Snälla hjälp, kort bomlös sadel???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snälla hjälp, kort bomlös sadel???

Jag har dem båda hemma, så jag kan mäta ikväll om du vill? Det är ju lite mer exakt att mäta dem med måttband :idea:

Jag vet inte hur du mäter tillförlitlighet, men den som jag menar har inte koll. Eller vad anledningen nu kan vara till felaktiga uppgifter... :devil:

ja visst gör det, men nu vet ju inte jag hur pass ny/gammal sadel hon menade/ämförde med men jag har för mig hon skrev att de såldes ganska nyligen och är ju handsydda så de hade blivit kortare/längre.

men den du menar kanske inte är den jag menar:smirk:
 
Sv: Snälla hjälp, kort bomlös sadel???

Nu har jag inte läst alla inlägg emellan men jag har en häst med sadelläge på 37 cm och har en ST Comfort Shorty. Espaniolan är hacket kortare men Comforten fungerar mycket väl då den inte ligger på så mycket centrimetrarna längst fram och längst bak.

Och tro mig - den korta ryggen har varit ett MYCKET stort problem tidigare så om längden på Comforten skulle vara till nackdel så är det inget vi märker för denna sadel har varit räddningen för min hästs rygg som nu är precis lika bra som vilken annan hästs som helst.

Så testa en ST - de är riktigt korta och mycket sköna!

/Camilla

jaså, tack för ditt inlägg.
min hästs anläggningsyta är max 35cm(slarvigt mätt 36)
så den kortare vore kanske nåt, du har ingen bild på en sån kort och på din sadel när den ligger p¨å din hästs rygg?
 
Sv: Snälla hjälp, kort bomlös sadel???

Inte på jobbet - jag ska leta reda på några hemma och lägga ut.

/Camilla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Det varkar omöjligt att hitta en sadel jag vill ha, iallafall för max 10.000 (begagnad). Jag har hästar som Globus Gloi 36 passar bra...
2
Svar
26
· Visningar
5 711
Senast: walkaway-
·
Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 902
Senast: HannaZ
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 151
Senast: Liten
·
Utrustning Det är så att jag har två islandshästar varav den ena med extremt kort rygg(35cm anläggningsyta MAX han slutar trava om det är det...
2
Svar
27
· Visningar
7 988
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp