Bukefalos 28 år!

Slaget om ridskolan! (ulvlek)

@qitis torde vara siad, @hemlig likaså och iom vilka som röstar där så lägger jag @Niyama och @iiantazie åt sidan som goda. Niyama verkar ha koll på @Hedinn vilket Niyama borde fått info om om hon har den roll jag tror.

Det gör alltså att de resterande två onda återfinns bland @Paddington och @flyingchange

Jag älskar uteslutningsmetoden, frågan är bara vem av Niyama och iiantazie jag ska följa då?
 
@qitis torde vara siad, @hemlig likaså och iom vilka som röstar där så lägger jag @Niyama och @iiantazie åt sidan som goda. Niyama verkar ha koll på @Hedinn vilket Niyama borde fått info om om hon har den roll jag tror.

Det gör alltså att de resterande två onda återfinns bland @Paddington och @flyingchange

Jag älskar uteslutningsmetoden, frågan är bara vem av Niyama och iiantazie jag ska följa då?
Varför tror du hemlig är siad? Jag kände mig övertygad om att hemlig och paddi är onda men nojar lite nu att nån av dom är BM och har gjort nåt helt ologiskt dag 1. Men varför skulle BM använda extrarösten dag 1 på heffa?
 
Jag vill definitivt vara kvar i leken och inte riskera att röstas ut idag
Jag är inte alls säker på att hemlig är siad till idag faktiskt. Kan lika gärna varit siad innan dess

Hemlig är jag faktiskt också misstänksam emot , kan ju ha blivit lite blockerad i tankarna förut då jag tyckte mig hitta ett får / ulv samband mellan Lobelia och Iiantazie. Kan ju ha tänkt helt uppåt väggarna där inser jag. :o
Misstänksam mest kanske för att Paddington argumenterat i två lyncher mot hemlig och sedan röstat på henne både i första dl och i gårdagens dl så väljer att lägga rösten på hemlig idag


qitits röstar på hemlig
 
Varför tror du hemlig är siad? Jag kände mig övertygad om att hemlig och paddi är onda men nojar lite nu att nån av dom är BM och har gjort nåt helt ologiskt dag 1. Men varför skulle BM använda extrarösten dag 1 på heffa?
Tycker du det är konstigt att jag antar att hemlig är siad? Om du nu är så säker på att q är siad ond, varför röstar du inte där då?
 
Ulvarna lär väl offra en av sina egna idag (eller fåret såklart)? För i en 4-4 situation så kan borgmästaren och/eller röstfifflaren avgöra plus att alla onda riskerar att outa sig vid en sådan situation.
 
Dom med två röster (hoppas jag får till mina tankar rätt nu):
Paddington (första rösten av goda Heffaklumpen och andra av mig)
Hemlig (första rösten av Art och andra av Paddington)
Heffaklumpen (första rösten av Q och andra av Niyama
Qitis (första av iiantazie och andra av av Lobelia)

Heffa var god, likaså Art. Så om man tänker att fåret följde en ulv så lämnar det Q som ulv och Niyama som får, eller iiantazie som ulv och Niyama som får.
Detta då de första att rösta på mig och Paddington var goda.

Därför ska jag kolla lite extra på Q och iiantazie just nu. Hellre en ulv än ett får, men hellre fåret än en god.
Q hade typ liknande tankar som jag, måste läsa hennes inlägg igen.
Som jag känner nu, så tror jag Q blivit siad ond. Det och med mina tankar från häromdagen gör grund för min röst ikväll. Kan ändra om jag kommer på nåt annat under tiden som är kvar.

hemlig röstar på qitis
 
Jag tycker det är lite knepigt att @Niyama röstar på hemlig om hon inte anser att hemlig är siad när vi med största sannolikhet VET att qitis är det.

Med det sagt så väljer jag att följa iiantazie då hon varit konsekvent i sina misstankar mot q.

LenaH röstar på qitis
 
Min magkänsla från dag 1 och 2 håller i sig ang hemlig och det ser ju ut som i tråden att Q ska vara siad, men jag är lite rädd för att det blir liknande situation som igår.
Jag väljer att följa mig själv och

Paddington röstar på Hemlig
 
Röstlista DL3:
15.34 Niyama röstar på hemlig
20.01 iiantazie röstar på qitis
20.11 flyingchange röstar på hemlig
20.43 qitis röstar på hemlig
20.59 hemlig röstar på qitis
21.00 LenaH röstar på qitis
21.05 Paddington röstar på hemlig

hemlig 4
qitis 3

Hoppas att klockslagen blev rätt! Samt att jag inte missade någon...
 
Röstlista DL3:
15.34 Niyama röstar på hemlig
20.01 iiantazie röstar på qitis
20.05 flyingchange röstar på hemlig
20.40 qitis röstar på hemlig
20.58 hemlig röstar på qitis
21.00 LenaH röstar på qitis
21.05 Paddington röstar på hemlig


Med reservation för felaktiga tider.
 
Röstlista DL3:
15.34 Niyama röstar på hemlig
20.01 iiantazie röstar på qitis
20.05 flyingchange röstar på hemlig
20.40 qitis röstar på hemlig
20.58 hemlig röstar på qitis
21.00 LenaH röstar på qitis
21.05 Paddington röstar på hemlig


Med reservation för felaktiga tider.
FC röstade 20.11 :)

#479
 
Alltså vad fan... Nu blir jag ju nojig. Qitis lär ju vara siad, men möjligt får? Hemlig KAN ju inte vara god sett till bl.a röstningen på Lobelia och jag har ingen god roll att placera henne på. Det faktum att hon inte verkar försvara sig heller utan verkar gett upp tycker jag styrker det.

Hedinn röstar på hemlig

Och så blir jag nojig över att hon är får istället 🙈
 
Jag tycker det är lite knepigt att @Niyama röstar på hemlig om hon inte anser att hemlig är siad när vi med största sannolikhet VET att qitis är det.

Med det sagt så väljer jag att följa iiantazie då hon varit konsekvent i sina misstankar mot q.

LenaH röstar på qitis
Du bör ju veta din egen roll så för dig borde det vara jättelätt?
 
Alltså vad fan... Nu blir jag ju nojig. Qitis lär ju vara siad, men möjligt får? Hemlig KAN ju inte vara god sett till bl.a röstningen på Lobelia och jag har ingen god roll att placera henne på. Det faktum att hon inte verkar försvara sig heller utan verkar gett upp tycker jag styrker det.

Hedinn röstar på hemlig

Och så blir jag nojig över att hon är får istället 🙈
Jag blir nojig över om BM gjort nåt jättekonstigt dag 1, typ utnyttjat sin extra röst på heffa?!
 
Alltså vad fan... Nu blir jag ju nojig. Qitis lär ju vara siad, men möjligt får? Hemlig KAN ju inte vara god sett till bl.a röstningen på Lobelia och jag har ingen god roll att placera henne på. Det faktum att hon inte verkar försvara sig heller utan verkar gett upp tycker jag styrker det.

Hedinn röstar på hemlig

Och så blir jag nojig över att hon är får istället 🙈

Detta kanske är en jättedum fråga så här nära DL men spelar det någon roll om hemlig är en ulv eller ett får? Alla onda måste väl vara döda? Och kvarvarande ulvar kommer försöka käka i natt oavsett om de är två eller tre?

Jag blir nojig över om BM gjort nåt jättekonstigt dag 1, typ utnyttjat sin extra röst på heffa?!

Men varför skulle borgmästaren ha gjort något sådant?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 767
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 648
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 382
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 194
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp