Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men på vintern sitter ju brodden i hela tiden så varför skulle man då behöva gängtapp och sånt? Förstår inte riktigt smidigheten med den.Vem mer har fått syn på det broddverktyget?
Det är som en fickkniv, med hovkrats, kniv,broddhåls rens, broddnyckel, och broddgängare (eller vad det nu heter).
Det måste ju vara jättesmidigt att ha i jackfickan när man är ute orider på vintern? eller?
Har ni inte lika halt i hagen som där ni rider alltså? Måste vara väldigt konstiga landskap söderut alltså!!Det beror nog på var i landet man befinner sig. Här nere i skåne är det sällan befogat att ha brodd i konstant hela vintern. Jag har haft brodd dygnet runt ett fåtal gånger, men annars använder jag mest broddar när jag ska rida. Broddar i och broddar av varje gång.
Haha, oki. Lät ändå som att det var bra mycket skönare att ha halt överallt så man liksom kan ha brodd hela tiden utan dåligt samvete :PTja, när hagen består av upptrampad lera så blir det inte så halt när det fryser. Snarare knutigt och knöligt...Ute i skogen kan det vara halt på många ställen ändå. Skulle korsa en grusväg igår och det blev nästan som "Bambi på is"... Och gräsängarna är inte heller så roliga. Fast nu pratar jag ju om frost och inte snö.
Men en knölig hage blir inte så hal när det faller snö på den heller. Grusvägar och ängar kan ju bli rena isgatorna...
Det har då aldrig jag varit med om, de är ju svetsade fast. Har även ridit en hel del på barmark med dem, t ex asfalt.
Allt är säkert möjligt, men inte troligt i alla fall.
Fastsvetsade broddar är nog inte standard... Jag har det inte och vet ingen som har det heller.. Hur gör du om någon/några broddar blir nedslitna? Skor om?? På min häst nöts några av broddarna snabbt och behöver bytas ut mellan skoningarna. (Skor var 6:e vecka..) Det skulle ju inte funka om de vore fastsvetsade..