Sminktråden

Min absoluta favorit är Lancôme Hypnôse Drama Waterproof, som jag har haft svårt att hitta en billig lika bra motsvarighet till. Sedan är lustigt nog en så pass billig som Lash Princess False Lash Effect Mascara Waterproof från essence det jag hittat som jag tycker påminner mest om den... Kan tänka mig att den dyrare finns i annat än svart, ingen koll alls på essence dock!
Tack, ska kolla!
 
1703951138882.png

Jag kan inte hitta denna till ett vettigt pris och den verkar ha utgått! någon som har ett bra förslag på ersättning?
 
Visa bifogad fil 135722
Jag kan inte hitta denna till ett vettigt pris och den verkar ha utgått! någon som har ett bra förslag på ersättning?
Enligt Lyko & L'Oreal så ska Mascara Volume Million Lashes So Couture ha ungefär samma formula.

Annars kanske
Maybelline New York Lash Sensational Mascara, Full Fan Effect
Lancôme Hypnôse Drama Mascara
Maybelline New York The Colossal (någon av varianter)
kanske kan passa? Det är svårt med mascara, vad som funkar för ens fransar kanske inte passar för nån annan o vice versa.
 
Enligt Lyko & L'Oreal så ska Mascara Volume Million Lashes So Couture ha ungefär samma formula.

Annars kanske
Maybelline New York Lash Sensational Mascara, Full Fan Effect
Lancôme Hypnôse Drama Mascara
Maybelline New York The Colossal (någon av varianter)
kanske kan passa? Det är svårt med mascara, vad som funkar för ens fransar kanske inte passar för nån annan o vice versa.
denna har funkat bäst för mig! Men tack för tipset! :heart
 
Hej sminktråden!
Jag behöver hjälp. Som några av er sett i andra trådar, ska jag gifta mig till våren. Jag brukar normalt sett inte sminka mig så mycket (typ täcka över någon eventuell finne, fylla i ögonbrynen liiite så de syns samt ha lite mascara.)
Om jag inte lyckas hitta en makeupartist i närheten; vad behöver jag?

Det är ju (förhoppningsvis) once-in-a-lifetime och jag vill se så bra ut på bild som möjligt.
Förut fanns det sminkkurser där man kunde få hjälp med tips och sedan få välja produkter till en viss summa. Finns såna fortfarande?

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är värt att investera "massor" i ett helt gäng bra produkter och lära mig använda dem, eller om det är bättre att försöka hitta ett proffs som redan har allt som behövs?
Egentligen tycker jag att det är roligt med smink/skönhet, även om jag mest hållit på med nagelkonst. Men... Jag är sjukpensionär och spenderar mest tid hemma med hunden eller i stallet hos hästen. Dvs det är sällan jag har någon anledning att piffa till mig.
 
Hej sminktråden!
Jag behöver hjälp. Som några av er sett i andra trådar, ska jag gifta mig till våren. Jag brukar normalt sett inte sminka mig så mycket (typ täcka över någon eventuell finne, fylla i ögonbrynen liiite så de syns samt ha lite mascara.)
Om jag inte lyckas hitta en makeupartist i närheten; vad behöver jag?

Det är ju (förhoppningsvis) once-in-a-lifetime och jag vill se så bra ut på bild som möjligt.
Förut fanns det sminkkurser där man kunde få hjälp med tips och sedan få välja produkter till en viss summa. Finns såna fortfarande?

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är värt att investera "massor" i ett helt gäng bra produkter och lära mig använda dem, eller om det är bättre att försöka hitta ett proffs som redan har allt som behövs?
Egentligen tycker jag att det är roligt med smink/skönhet, även om jag mest hållit på med nagelkonst. Men... Jag är sjukpensionär och spenderar mest tid hemma med hunden eller i stallet hos hästen. Dvs det är sällan jag har någon anledning att piffa till mig.
Kicks har något sånt, iaf i vissa butiker, annars är youtube en guldgruva när det kommer till tutorials, men det kan krävas att man kollar på lite äldre videor då det inte är lika populärt längre, nu är det vanligare med try ons. 🙂
 
Snart dags att beställa ny mascara... Vill ha en klumpfri som bara ger färg, ingen volym.

Älskade Snapscara men den har ju utgått.
 
Inte smink, men tänker att det kanske passar här ändå?

Någon som har tips på bra kräm som funkar mot både mörka ringar, gropar, påsar och rynkor under och runt ögonen eller behöver jag flera olika i så fall? Jag använder nu Eucerin hyaluron-filler + volume-lift så ofta jag kommer ihåg den, men jag tycker inte att jag ser någon skillnad. Groparna under ögonen beror mycket troligt på långvarigt användande av ögonfransserum så det kommer förhoppningsvis bli bättre utan serum, men det kan tydligen ta mycket lång tid innan det blir bättre, om det blir bättre överhuvudtaget 😓 hade ingen aning om det när jag började med ögonfransserum, men nu är det ju som det är tyvärr. Det mörka är troligen en kombination av sköldkörtelstrul och genetiskt så bara jag får ordning på sköldkörteln så blir det kanske lite bättre, men även det kommer att ta lång tid.
Jag har hittat en kräm som heter Eucerin Anti-Pigment Dark Circle Illuminating Eye Care som låter bra och inte är svindyr. Är det någon som har provat den? Om inte, tips på någon annan med rimligt pris?

Och concealer under ögonen? Vad bör jag använda för någon sort och hur applicerar jag den? Jag har någon billig variant hemma (minns inte märke) och den täcker inte alls bra plus att det syns att jag har något på huden och det tycker jag inte om. Jag använder extremt sällan mer smink än lite eyeliner och mascara så det måste vara någon som är osynlig även utan en massa foundation och grejer ovanpå plus billig.

Nu ligger skuggorna lite osmickrande, men det ser såhär illa ut även i bra ljus
IMG_1910.jpeg
 
Liptint söker jag också. Jag har två som jag har köpt på aliexpress eller wish för evigheter sedan, men de är för starkt pigmenterade och nu håller de inte längre hela dagen när de börjar bli gamla. Jag vill ha någon som är åt det rosaröda hållet, men ändå diskret och ser naturlig ut och som håller hela dagen. Jag verkligen hatar känslan läppstift och läppglans så det måste vara något som går in i huden så som liptint gör
 
Efter tips från den här tråden har jag börjat använda Maybellines Anti-age Eraser-concealer och är jättenöjd! Mitt enda problem med den är att jag upplever att den efter ett par timmar går in i huden på ett sätt som gör att den nästan förstärker de rynkor jag dessvärre börjat få runt ögonen. Finns det något sätt att förebygga detta? Tänker om det skulle hjälpa med nån slags primer eller så? Det enda jag gör som förberedelse idag är att tvätta ansiktet och smörja in med min vanliga dagkräm. Kan verkligen ingenting om sådant här, så jag skulle uppskatta lite tips och råd! :)
 
Efter tips från den här tråden har jag börjat använda Maybellines Anti-age Eraser-concealer och är jättenöjd! Mitt enda problem med den är att jag upplever att den efter ett par timmar går in i huden på ett sätt som gör att den nästan förstärker de rynkor jag dessvärre börjat få runt ögonen. Finns det något sätt att förebygga detta? Tänker om det skulle hjälpa med nån slags primer eller så? Det enda jag gör som förberedelse idag är att tvätta ansiktet och smörja in med min vanliga dagkräm. Kan verkligen ingenting om sådant här, så jag skulle uppskatta lite tips och råd! :)
Jag köpte den för att jag gick på sponsrade inlägg om att den var typ dupe av YSL Touche Eclat. Väldigt olika! 😅
Tycker den är tung, kakig och lätt creasar direkt jag tar på den typ. Så den använder jag aldrig.
Men generellt är väl primer ev bra och även att setta concealern med ett bra puder för att undvika att produkter creasar.
Sen är vissa produkter så att de creasar på vissa oavsett primer och puder etc.
 
Jag är också helt novis när det gäller smink och skulle vilja gå en sminkkurs. Tittade på kicks men tycker att deras basmakeup kurs på 20 minuter känns lite kort. Lite som att någon sminkar mig och sen har jag inte hunnit lära mig något själv liksom. Sen har de några på 30, minuter och sen längre för festsminkningar . Jag hade helst velat bli sminkad och sen fått sminka mig själv med hjälp från den personen under någon lite längre kurs.
 
Jag köpte den för att jag gick på sponsrade inlägg om att den var typ dupe av YSL Touche Eclat. Väldigt olika! 😅
Tycker den är tung, kakig och lätt creasar direkt jag tar på den typ. Så den använder jag aldrig.
Men generellt är väl primer ev bra och även att setta concealern med ett bra puder för att undvika att produkter creasar.
Sen är vissa produkter så att de creasar på vissa oavsett primer och puder etc.
Aha, intressant! Jag är nog främst förtjust i den för att den är så himla lätt att applicera, jag gillar verkligen hur förpackningen är konstruerad så att säga. Testar med primer och ser om det hjälper, tack!
 
Jag är också helt novis när det gäller smink och skulle vilja gå en sminkkurs. Tittade på kicks men tycker att deras basmakeup kurs på 20 minuter känns lite kort. Lite som att någon sminkar mig och sen har jag inte hunnit lära mig något själv liksom. Sen har de några på 30, minuter och sen längre för festsminkningar . Jag hade helst velat bli sminkad och sen fått sminka mig själv med hjälp från den personen under någon lite längre kurs.
Jag var på Kicks i helgen och fick en kurs i att lägga en bra bas. Då blev jag sminkad samtidigt som vi gick igenom vad som passar min hudtyp och ton, hur produkterna ska användas etc. Sen fick jag 20% rabatt på de fem dyraste produkterna jag valde att köpa. Jag hann inte testa själv, men jag tycker att jag fick en bra grund och att jag med hjälp av bra produkter (som jag nu vet passar mig) kan öva själv genom att kika på Youtube-klipp och steg-för-steg-sminkningar.

Enligt tjejen som hjälpte mig, kan man boka in flera tillfällen för att t ex ha en gång med fokus på bas och en annan med bara fokus på ögon.
Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta en till kurs eller bara experimentera på egen hand med ögon, då jag ändå har en del skuggor etc sedan innan.
 
Jag köpte den för att jag gick på sponsrade inlägg om att den var typ dupe av YSL Touche Eclat. Väldigt olika! 😅
Tycker den är tung, kakig och lätt creasar direkt jag tar på den typ. Så den använder jag aldrig.

Jag kastade bort min med halva kvar, tycker applikatorn blir en sanitär olägenhet varenda gång. :D Den här gången började ögonen vätska i yttre ögonvrån efter applicering med den så det var definitivt dags att säga adjö. Slutade direkt jag bytte. Tycker att det är ett helgerån att jämföra med YSL Touche Eclat, men så älskar jag YSL. :love:

Men det är bra att du gillar den, @Mineur ! Den är ju väldigt prisvärd om man klickar med den. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 997
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp