Bukefalos 28 år!

Smycken och hår till paljettklänning

Venus_in_Furs

Trådstartare
Har köpt en paljettklänning till nyår och funderar på hur jag ska va stylad till detta - några råd? Finns ju stor risk att det blir too much med massa smycken och flygande lockar, men samtidigt blir det lite naket att inte ha något till och uppsatt hår...:confused:

Här är klänningen
68672900002_m.jpg


Här är jag
10547614_10152411128980588_6718221619411428819_n.jpg


Några tips?
 
Hävdar bestämt att nyår är enda tillfället på året då det bara inte kan bli "too much" ;)

Men vad jag skulle tycka vore snyggt till den klänningen är någon slags "halvuppsatt" hår. Dvs lite lösa lockar och så men att halsen ändå blir bar. Och guldsmycken och ev ett guldfärgat nagellack!
 
Jag har en klänning inför julens alla festligheter som ser väldigt mycket ut som din (Kanske är en likadan till och med)

Till den kommer jag ha örhängen modell glitter och glamour och lite lockar i håret :)
 
Till det där: Inget halsband, blingiga örhängen och sen lockar. Inget bling i håret :) (min åsikt)
 
Och som ovan sa: BAR hals :D ! Den klänningen är som gjord för naken hud vid halsen :)
Men fina örhängen. Lockar i håret, gärna delvis uppsatt. Så blir det pingla!
 
Något guldsmycke skulle passa bra. Du kanske kan köpa confettinagellack till? Om du inte vet vad det är så är det sådant man doppar nageln i efter att man har lagt på nagellacket. Leta efter ett i guld isånnafall.
 
Har köpt en paljettklänning till nyår och funderar på hur jag ska va stylad till detta - några råd? Finns ju stor risk att det blir too much med massa smycken och flygande lockar, men samtidigt blir det lite naket att inte ha något till och uppsatt hår...:confused:

Här är klänningen
68672900002_m.jpg


Här är jag
10547614_10152411128980588_6718221619411428819_n.jpg


Några tips?
Apsnygg klänning!!:up:
Jag hade nog också gått på uppsatt eller halvuppsatt hår med örhängen, gärna med något snyggt nagellack till!
 
Jag ser inte hur långt hår du har, men jag hade utsläppt hår (som var långt) till en paljettklänning en gång och det gör jag inte om...! Var asjobbigt när håret fastnade i paljetterna hela tiden. Kanske går det att förhindra med superhårda korkskruvar eller nåt men mer fluffiga lockar skulle i alla fall jag inte satsa på (igen...)
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Fideli
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 463
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 967
Senast: Hedinn
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 655
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp