Bukefalos 28 år!

Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Alltså, jag skulle kunna missa "oskrivna regler" när jag har vissa roller. Så sånt behöver ni inte fundera på.
 
UPPDATERING

Elverna har försvunnit en efter en senaste tiden. Personalen på ridskolan vet inte riktigt hur de ska klara sig framöver. När det försynt knackar på stalldörren och en okänd person kommer in blir de alla glada. Men vänta lite, är det inte något bekant över hen? Och är hen inte lite väl nyfiken på konstiga detaljer? När de kommer på hen med att rota runt på kontoret är de säkra, det är ngt skumt med hen! De erbjuder hen att rida och lovar att det är en snäll och trygg häst. Men när hemlig sitter upp och smackar på visar det sig att det är stallets mest opålitliga häst de gett henne. Hästen bockar iväg och hemlig får åka ambulans till sjukhuset...

hemlig var granne (ulv)

DL är kl 10.00
 
UPPDATERING

Elverna har försvunnit en efter en senaste tiden. Personalen på ridskolan vet inte riktigt hur de ska klara sig framöver. När det försynt knackar på stalldörren och en okänd person kommer in blir de alla glada. Men vänta lite, är det inte något bekant över hen? Och är hen inte lite väl nyfiken på konstiga detaljer? När de kommer på hen med att rota runt på kontoret är de säkra, det är ngt skumt med hen! De erbjuder hen att rida och lovar att det är en snäll och trygg häst. Men när hemlig sitter upp och smackar på visar det sig att det är stallets mest opålitliga häst de gett henne. Hästen bockar iväg och hemlig får åka ambulans till sjukhuset...

hemlig var granne (ulv)

DL är kl 10.00
Yes!! :banana:
 
UPPDATERING

livet på ridskolan är sig inte likt. Bara konflikter och den goda stämningen verkar ha försvunnit. Trots det sliter personalen på, hästarna måste ju ändå få sitt. Men en av hästskötarna har en hemlig dröm, att få flytta till Tyskland och arbeta på ett stort hoppstall. När så ett meddelande dyker upp att en ledig plats finns på hennes drömställe tvekar hon inte, utan packar väskan och bokar biljetter! Älsklingshästar får en sista morot och så åker hon iväg för att uppfylla sina drömmar.

niyama var hästskötare (lärling)

DL kl 21.30
 
Men nej :( Lycka till i Tyskland Niyama men vi hade behövt dig. Jag undrar om det går att klura ut huruvida Niyama var siarlärling eller ängellärling i natt, och om den kvarvarande lärlingen isf kommer ha änglaförmågor natten som kommer? Det känns som att det hade varit mest hjälpsamt nu när goda återigen har kniven på strupen (tre goda, tre onda kvar i leken).
 
Jag tror fortfarande att det stod mellan två onda igår, och att frågan snarare är om qitis är får eller ulv. Jag känner mig rätt säker på hennes ondhet, men som @Hedinn påpekade igår är det såklart bättre att få ut en ulv i det här läget.
 
Men nej :( Lycka till i Tyskland Niyama men vi hade behövt dig. Jag undrar om det går att klura ut huruvida Niyama var siarlärling eller ängellärling i natt, och om den kvarvarande lärlingen isf kommer ha änglaförmågor natten som kommer? Det känns som att det hade varit mest hjälpsamt nu när goda återigen har kniven på strupen (tre goda, tre onda kvar i leken).
Det är dock något som de onda tjänar mest på att veta, så jag skulle vara försiktig med att spekulera för mycket kring det öppet.
 
Det är dock något som de onda tjänar mest på att veta, så jag skulle vara försiktig med att spekulera för mycket kring det öppet.

Oops, det tänkte jag inte på. Och egentligen spelar det inte jättestor roll heller eftersom vi ändå måste rösta ut en ond ikväll för att leken ska gå vidare.
 
Jag är väldigt förvånad att under hela den här BM/Röstfifflar diskussionen är det ingen som verkar tänka på dessa roller inte har behövt rösta dolt på samma person som de röstat öppet på.
Det här citatet, plus efterföljande diskussion får mig att tänka att Paddington försökt röra till lite och göra oss osäkra på teorierna kring DL 1. Jag fick aldrig något svar på av vilken anledning BM skulle ha haft till att använda sin extraröst i DL 1, eller vilken anledning röstfifflaren skulle ha haft till att rösta på någon annan dolt än öppet i samma DL. Därför tror jag att det var ett syfte till att få oss att bli osäkra, eller fundera på om Paddi kunde vara BM.
Min magkänsla från dag 1 och 2 håller i sig ang hemlig och det ser ju ut som i tråden att Q ska vara siad, men jag är lite rädd för att det blir liknande situation som igår.
Jag väljer att följa mig själv och

Paddington röstar på Hemlig
Ihop med den här teorin, att q ser ut att vara siad men Paddi var rädd för samma situation som med Lobelia. Vad jag minns fanns det inga inlägg som tydde på att Lobelia skulle vara siad, utan enbart röstningen som gjorde att folk började fundera kring det. Jag såg en annan situation i fallet med qitis, där det fanns starkare misstankar mot henne i inlägg.

Det här gör att jag tror att Paddington kan vara ond.
 
LenaH skriver detta vid röstning igår:
@qitis torde vara siad, @hemlig likaså och iom vilka som röstar där så lägger jag @Niyama och @iiantazie åt sidan som goda. Niyama verkar ha koll på @Hedinn vilket Niyama borde fått info om om hon har den roll jag tror.

Det gör alltså att de resterande två onda återfinns bland @Paddington och @flyingchange

Jag älskar uteslutningsmetoden, frågan är bara vem av Niyama och iiantazie jag ska följa då?
Hon har alltså enligt inlägget ovan helt klart för sig vilka som bör sitta i lyan. I sitt röstinlägg skriver hon följande:
Jag tycker det är lite knepigt att @Niyama röstar på hemlig om hon inte anser att hemlig är siad när vi med största sannolikhet VET att qitis är det.

Med det sagt så väljer jag att följa iiantazie då hon varit konsekvent i sina misstankar mot q.

LenaH röstar på qitis
Skapar där lite lagom mycket misstankar mot Niyama, trots att det tidigare diskuterats möjligheten att qitis skulle kunna vara får och att det är bättre att få ut en ulv.
När Niyama påpekar att det borde vara lätt för LenaH som vet sin egen roll svarar hon:
Det är ju inte det det handlar om? Jag har tre goda utöver mig själv och nojar över att de röstar på två olika?
Fast om du är god så är ju bpde Q och hemlig onda.
Och där har ju Niyama helt rätt. LenaH hade ju en "full" lya + får och det borde således inte vara något att noja om. Så, av den anledningen tror jag att LenaH också är ond.
 
Här svarar qitis på varför hon höll glömmerallt och flyingchange som troliga goda:
Mest för att de verkade resonera som mig helt enkelt- det skrev jag redan igår :)
Och iiantazie vet jag ju inte har rätt om mig - därav att jag redan igår rätt tydligt misstänkte iiantazie för att vara ond, trolig ulv . Igår verkade flera inne på att Lobelia , om hon var fåret även de vile ha IIantaztie till ulv - så trodde det skulle bevisa helt enkelt att jag hade rätt så vi skulle ha enkelt idag att hitta en ulv.
Nu var det ju faktiskt fel att Lobelia var fåret. Jag trodde verkligen det!

Flyingchange är jag faktiskt osäker på idag. Det var ju hon som först började skriva om troliga får igår?
vet inte vart jag har henne
I inlägget ovan står även att "flera var inne på Lobelia som får" och att om hon var det så "ville de ha iiantazie som ulv" alltså rätt tydligt andras teorier, inte qitis egna.

Här skriver qitis om sior, då hon inte upplevt att nån verkat siad. Men att möjligtvis Niyama skrivit om nån som siad.
Jo jag såg det. Tror dock att det faktiskt kan ha varit Artline som vart siad första natten - tycker helt enkelt inte att någon riktigt tydligt skrivit något glasklart om någon som siad- utom möjligen du? som även glömmerallt var inne på igår
Vilket inlägg har Niyama skrivit om nån som troligt siad?
Jag fick aldrig något svar på frågan om var Niyama skulle skrivit nåt om någon som verkar siad, så tänker mig att det handlade mer om att antyda något om Niyamas roll snarare än att hon hittat någon som verkade varit siad (åtminstone inte som var värd att "visas upp").

Sen kommer röstinlägget:
Jag vill definitivt vara kvar i leken och inte riskera att röstas ut idag
Jag är inte alls säker på att hemlig är siad till idag faktiskt. Kan lika gärna varit siad innan dess

Hemlig är jag faktiskt också misstänksam emot , kan ju ha blivit lite blockerad i tankarna förut då jag tyckte mig hitta ett får / ulv samband mellan Lobelia och Iiantazie. Kan ju ha tänkt helt uppåt väggarna där inser jag. :o
Misstänksam mest kanske för att Paddington argumenterat i två lyncher mot hemlig och sedan röstat på henne både i första dl och i gårdagens dl så väljer att lägga rösten på hemlig idag


qitits röstar på hemlig
Då är det helt plötsligt qitis själv som hittat ett får/ulv-samband mellan Lobelia och iiantazie, inte "andra", som hon skrivit i inlägget innan. De här teorierna, dessutom när hon sen påpekar att hon följer Paddi, som jag ju tror är ond, får mig att luta åt att qitis är fåret.

Avslutningsvis kommer hon med ett par inlägg när det gäller BM, vilket låter lite som att hon vill påpeka att hon kan sitta på rollen.
Det håller jag med om!
Det som gör att jag ser det som osannolikt är att det inte kommenterades förrän igår, trots att vi hade haft flera diskussioner om hur BM kunde/borde ha röstat i tidigare lyncher och i de samtalen deltog inte qitis alls, vilket i min värld borde ha varit av intresse för BM att göra. Så det är ännu en detalj som gör att jag ser qitis som trolig ond, utöver att hon sannolikt blivit siad.

Så sammanfattningsvis av mina senaste tre inlägg tror jag att Paddington och LenaH är de kvarvarande ulvarna och qitis är fåret. :)
 
Jag blev lite nojig över Hedinn ett tag, mest eftersom hon verkade helt rimlig (och i alla lekar jag läst har hon varit väldigt rimlig, och ulv. typ), men nu droppade hon in med tre inlägg på raken jag håller helt med om. Niyama verkade också ha hittat Hedinn, möjligtvis är hon siad. Men jag lutar nog mer åt att Niyama siade någon som blev käkad, typ glömmerallt, tycker inte det fanns något supertydligt om sia i hennes inlägg. Tror jag väljer att gå efter magkänslan igen, den var ju rätt gällande Niyama, så jag vill ha Hedinn som god.

flyingchange känns definitivt mer vettig den här leken än förra, lite lugnare :p Påpekade igår att ulvarna borde vilja offra hemlig om hemlig var ulv, och röstar sedan på hemlig. Det stod mellan qitis och hemlig då, och om man går efter Hedinns teori om q som får då så borde väl ulvarna hellre vilja offra fåret? flying känns fortfarande ganska förvirrad, vilket också gör mig ganska säker på att hon är god, annars hade hon nog fått svar på ganska mycket i lyan.

Eftersom jag tycker Hedinns inlägg om Paddi, LenaH och qitis speglar mina tankar rätt bra så väljer jag att lita på henne. Det är väl dock bra om vi samlar rösterna idag, med tanke på att onda med största sannolikhet vill få ut en god. Eller så blir det en enfaldig lynch där alla röstar på samma, mtp att ulvarna inte kan vinna lynchen om vi samlar..
 
jag har fått önskemål om att snabba upp leken. Vad sägs om att ha DL kl 21.00 ikväll för att sedan ta natt-dl direkt efter? Och så ny dag dl 21.15 osv tills det är slut?
Men det kräver att alla kvarvarande deltagare kan vara online ikväll!

@LenaH
@Paddington
@iiantazie
@flyingchange
@qitis
@Hedinn

(tror det var alla)
Funkar för mig! Jag har inga problem att ha DL ännu tidigare om någon önskar heller.
 
LenaH skriver detta vid röstning igår:

Hon har alltså enligt inlägget ovan helt klart för sig vilka som bör sitta i lyan. I sitt röstinlägg skriver hon följande:

Skapar där lite lagom mycket misstankar mot Niyama, trots att det tidigare diskuterats möjligheten att qitis skulle kunna vara får och att det är bättre att få ut en ulv.


Och där har ju Niyama helt rätt. LenaH hade ju en "full" lya + får och det borde således inte vara något att noja om. Så, av den anledningen tror jag att LenaH också är ond.
Du gör det enkelt för dig när du "tappar" svaret jag gav Niyama. 🙂
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 854
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 405
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 269
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp