Slösa pengar på?

Habina

Trådstartare
Jag behöver hjälp... :crazy:

Håller på och beställer hästgrejer till min nyköpta åring ( :angel: ), men jag kommer inte upp i 200 kr. Har beställt två grimmor, ett grimskaft, en piggborste och en hovkrats. Det är alla saker som jag behöver, i övrigt har jag det mesta.

Så, skall jag köpa en speciell svansborste (har ju piggborsten) eller benreflexer (kommer förmodligen bara promenera i dagsljus). Eller finns det något superviktigt jag glömt, som en åring bara måste ha? :confused: Det känns liiiite tidigt att köpa bett nu, eller?

Sv: Slösa pengar på?

Personligen tycker jag att piggborsten är värdelös till svansen, så för min del hade det blivit en svansborste!
En fin, mjuk ryktborste annars, kanske?

Hade nog köpt en tämkörningsgjord för framtida bruk, men det blir kanske för dyrt... Jag skulle satsa på svansborsten! Pälsglans är annars bra att reda ut svansar med.

hästgodis :angel:
eller ett par handskar till dig själv
kanske en rejäl borste för de dagar hästen rullat sig i värsta leran?

Hade nog köpt en tämkörningsgjord för framtida bruk, Jag skulle satsa på svansborsten! Pälsglans är annars bra att reda ut svansar med.

Det har jag redan! :o Har till och med två olika selar! :crazy: Men pälsglans var smart, det tipset köper jag! :bow:

hästgodis :angel:
eller ett par handskar till dig själv
kanske en rejäl borste för de dagar hästen rullat sig i värsta leran?

Hästgodis = uteslutet. :devil: Handskar har jag i överflöd. Rejäl borste har jag redan, fast den lär bli utsliten snabbt så mycket som hästen rullar sig. :crazy: Tack ändå för idéerna! :bow:

Pälsglans. shampoo, fler hovkratsar (de försvinner alltid, ofelbart). Insektsmedel till sommaren, en flyweil?. Tvättsvamp.

Klokt tänkt, men det är mycket billigare att köpa direkt från Apoteket. :devil:

Elastisk självhäftande linda + jodopax.
Ett grimskaft till.
Ett flugpannband eller huva.
En helosansalva.
En longerlina.

alltid bra att ha grejor.

haha jag vet hur det är..har varit med om samma sak själv..Man sammlar på sig en hel del genom åren..Vad kan man hitta på då då?
Benreflexer lät iof inte dumt att ha?om inte annat kommer du säkert behöva dem senare..Ett fleece täcke kanske? om hästen kommer in blöt och kall..

Nu vet jag inte varifrån du beställer men en gummiupphängning så att man kan binda upp hästen tycker jag är bra!

sHAMPO OCH tvättborste så att badträningen kan komma igång....alltid bra att ha en badvan unghäst!!!!

sHAMPO OCH tvättborste så att badträningen kan komma igång....alltid bra att ha en badvan unghäst!!!!

Så sant så... :bow:

Fast nu är beställningen skickad (blev pälsglans) och jag har redan börjat grunna på nästa beställning. Måste ju ha ett billigt träns att växa i, bett i olika storlekar, reflexer förstås och precis som du säger, tvättgrejer! :o

Liknande trådar

Utrustning Jag slösar alldeles för mycket pengar på utrustning till mina hästar, MEN nu har tom jag sett för mycket!!!! Satt och tittade runt... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 040
Senast: prallan
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 525
Senast: Buck
·
Utrustning Lite dum tråd kanske, men i och med att jag snart sällar mig till den där listan med folk som jag aldrig trott att jag skulle få ingå... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 826
Senast: Liten
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka