Bukefalos 28 år!

Lycanthrope

Trådstartare
Jag vill ha era bästa tips på hur ni hanterar sötsug :)

För mig brukar det komma efter middagen och när jag tar det lugnt på kvällen.
Det är ohållbart nu när jag verkligen vill ta tag i kroppens mående och utseende men jag har så otroligt svårt för att skippa sötsakerna.

Jag vill gärna äta något lite gott då och då, alltså inte bli helt sockerfri.
 
Sv: Sötsug

Gå och borsta tänderna efter maten! Låter lite knäppt men jag har samma problem och det funkar. Dricka mycket vatten är också bra :)
 
Sv: Sötsug

Det bästa för mig är att äta sånt som håller blodsockernivån jämn, gärna nötter och mandlar.
 
Sv: Sötsug

kl

Förresten, varför kommer sötsuget som starkast efter maten? Är det av gammal vana, eller har det med maten att göra? Jag är ju oftast mätt och belåten.
 
Sv: Sötsug

jag har för mig att det finns nån bra förklaring till det där med "en sötmun efter maten" men jag minns inte vad det var...

Själv blir jag alltid extra hungrig när jag ätit något med mycket vitlök i, det är som om det är omöjligt att bli mätt då.
 
Sv: Sötsug

Äter du bra under dagen? Frukost, mellanmål, lunch? Ofta är sug ett tecken på att kroppen vill ha mer näring. Att man blir sugen direkt efter maten kan vara för att det fattas något på tallriken, ät lite av mycket olika saker och försök få med alla bitar av kostcirkeln. Avsluta med en frukt eller en kopp te med honung. Dessutom är det viktigt att tugga mycket för att.bli riktigt mätt. Tugga ordentligt och ät gärna hårdbröd till maten för att få tugga mer.

Jag är en riktig gottegris men håller det hyfsat i schack med dom här tipsen. Sen är det.lite.mentalt också, därför unnar jag mig lite då och då för annars dör jag av sötsug!
 
Sv: Sötsug

För mig funkar det jättebra med te. Mitt sötsug kommer ofta när jag sätter mig framför tv:n eller med en bok på kvällen, även om jag egentligen inte är hungrig.

Har hittat några tesmaker som jag gillar och kan dricka utan mjölk eller socker/honung i. Det ger lite "sysselsättning" till munnen och fyller magen en stund. När jag druckit en stor kopp har sötsuget hunnit försvinna och enda nackdelen är väl att det är vattendrivande så det blir något extra toalettbesök innan sängdags.
 
Sv: Sötsug

Jag är inte så bra på att tugga, har en tendens att äta väldigt, väldigt fort :o Ibland bara slänger jag ner maten. Dålig vana.. :o

Dricker bra med vatten. Det är det enda jag dricker, förutom nu över jul då det blivit lite för mycket julmust.
Är inte så bra på att äta regelbundet.
 
Sv: Sötsug

Jag har precis gått en period ätstörningsbehandling, och dom är stenhårda på att man MÅSTE äta regelbundet. Var 3:e till var 4:e h. Absolut inte mer sällan är var 4:e. När jag började med det blev sötsuget mycket mindre. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Verkligen en utmaning, men kroppen verkar gilla det :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 062
Senast: Jojo
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: Kaching
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 674
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp