Sommar semester

High Chaparall på western weekend samt defqon1 är bokat men osäkert hur det blir. Brukar ta en sista minuten i slutet av augusti men det är som sagt sista minuten så inget bokat!
 
Har bokat ett läger v 30 (inom regionen, så inget utomsocknes) men är tveksamt om det blir av. Isåfall flyttar jag den semesterv till v 35, och då kommer hela semestern spenderas inom en 5-mils radie från hemmet, mestadels hemma.

Senast jag var utomlands längre än typ Danmark så var jag 10 (alltså 27 år sen) och detta av eget val, så att ”missa” utlandsresor drabbar inte mig personligen denna semester eller semestrar innan.
 
Min familj har hus i Spanien som jag tänkt spendera sommaren i. Lär väl inte bli så men tänker hoppas in i det sista.
 
Funderar på tältsemester. Man kan tälta lite varstans och behöver inte riskera att ha betalt nåt i förskott som brinner inne (som handpenningen för kryssningen som nu inte blir av).
 
Jag jobbar säsong, så jag får bara två veckor ledigt. Den ena veckan ska jag till Finland och den andra har jag reserverat för festival, om festivalen blir av och jag har råd att åka.

Vi ska försöka få till en långhelg hos några vänner i norr och andra helgutflykter under sommaren.

Om läget tillåter.
 
Planen var en treveckors resa till Kanada och USA. Det är avblåst helt och vi hann tack och lov aldrig boka något. Har pga det kortat ner semestern med en vecka och tänker istället kortare utflykter i närområdet. Hoppas också att läget är tillräckligt stabilt för att kunna besöka släkten längre upp i landet.
 
Jag planerar ingenting just nu. Blir så glad om det bara kommer att vara möjligt med resor inom Sverige, men har inget särskilt jag känner att jag vill boka. Jag brukar inte heller planera så mycket längre resor just för sommarsemestern, men det vore fint att känna att det går att röra sig mer fritt! Några resor utomlands vet jag dock inte om jag vågar hoppas på.

Skulle egentligen haft besök från Australien (egentligen redan nu i påskas, vilket givetvis blev inställt) men det känns tyvärr ganska orealistiskt att hoppas på ens senare i sommar just nu. :(
 
Vi hemestrar. Har planerat att måla om huset i sommar, så mycket tid kommer förmodligen läggas på det. Sen blir det nog dagsresor och turer med båten 🙂 Kanske blir lite mer snorkling denna sommar?
 
Lyxigt. Hos oss är det piska och inga morötter. Vi har fått veta att det ska vara högre bemanning under sommaren och de har dragit in möjlighet till flex. Alla besked om semestrar har skjutits upp och vi kommer att behöva göra om hela planeringen. Dessutom har min partner fått sin semester flyttad så att vi överhuvudtaget får någon semester ihop ser mörkt ut då han har fått semester under en period som vi ska ha hög bemanning.

Så tråkigt när det är så! Hoppas att det löser sig!
Jag hade iofs gärna sett ännu högre ersättning men det är ändå helt okej :)
Våra besked om semestrar är uppskjutna i två omgångar men för min egen del spelar det ingen större roll.
Min partner jobbar på samma ställe som jag, min dotter har halva lovet hos mig och halva hos sin pappa och mina föräldrar är pensionärer så där spelar semester ingen roll.
 
Planen var ett par dagar i fjällen med kompisar, vi får se hur det blir.
Annars hemma/på sommarstället (25 min hemifrån).
 
Inga planer alls. Det beror på sommarjobb eller inte. Barnets fsk är stängd v 28-31 så då är det svårt att jobba. Men troligen hänger vi hemma på gården mest, besök på Kolmården och Skansen.
 
Inga planer. Gör nog som vanligt. Små utflykter i närområdet. Men vi har inte fått semestern beviljad ännu. Men jag tror inte de drar in semestern.
 
Vi hade planerat bilsemester ner till Frankrike, men det ser ju mörkt ut att det ska kunna bli av nu. Som tur är har vi hund, häst, hus (med massor av påbörjade projekt) och trädgård, så det går fint att sysselsätta sig på hemmaplan.
 
Blir semester hemma här som alltid. Kanske åker några dagar till sommarstugan. Vi vill ändå vara hemma och fixa i vårat hus.
 
Bor i Österrike och planen var redan från början att göra en rundresa i Österrike med våran husvagn iår. Den planen står kvar än så länge men vi får se om/när campingplatserna öppnar. Men 90% av "campingfolket" här åker i vanliga fall åker till Italien så finns risk för väldigt fulla campingplatser.

Annars får vi campa hemma, jag trivs hemma men efter 5 v i med "begränsat utgångsförbud" börjar jag länga efter att se ngt annat.
 
Jag reser inte vanligtvis så det är inget jag kommer sakna.

Jag bor 400 meter från stranden, västkusten, där jag spenderar de fina dagarna och även mindre fina 😊

Vi brukar åka till Danmark över dagen några gånger på sommaren, det kommer jag sakna! Så himla mysigt där.
 
Jag brukar åka hem över sommaren och hoppas att det lugnat ner sig tills dess annars blir jag kvar i stan.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
150
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
532
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
651
Senast: Milosari
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp