bor i dalarna där det är rätt kallt å snöigt på vintern...EN gång har de gått in på natten denna vinter...å då va de -35 grder...annars har de varit ute... å dom har ALDRIG varit sjuka!!
Tävlingshästarna går ute dygnet runt på sommaren, om de inte är natten för tävling..det säger sig självt att de inte går ute dygnet runt året om efteersom de då skulle få för mkt päls...
Hästarna blir mkt friskare av att vara ute, det är det som är GJORDA för, hela kroppen mår bättre, benen blir starkar och djuret blir MYCKET mer harmonisk.
Självklart ska man ändå ha vindskydd/ligghall/skogstall eller dyl så att hästen kan ta skydd om den skulle vilja det vid dåligt väder tex :bump:
 
:bow: :bow: :bow:
vi måste sträva efter att efterlikan hästens naturliga tillstånd så långt det är förenligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, det utlovas storm var jag bor. Har 2 hästar hemma. Häst A är helt ok med att stå på box, häst B hatar det enligt ägaren( har B på...
Svar
11
· Visningar
1 365
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 093
Senast: cello
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp