Snälla ni hjälp mig nu.....

Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

Kan det göra det? När min lille har skitit ut allehanda konstiga saker har dessa grejer alltid legat i samma hög...
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

för att parafinen ska ge någon effekt är det rätt stora mängder som ska i, vet att min veterinär sa någon gång att för en stor häst med kolik är det helst ett par liter :crazy:
På de senaste hästarna har jag nöjt mig med ca 1 liter.
Jag tror inte att det finns någon risk för överdosering eftersom kroppen inte kan ta upp parafinen utan den åker rakt ut ( hela vitsen med den).
Jag har gjort som så att jag har tagit en tom ketcupflaska ,du vet en sån där mjuk och så har jag förstorat upp hålet lite sen är det bara att ta ett ordentligt tag om käken på hästen / hålla upp huvuet och trycka på flaskan, det brukar slinka ner rätt fort.

Lycka till !
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

Jag har hört att det är kossorna som är så känsliga för syntet-snörena. Skulle tro att det är för att dom är idisslare.

ookej! det är fritt fram att fodra balsnören till sin häst! :bump:
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

hej!
vad du än gör så dra inte i det om du råkar se det "titta ut" där bak... för risken är att det då blir skador... man får ta det bitvis..med sax! lycka till!
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

jag tror inte det är nån fara...min nordsvensk åt upp en sån där svamp ni vet med svinto på e´na sidan...den har inte kommit ut än vad det verkar men lever än gör han iallafall och det hände för 4:a år sedan...Lycka till med den lilla!
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

ja du jag vet en häst som åt upp ena delen som sätter ihop "ryggstödet" med fram"stödet" (vettefasten hur han lyckades men han måste verkligen tagit en tugga!), om ni förstår hur jag menar, på en säkerhetsväst och en bit av ett gummiband från en stövvel. smaskigt!
 
Sv: Snälla ni hjälp mig nu.....

jag vet en nordsvensk som åt upp en plugg till vattenkaret ute i hagen. Sen såg de aldrig mer röken av den pluggen :o :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 385
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
42 228
Senast: LindgrenV
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer...
2
Svar
30
· Visningar
4 130
Senast: theJohanna
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
6 922
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp