Stort stort grattis till lillebrorEn lillebror gjorde entré imorse
Försökte lägga det som spoiler men det vägrar
Vaknade vid 01.30 av värkar som kom var 10e minut. Gick upp strax efter 2 när jag insåg att det nog var på riktigt. Värkarna övergick snabbt till att komma med 2min mellanrum men var inte så starka. Vid halv 4 väckte jag sambon när de började friska i lite och ringde barnvakten. Vid halv 5 körde vi mot förlossningen. Var inte så skön bilfärd. Till skillnad mot tidigare gånger var det inte alls skönt att sitta eller ligga utan jag ville stå. I slutet av bilfärden kom det ett par, tre mer obehagliga värkar men ändå inte så farliga. Kl.5.45 kom vi in på förlossningen, jag undersöktes och var öppen 9cm!vilken chock! Så snabbt byta om och in på ett rum. Hängde över sängens uppfällda ryggstöd, sambon tryckte vid svanken och strax efter 06 kom plötsligt krystvärkarna. Vattnet gick och på 12min var han ute. Så 45min hann vi vara där
hade aldrig kunnat gissa att jag var så nära krystvärkarna för det kändes inte så illa, tidigare har jag varit helt bedövad av epiduralen (och haft typ obefintliga krystvärkar). Provade lustgasen igen men precis som sist gav det mig bara panik att andas i masken så den tog jag kvickt väck. Supernöjd ändå, ville undvika epidural och det gick ju både fort och mycket mer smärtfritt än vad jag trodde. Behövde inte sy något heller.
Tyvärr ville inte moderkakan lossna och jag var iordninggjord för operation när de tillslut lyckades. Men då började jag istället blöda en massa så det blev mycket folk på rummet och jag pumpades full med mediciner som fick mig att skaka i hela kroppen och skallra tänder nåt fruktansvärt i en timme. Men jag var aldrig orolig eller så men känner mig sjuk av blodförlusten.
Vilken snabb förlossning och härligt att du fick som du ville med epiduralen. Det där med blodförlusten låter läskigt, det blir ju väldigt dramatiskt när det plötsligt är fullt av människor på rummet. Hoppas att du mår bättre snart!