Snabb fråga om dressyrgjord...

E

eiwo

Om en häst har en 115 centimeters 'allroundgjord', vad kan man gissa på att den ska ha i dressyrgjord? Förstår att man inte kan säga exakt, men på ett ungefär... Hur ska man sätta en dressyrgjord? Finns det några 'mått' vad det gäller hur långt från kåpan gjorden ska vara, typ max 15 cm?

Vore jättetacksam för svar! :bow:
 
Sv: Snabb fråga om dressyrgjord...

Ja, 5 cm från kåpan är väll ganska lagom. Man kan dock inte säga, det beror på sadeln.

Mitt halvblod har 115 i hoppgjord och 65 i dressyrgjord.
 
Sv: Snabb fråga om dressyrgjord...

Tack för svaret! :bow: Då vet jag ungefär vilken storlek jag ska köpa då, vore ju snopet om man köpte en 40 cm gjord om hästen behövde en 70 cm :p
 
Sv: Snabb fråga om dressyrgjord...

det där är väldigt olika. mycket beror på hur sadeln ser ut! en modell med längre stroppar och kåpor behöver kortare gjord än en sadel med kortare kåpor och stroppar.
 
Sv: Snabb fråga om dressyrgjord...

Jag har inte ens en dressyrsadel :angel: Har en Wintec Wide, men den har långa stroppar så vanlig gjord passar inte...
 
Sv: Snabb fråga om dressyrgjord...

Der kan ju variera lite beroende på sadlarnas utformning. Min häst har 130 cm gjord på hoppsadeln och 65 cm dressyrgjord.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 534
Senast: Linda_A
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 072
Senast: Sel
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp