Smidiga vinterridstövlar?

Gelina

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av de nättare varianterna av vinterridstövlar? Tänker på tex Cavallo Polar och liknande. Såg även att Mountain Horse har en modell som heter Nordic LT H. Vad finns det mer för några?

Jag är väldigt frusen av mig och räknar inte med att kunna använda dessa de kallaste dagarna, utan vill ha ett mellanting att kunna träna i och använda under de mildare vinterdagarna. Det blir ju en kompromiss helt enkelt, men så varma och så smidiga som det går! Och helst ok snygga också.

Det är ju alltid ett plus om de är billiga, men olika prisklasser är intressanta! Vill gärna ha ett par som håller länge.
 
Sv: Smidiga vinterridstövlar?

Det kan nog stämma. Ser ut som vanliga ristövlar. Vattentäta, fodrade o med grov sula. Tror de ligger på 2800:-
 
Sv: Smidiga vinterridstövlar?

Jag är väldig nöjd med mina Cavallo polar. Har bara haft dem en säsong så jag vet inte hållbarheten ännu. De funkar bra för mig ner till -15 grader. Köpte en storlek större än vad jag normalt har för att få plats med en socka.
 
Sv: Smidiga vinterridstövlar?

Kul att höra att de fungerar även vid såpass låga temperaturer! En storlek större är nog en bra idé.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ni några tips på varma fodrade sköna ridstövlar? Vill att de ska vara snygga och inte så "grova". Jag har Mountain Horse Rimfrost nu...
2
Svar
20
· Visningar
9 147
Hästvård Jag tycker vi behöver en klipptråd! Det börjar ju bli dags och varje år så skapas det ju många trådar om klippa/inte klippa, hur klippa...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
47 981
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men...
2
Svar
23
· Visningar
2 720
Senast: Melina
·
Utrustning Jag vill ha ett par vinterridstövlar som man inte fryser i. (är enormt frusen :confused: ) Samtidigt får de inte vara klumpiga. Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp