Sminktråden

Jag söker en mascara där det inte blir så mycket produkt på borsten. Tycker de vanliga mascarorna jag testat har så extremt mycket produkt på borsten trots att jag drar av den, att jag får klumpar och spindelben. 🙁

Tips?
 
Jag söker en mascara där det inte blir så mycket produkt på borsten. Tycker de vanliga mascarorna jag testat har så extremt mycket produkt på borsten trots att jag drar av den, att jag får klumpar och spindelben. 🙁

Tips?
Dra av eller borsta av överskottet på hushållspapper innan?
 
Jag söker en mascara där det inte blir så mycket produkt på borsten. Tycker de vanliga mascarorna jag testat har så extremt mycket produkt på borsten trots att jag drar av den, att jag får klumpar och spindelben. 🙁

Tips?
Jag tycker överlag att de mascaror som ska ge längd, framom volym, är bättre på att inte klumpa sig. Formulan känns oftast tunnare tycker jag.
 
Testat men inte funkat så bra utan då har det liksom klumpat sig på borsten? Kanske ska leta efter mascaror med annorlunda borste? typ gummiborste?
Fast det går ju att liksom dra av nästan all mascara innan man applicerar. Men med det sagt så finns det ju olika typer av formuleringar, och olika typer av gummiborstar för den delen Vissa har "finare" gummiborst än andra. Min grej med mascara är egentligen att jag vill att den ska kunna hålla böjen (vilket jag tycker att 8 av 10 är för dåliga på), så jag har inte riktigt prövat mig fram med samma utgångpunkt som du.
 
Jag söker en mascara där det inte blir så mycket produkt på borsten. Tycker de vanliga mascarorna jag testat har så extremt mycket produkt på borsten trots att jag drar av den, att jag får klumpar och spindelben. 🙁

Tips?

Jag gillar Maybelline Sky High Waterproof. Tycker att det blir tunna lager utan att klumpa. Men så har jag väldigt begränsad erfarenhet av olika mascara.
 
Nu har jag testat glamlabs magnetiska ögonfransar och säger "köp inte"
Det är inte magnet längs hela fransen utan bara på något ställe och dessa magneter trillar lätt av. På ena paret direkt när jag tog ut dem ur förpackningen, se bild
20231227_150332.jpg
 
Fast det går ju att liksom dra av nästan all mascara innan man applicerar. Men med det sagt så finns det ju olika typer av formuleringar, och olika typer av gummiborstar för den delen Vissa har "finare" gummiborst än andra. Min grej med mascara är egentligen att jag vill att den ska kunna hålla böjen (vilket jag tycker att 8 av 10 är för dåliga på), så jag har inte riktigt prövat mig fram med samma utgångpunkt som du.
Har du något bra tips på mascara som håller böjen? Jag har jättesvårt att få det att funka numer.
Extra knepigt IOM att jag vill ha brun eller brunsvart mascara.
 
Jag söker en mascara där det inte blir så mycket produkt på borsten. Tycker de vanliga mascarorna jag testat har så extremt mycket produkt på borsten trots att jag drar av den, att jag får klumpar och spindelben. 🙁

Tips?
Jag har denna de få gångerna jag sminkar mig. Tycker att den är lätt att få snygg på bara ett lager, men när den är ny behöver jag torka av lite från borsten för att det inte ska bli för mycket
IMG_1547.jpeg

Nu har jag testat glamlabs magnetiska ögonfransar och säger "köp inte"
Det är inte magnet längs hela fransen utan bara på något ställe och dessa magneter trillar lätt av. På ena paret direkt när jag tog ut dem ur förpackningen, se bildVisa bifogad fil 135505
Men vilket blä! Misstänkte att det var för bra för att vara sant 😞
 
Har du något bra tips på mascara som håller böjen? Jag har jättesvårt att få det att funka numer.
Extra knepigt IOM att jag vill ha brun eller brunsvart mascara.
Min absoluta favorit är Lancôme Hypnôse Drama Waterproof, som jag har haft svårt att hitta en billig lika bra motsvarighet till. Sedan är lustigt nog en så pass billig som Lash Princess False Lash Effect Mascara Waterproof från essence det jag hittat som jag tycker påminner mest om den... Kan tänka mig att den dyrare finns i annat än svart, ingen koll alls på essence dock!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 007
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp