SM i westernridning.

Sv: SM i westernridning.

Solafekub skrev:
Ändrar mig angående HC, för det är faktiskt en A-tävling. Men frågetecken kvarstår kring Bökeberg tycker jag? Varför kan inte dom klasserna räknas? :confused:
För att vi som inte har quarter eller paint ska få så begränsad valmöjlighet som möjligt och tvingas lösa WRAS-licens och deltaga på deras tävlingar antar jag....:mad: :angel:
Orättvist som bara den med tanke på att nu får Q/P ekipagen fler chanser att kvala än vi andra.:mad: :mad: Dom har ju håde ras-shower och WRAS tävlingar att välja mellan...
 
Sv: SM i westernridning.

Jag räknade till sex WRAS-tävlingar och endast tre AQHA+APHA samt en ApHC så det borde gå att hitta någonstans de två kvalmöjligheter man behöver ha för SM oavsett vilken ras man har.
FG
 
Sv: SM i westernridning.

Nu var inte grundfrågan huruvida man ska hinna kvala, utan att jag inte tycker att man borde tvingas ta ut licens och tävla WRAS-tävlingar om man har arab och vill kvala till SM.

Men eftersom reglerna tydligen är sådana kommer nästa fråga upp:
Varför ska de amerikanska raserna ha fler möjligheter att kvala än vi som är hänvisade till WRAS? Känns lite diskriminerande...

Tre av de sex WRAS tävlingarna är dessutom A- tävlingar med andra vaccinationsbestämmelser...

Nej, låt oss kvala i allbreedsklasserna på ras-showerna. I alla fall på dom tävlingar som har krav på stångbett för hästar som är 6 år och äldre.
Ge alla samma förutsättningar i så stor utsträckning det bara är möjligt!
 
Sv: SM i westernridning.

JHANA skrev:
Nu var inte grundfrågan huruvida man ska hinna kvala, utan att jag inte tycker att man borde tvingas ta ut licens och tävla WRAS-tävlingar om man har arab och vill kvala till SM.

Men eftersom reglerna tydligen är sådana kommer nästa fråga upp:
Varför ska de amerikanska raserna ha fler möjligheter att kvala än vi som är hänvisade till WRAS? Känns lite diskriminerande...

Tre av de sex WRAS tävlingarna är dessutom A- tävlingar med andra vaccinationsbestämmelser...

Nej, låt oss kvala i allbreedsklasserna på ras-showerna. I alla fall på dom tävlingar som har krav på stångbett för hästar som är 6 år och äldre.
Ge alla samma förutsättningar i så stor utsträckning det bara är möjligt!

Hm, fast jag tycker faktiskt inte att det är så himla farligt att behöva lösa licens. Det tycker jag nästan att man får lov att räkna med när man tävlar på en högre nivå! De som har QH och liknande och tävlar på rasshower är väl också tvingade att lösa licens för sina klasser? Eller?

Vad jag däremot inte förstår är varför det görs skillnad på olika tävlingar (t.ex. Bökeberg) och varför dom klasserna inte kan räknas... :confused:
 
Sv: SM i westernridning.

Nej, på quartertävlingar räcker det med medlemsskap i rasföreningen.

Och det handlar inte bara om licensen, det är ju antalet tävlingar oxå.
Man har ju inte råd att vara med överallt, och det är ju dom stora tävlingarna,typ Bökeberg, som är roligast att åka på.
Därför vore det ju trevligt om dom kunde vara SM-grundande så man inte måste rida WRAS oxå...

Och som du skriver, varför får inte Bökeberg (allbreeds open/youth) räknas?
Förra året var det bättre nivå i dom klasserna än på någon av dom WRAS-tävlingar jag var på, och det var nån utlänning med oxå har jag för mig, borde nästan klassas som internationell tävling då.
Tycker dessutom att arab-SM borde få räknas.

Jag börjar tro att WRAS genom sina 2-3 regeländringar tagit bort dessa kvalmöjligheter (eller det man hoppades var kvalmöjligheter:smirk: ) just för att tvinga oss med "icke-amerikanskt" att rida deras tävlingar.

Dom kanske gör vad dom kan för att höja deltagar-antalet, som ju inte brukar vara så imponerande på B-nivå...;)

Men det är knappast ett problem längre för mig, blir nog inga tävlingar alls i år, med tanke på mina hästars hälsostatus och dom 5-siffriga veterinärräkningarna..... som kommer att fortsätta växa....:crazy:
 

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 357
Senast: Habina
·
Dressyr Årets ponny och junior-SM i dressyr går i mitten av augusti. Det är överfullt i alla klasser utom kat C. I kat D är det 62 anmälda (40...
Svar
11
· Visningar
2 237
Senast: Fjellheim
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
14 966
Distans Hur förhåller ni er till att det är ett medeldistans-SM, på gång? Jag har funderat på detta mycket, och kan inte se en enda anledning...
2
Svar
38
· Visningar
5 320
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp