Human
Trådstartare
Jag känner ingenting än, men jag har haft livmodern i bakvägg båda gångerna tidigare, och inte känt några rörelser förrän framåt v 21 eller så. Nu är jag i v 17 så räknar med att det tar några veckor till. Jag gjorde ju två ultraljud för kub med en veckas mellanrum eftersom den var för liten första gången. Första gången skrattade bm åt ungen, för den var så vild. Inte stilla en sekund och hoppade och skuttade. En vecka senare var det en väldigt lugn och beskedlig bebis som tog det betydligt mer piano. Så jag har svårt att sig om vad det är för karaktär på den här ungenHaha, jag har noterat här hemma att jag hela tiden plockar undan ultraljudsbilden från köksbänken och sen har den plötsligt hamnat där igen! Funderat på om den ramlat ner från hyllan där jag istället lagt undan den, men min man sa imorse "Nejmen det är jag som tar ner den, jag vill ju ha den där! När jag går ut i köket och ser bilden blir jag påmind och kan äntligen bli glad och njuta av tanken"Min man är en orolig själ och tiden fram till kub (för att inte tala om UNDER kub
) hade han mest konstant ångest och kunde inte riktigt glädjas åt den lilla i magen. Så det gjorde mig glad att han äntligen får slippa sin oro och istället får glädjas litegrann
Så den där ultraljudsbilden får väl ligga framme ett tag till!
Någon som börjat känna rörelser än? Jag väntar tålmodigt på vår lillaInbillar mig att hon verkade lugnare i magen än vad storasyster var när vi gjorde KUB, så kanske dröjer det lite längre.... Men minns inte heller när jag kände med storasyster, men tror det var lite tidigare än snittet.
Vecka 15 nu![]()
Min äldsta grabb H, 4 år, har liksom insett nu att det faktiskt ska komma en bebis till sommaren och är så glad över det