Sommar semester

Vi hade hela semestern färdigplanerad i januari, men nu är alla planer helt skrotade :arghh: Avkommorna skulle åkt på läger och cuper både inom och utom landet, och sen skulle vi gjort gemensam långresa genom Europa. Plus hälsat på vänner och bekanta som vanligt. Så egentligen känns det totalt meningslöst att ha semester i sommar. Hade jag inte haft avkommorna med sommarlov hade jag antagligen jobbat mig genom sommaren istället.

Och ja, jag vet att det finns de som har det mycket värre, jag vet att jag inte borde klaga etc etc...
 
Jag gör som jag brukar.
Med hemmet som bas sticker jag iväg på utflykter, besöker sevärda ställen och arrangemang.

Ja ghar aldrig varit så sugen på att "åka iväg" bara för sakens skull.
Det fins massor av saker och ställen jag längtar efter att besöka och jag brukar beta av ett gäng varje sommar.
 
Vi måste ta viss semester innan den 31 augusti, så jag hoppas och siktar på att resa lite inom landet (UK) - har menat att resa runt i både skottland och wales, så om inlandsresa är tillåtet blir det en utmärkt knuff i röven!
En vän är planerad att gifta sig den 6 september i Baltimore men det räknar jag kallt med inte blir av. Nu har jag nyss kommit hem från 6 månaders tjänstledigt som jag spenderade i Nya Zealand, så så värst synd om mig är det dock inte, oavsett hur det blir.
 
Jag gör som jag brukar.
Med hemmet som bas sticker jag iväg på utflykter, besöker sevärda ställen och arrangemang.

Ja ghar aldrig varit så sugen på att "åka iväg" bara för sakens skull.
Det fins massor av saker och ställen jag längtar efter att besöka och jag brukar beta av ett gäng varje sommar.
Jag skulle absolut inte rest om det inte vore för att min livspartner bor där.
 
Vi hade planerat (och bokat) Frankrike i pingst, Sverige i augusti och Grekland i september. Ser mörkt ut.
 
Om det fortsätter så här så blir nog semestern indragen pga coronan (hittills har de dragit in alla planerade ledigheter till och med maj). Men hoppas på att få lite ledigt och då hålla mig i Sverige, antingen på mina svärföräldrars sommarställe eller hos min mamma. Kanske lite långa vandringar, tälta etc också. Annars hade vi nog åkt på någon vandringssemester utomlands, men det går ju att göra någon annan gång.
 
Om man får resa inom landet kommer vi nog hälsa på kompisar på västkusten åka våra föräldrar och bara hemma lite blandat.
 
Min arbetsgivare betalar ut en extra ersättning om man flyttar sin semester från sommarmånaderna till september så det har jag gjort.
Vilken lyx! Jag hade GÄRNA haft semester i september istället, men på vårt jobb är det "Ni måste ha semester under sommarmånaderna. I slutet av augusti och i september kommer jag inte ge någon ledigt." och jag som hade semester under vintern istället för under sommaren fick höra att i år måste jag ta ut åtminstone 3 veckor på sommaren "för att det inte ska bli som förra året" :grin:
 
Jag har semester redan i juni. Hoppas då på att kunna hälsa på en vän som bor ca 50 mil från mig och spendera en vecka hos henne. Sedan planerar jag att vandra, vet inte om det blir flera korta vandringar eller om jag kanske vandrar en vecka i sträck. Beror mest på hur jag löser det med packning, mat till hundarna osv. Den vecka som då blir kvar kommer spenderas hemma, och då ska jag klättra så mycket som möjligt och hoppas på att någon vän är ledig tillräckligt mycket för att vi ska kunna ses.
 
Min arbetsgivare betalar ut en extra ersättning om man flyttar sin semester från sommarmånaderna till september så det har jag gjort.
Jag sökte min ursprungliga semester utefter resplan till t.ex. Grekland samt titta på OS. Räknar med att inte kunna resa i sommar och OS är flyttat till nästa år så då kan jag lika gärna flytta semestern :)
Sen hoppas jag kunna resa någonstans i vinter, t.ex. Mexiko eller dylikt.

Lyxigt. Hos oss är det piska och inga morötter. Vi har fått veta att det ska vara högre bemanning under sommaren och de har dragit in möjlighet till flex. Alla besked om semestrar har skjutits upp och vi kommer att behöva göra om hela planeringen. Dessutom har min partner fått sin semester flyttad så att vi överhuvudtaget får någon semester ihop ser mörkt ut då han har fått semester under en period som vi ska ha hög bemanning.
 
Tänker jobba så mycket som möjligt i sommar.
Åker ev "hem" en helg beroende på hur läget är.
Inga ändrade planer pga Corona.
 
Hade planerat Sverigesemester med dottern i juni men det ser mörkt ut. Fick ingen sommarsemester alls förra året pga nytt jobb så jag längar verkligen efter att få träffa mamma och mina vänner i Sverige. Mamma är 82 år och i riskgrupp så henne vågar jag verkligen inte träffa.
Så det blir väl bara att ta ut dagarna och hoppas kunna göra något som inte kostar så mycket. Hoppas på att samhället är lite mer öppet i juni.
 
Jag har bokat en stuga på Öland veckan efter midsommar. Håller tummarna för att det ska vara ok att resa inom landet då.
Jag bor själv i stugan så behöver inte träffa någon alls mer än när jag åker och handlar och det gör jag ju hemma också.
 
Jag hade tänkt åka till min pojkvän i USA men inser ju att det aldrig kommer gå nu. Men jag tycker att sverige är så fint och mysigt sommartid så för den sakens skull spelar det mig ingen roll att stanna hemma. Bara tråkigt att inte få träffa min kille på så länge :(
 
Jag håller tummarna för att läget stabiliseras så jag kan åka till stugan i Norrland. Utgår inte från att det absolut är möjligt eftersom man inte vet hur spridningen kommer se ut. Är beroende av tåget och av solidaritet lämnar jag inte stockholm innan läget är stabilt. Man vet aldrig om man blir sjuk, och jag vill inte heller bidra till eventuell smittföring och belasta sjukvården på mindre orter.

Märklig tid, men man får göra det bästa av det, tänker jag. Förhoppningsvis kommer man få uppleva fler somrar, så ifall denna inte skulle bli som jag hoppas kan jag acceptera det. Dock saknar jag min familj något oerhört.
 
är det bara fint väder så får det bli att åka ut med båten, kortare turer till diverse ställen i närområdet och bara vara hemma
I bästa fall måste jag jobba då jag är arbetslös nu
 
Vår resa till San Sebastian i maj är såklart inställd, vi hoppas kunna åka till stugan istället men det kräver att någon kan skjutsa över oss med båt alternativt låna ut en båt för att komma till ön (den egna båten ligger inte i ännu). Och det är inte säkert att det är någon som vill göra det i dessa tider.

I sommar hade vi bara tänkt vara i stugan samt hälsa på hos vänner och släktingar runt om i Sverige, hoppas det kommer att fungera.

I september var planen 2 veckor i Kalifornien men troligtvis blir det inte av. Så kan vara så att vi drar tillbaka semestern då och jobbar istället, och evtl tar en 4 veckor-resa dit året därpå. Men man vågar ju inte boka eller planera något alls i detta läge, så vi får se helt enkelt.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
914
Senast: ii-ssa
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
649
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
546
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp