Sommar i P1

Fredrik Wikingssons avsnitt var verkligen underbart! Jag satt helt och bara njöt. Antje Jackelen tyckte jag också var värt att lyssna på!

Jason och Dregen var föga förvånande kanonbra.

Hon som var med på Costa Concordia var mysig att lyssna på. Gillade hennes berättelser om hur det är att bli gammal. Psykiatrikern Kyaga lika så. Lars Palmgren tyckte jag också var bra att lyssna på även om innehållet inte tilltalade mig direkt.

Kakan och Rönndal ser jag fram emot! Resten kommer jag lyssna på men vet knappt vilka det är. Saknar Hans Rosling!
 
Lyssnade på Wikingsson idag, håller med om att det var mysigt. Och jag gillade budskapet, var rädd om de äldre.

Har ni hört Natalia Edenmonts? Det är som att lyssna lite på nån saga:p
 
Jag älskar sommar i P1! :) Har bara hunnit lyssna på två program från i år. Jason var fantastisk! Idag lyssnade jag på Fredrik Wikingsson och tårarna bara sprutade under programmets senare del. I övrigt ett mysigt, roligt, personligt program. Ser fram emot att lyssna på fler program, ska försöka lyssna på alla för eller senare :D
 
Tycker att ni här i tråden är sjysstare än alla de professionella tyckare som sitter på redaktioner runt om i sverige och recenserar sommarpratarna och dissar vanliga och ovanliga människors berättelser. :down:
Sommarpratarna är ett program man antingen gillar eller tycker är ointressant, men att lyssna på något tiden ut och sen säga att det var dåligt - det gör man nog bara om man har betalt för att lgga tiden på sånt man inte tycker om.
Så, högsta betyg till Bukefalos sommar-trådare! :up:
 
Jag ska se till att lyssna på Athena. Ligger pinsamt efter med lyssnande sedan jag började jobba, av naturliga skäl, och så glömmer jag av det / är för trött och okoncentrerad på kvällarna.

Men - jag hörde största delen av Bea Uusma igår och tyckte att det var superintressant. Ska lyssna på det i sin helhet så fort jag får chansen.
 
Det var helt fantastiskt. Något av det bästa jag hört. Så väldigt vackert rent språkligt, med ett innehåll som kändes så på pricken. Tycker alla borde lyssna på det!

Jag sitter och lyssnar på det just nu men är mest förvirrad. När hon i praktiken menar på att vår nuvarande lagstiftning om nödvärn inte går att tolka på någon annat sätt än en tydlig signal från statsapparaten att vänsteraktivister är rättslösa så förstår jag inte om detta är ett uttryck för genuina vanföreställningar eller någon slags retorik jag inte förstår mig på.
 
golit brukar spela in sina egna sommarprogram där golit pratar om sig själv, det brukar bli bäst så...

... men visst en och annan kan få en chans, han den inkvoterade norrlänningen och hon som gått all in på André.

största besvikelsen är väl att det inte alls blev nåt Bärs alls när Anna von Bajjen pratade, knappt fotboll alls...
 
Jag sitter och lyssnar på det just nu men är mest förvirrad. När hon i praktiken menar på att vår nuvarande lagstiftning om nödvärn inte går att tolka på någon annat sätt än en tydlig signal från statsapparaten att vänsteraktivister är rättslösa så förstår jag inte om detta är ett uttryck för genuina vanföreställningar eller någon slags retorik jag inte förstår mig på.

Men de menar väl att alla har rätt att slå in skallen på dem som inte håller med dem. Då kan man ju hoppas att vänster o högerpacket tar död på varandra så vi övriga får leva i lugn och ro ;)

Sedan var ju programmet som ett unket eko från 1960talet.

Naturligtvis ska man ha rätt att demonstrera och framföra sina åsikter, men, och det fattar nog de flesta, man har inte rätt att med något medel hindra andra att framföra sina åsikter framförallt inte om det finns tillstånd att framföra dem.
 
Så ihåligt det lät när Athena Farrokhzad förklarade att hon och hennes vänner naturligtvis inte ville slåss utan ville läsa poesi istället.
För idag kan ju i stort sett vem som helst ta reda på vilka som är dömda för mordbrand, misshandel och stöld,
Så att en del av hennes vänner verkar byta poesin mot annan aktivitet när det passar och de tror att de klarar sig utan efterräkningar.
Istället för Brecht borde hon ha citerat ngr andra tyska rader, de verkar passa hennes gelikar bättre: "_ Und willst Du nicht mein Freund sein, so schlag ich dir den Schädel ein..."
 
Började lyssna på Sofia Helin men tyckte det var så otroligt deprimerande. I och för sig kanske inte så konstigt eftersom det handlar om den depression hon lidit/lider av men det går ju att framställa på så många andra vis. Dystert och ja, deppigt helt enkelt. Har inte velat fortsätta lyssna på resten.
Någon annan som lyssnat på just hennes? Blir det bättre sedan?
 
Jag har ju bara lyssnat på PewDiePies program för att jag är en såndär bro ;). Men jag blev verkligen positivt överraskad i att det kunde vara underhållande samtidigt som han höll sig så pass seriös (vilket han nästan aldrig gör i sina videor). Stor tumme upp!
 
Lyssnade också på PewDiePie.
Lite efter kanske, men Therése Söderlind (?) var bra tycker jag! Lyssnade på det programmet i går och jag gillade det!
 
Lyssnade också på PewDiePie.
Lite efter kanske, men Therése Söderlind (?) var bra tycker jag! Lyssnade på det programmet i går och jag gillade det!

Ah, henne ska jag lyssna på vid tillfälle. Läste Vägen mot bålberget förra sommaren och tyckte om den.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kultur Har ni lyssnat på några sommarprat än? Några ni ser fram emot?
Svar
7
· Visningar
560
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
591
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 912
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp