Bukefalos 28 år!

Snälla hjälp mig att tipsa om en hingst!

Stinanilsson

Trådstartare
hej ! Jag ska troligtvis betäcka mitt sto till våren född -91 som har två avkommor e. minotaurus. Hon är som en förminskad storhäst och har hoppat upp MSV A hoppning. Helst ska hingsten vara åt hopp hållet. Hon har rätt temperament och psyke. Snälla hjälp mig, helst skulle jag vilja ha en typ Svensk ridponny eller liknande i modellen. :)
 
Sv: Snälla hjälp mig att tipsa om en hingst!

Det bästa sättet att få svar är att tala om stoets stam, hennes svaga och starka sidor d v s vad du ill förstärka och ad du ill kompensera, och gärna en bra bild på henne som visar hennes exteriör.
 
Har ni tips på någon fin hopphingst till mitt ridponnysto?

Hej!
Kolla gärna film och titta vad som skulle passa ! :)http://www.youtube.com/watch?v=sVJsK5kz-U0
Jag letar efter en hingst med fina gångarter och ett bra psyke till mitt bruna ridponny sto(c-ponny). Mitt sto har varit en stor hopp ponny som gått MSV A och andra fina placeringar. Hon har ett bra steg och fina gångarter. Jag tycker inte att hon har några stora svagheter utan tycker att hon är en klippa till häst! Hon är född -91 men är otroligt fräsch och hon har haft 2 föl innan e. Minotaurus.
Helst ska det vara en liten storhäst/d-ponnyhingst som ska vara bra i psyket och röra sig bra. Hingsten ska ha en god hoppteknik samt ha en bra inställning till ridning. Den ska även vara riktigt fin i markarbetet.
Skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig att hitta en fin hingst då hon troligtvis ska betäckas nu till våren.
 
Sv: Har ni tips på någon fin hopphingst till mitt ridponnysto?

Vad ska du med fölungen till ? Hopp/dressyr ? Ponny/häst ?
Och sen räcker det med en tråd om dina hingstletarplaner.

Filmen säger väl ine alls så mycket om hennes kvaliteter som avelssto.
Hur är hon exteriört, svagheter, styrkor ? Hur är benställningen ?

Vilken stam har hon ?
 
Sv: Snälla hjälp mig att tipsa om en hingst!

Enligt Bukefalos regler får man inte starta flera trådar i samma ämne så därför slår jag ihop dina trådar.

Görel - moderator
 
Sv: Snälla hjälp mig att tipsa om en hingst!

*KL*

Med en snabb googling = dansk import med okänd härstamning och enligt Blå basen har hon en avkomma e.Minotauros f.2006 och en e.Manhattan 1122 f.2008
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 129
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 509
Avel Jag tänker betäcka mitt sto till våren men kan inte välja hingst. e Richfield ue Rosenkavalier. Hon är ett riktigt fint högrest och...
Svar
14
· Visningar
2 293
Senast: tabac
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 139
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp