Fibusen
Trådstartare
Jag registrerade mig för ett par månader sen, här om dagen kom första larmet att det var misstänkt hjärtstopp i närheten och frågan om jag kunde ta det. Tyvärr så var jag mitt ute i skogen med hästen och det skulle dröja bra mycket längre för mig att ta mig dit än för ambulansen så jag tackade nej. Fattade först inte vad det var som lät, det larmade ORDENTLIGT om vi säger så! 
Hur många är vi? Har ni varit först på plats någon gång och hunnit påbörja HLR innan ambulansen kommit? Hur håller ni era HLR-kunskaper uppdaterade?
Jag jobbar som USKA och får utbildning i HLR lite då och då, mycket under utbildningen. Försöker friska upp minnet och ha koll genom att läsa på nätet om det kommit nya råd och rön.
Hur många är vi? Har ni varit först på plats någon gång och hunnit påbörja HLR innan ambulansen kommit? Hur håller ni era HLR-kunskaper uppdaterade?
Jag jobbar som USKA och får utbildning i HLR lite då och då, mycket under utbildningen. Försöker friska upp minnet och ha koll genom att läsa på nätet om det kommit nya råd och rön.