Sminktråden

Köpte Idun Vatn waterproof length 38, jättenöjd faktiskt!

Färg och längd, klumpfri, bra silikonborste.

Ganska så lik effekt som snapscara, vilket var vad jag var ute efter :).

Jag har aldrig provat den typen av mascara. Sitter den lika bra som en vanlig vattenfast? Jag är ute efter en ny mascara och vill ha vattenfast.
 
Jag har aldrig provat den typen av mascara. Sitter den lika bra som en vanlig vattenfast? Jag är ute efter en ny mascara och vill ha vattenfast.

Vi får se när jag tvättar av den ikväll haha. Jag ogillar vattenfasta som är svåra att tvätta av och kladdar och så, men enligt recensionerna så ska den här liksom glida av med varmt vatten.
 
Jag har aldrig provat den typen av mascara. Sitter den lika bra som en vanlig vattenfast? Jag är ute efter en ny mascara och vill ha vattenfast.
Jag har hört från andra att de sitter jättebra. Men... Jag har just den som @skiesabove skrev om och den sitter inte kvar på mig. 🥺
Det kanske har att göra med hur oljiga ögonlock man har eller liknande?
Meningen är ju att den ska gå lätt att tvätta av då den ska glida av istället för att lösas upp. På mig glider den av i "korvar" efter bara någon timme. Inte allt, men det ligger smul efter mascaran under ögonen.
 
Jag har hört från andra att de sitter jättebra. Men... Jag har just den som @skiesabove skrev om och den sitter inte kvar på mig. 🥺
Det kanske har att göra med hur oljiga ögonlock man har eller liknande?
Meningen är ju att den ska gå lätt att tvätta av då den ska glida av istället för att lösas upp. På mig glider den av i "korvar" efter bara någon timme. Inte allt, men det ligger smul efter mascaran under ögonen.

Min hy är rätt oljig så då är det kanske inget för mig.
 
37,4 en normal dag här :D Jag ska nog undvika såna mascaror tror jag :rofl:
Haha, ja jag har oljiga ögonlock och ligger ofta på 37,4-37,6 i temp. Om mascaran ska vara lätt att tvätta bort med vatten som är varmare än 38 grader, kanske förutsättningarna inte är de bästa? :rofl: :idea:
Men... Det är verkar himla smidigt och jag förstår att många är nöjda med att den är lätt att ta bort. OM den sitter kvar på dem så länge. 😅
 
Mina nya kompisar. :love:
20240328_141403-COLLAGE.jpg

Jag har inte hunnit göra någon sminkning med den mer färgglada paletten ännu, för den kom i morse. :p
Men den som är mer neutral är SÅ fin! Fem matta skuggor och resten effektskuggor av olika slag.
Den färgglada är bara skimmer, duochromes, metallics etc, förutom en matt svart. Det går nog att göra väldigt mycket roligt med den!
 
Jag har aldrig provat den typen av mascara. Sitter den lika bra som en vanlig vattenfast? Jag är ute efter en ny mascara och vill ha vattenfast.

Nu kanske du undrar specifikt kring den nämnda mascaran, men jag använder den typen av mascara fast av annat märke och jag tycker den funkar bra (trots rätt oljig hy runt ögonen). Det var länge sedan jag använde annan vattenfast mascara så jag har inte direkt något att jämföra med, men den sitter hela dagen utan något kladd så länge jag typ inte svettas en massa eller gråter och (därmed) oförsiktigt gnuggar mig i ögonen. Men den rinner ju aldrig utan mer flagnar av, och är samtidigt smidig att få bort med bara tillräckligt varmt vatten.
 
Mina nya kompisar. :love:
Visa bifogad fil 142046
Jag har inte hunnit göra någon sminkning med den mer färgglada paletten ännu, för den kom i morse. :p
Men den som är mer neutral är SÅ fin! Fem matta skuggor och resten effektskuggor av olika slag.
Den färgglada är bara skimmer, duochromes, metallics etc, förutom en matt svart. Det går nog att göra väldigt mycket roligt med den!
Jag är inne i en period nu där jag har lite pippi på att uppgradera mina ögonskuggor, och de där såg ju fina ut. Märke?
 
Det har kanske egentligen inget i sminktråden att göra, men jag insåg precis vad som är skillnaden med att packa inför resa då man är 40+ och då man är tonåring.

Dottern har packat ungefär 124 olika makeuppgrejer.
Jag har i stället packat ett halvt apotek, med allt från plåster till desificerande munnskölj, receptmediciner och ögondroppar.
 
Hjälp! Riktigt bra supersvart ögonskugga som lämnar minimalt med fallout sökes.

Har använt makeup geeks svarta skugga i många år men de verkar svåra att få tag i numera så behöver tips på alternativ. Gärna single, äger redan för många paletter som aldrig används 😅 Helst från svensk webbshop men det är inget krav.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 007
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp