Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011 del 2

Elize

Trådstartare
Dax för del två (efter liten på-puffning) nu då vi nått över 2000 inlägg i den första tråden :)

Så, då fortsätter vi här då allihopa :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag hade inte ens märkt att vi närmat oss 2000 inlägg :D

Nu ska jag gå och lägga mig, har en låååång dag framför mig imorrn... :eek:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Idag fick vi ta med gullungen hem!

Det har varit ett himla hattande de senaste dagarna, med "kanske imorgon, eller i övermorgon, vi får se hur det blir..." Men idag gav överläkaren klartecken och vi skyndade oss att packa in honom och dra! ;)

Så väldigt avspänt är det förstås inte än - vi skriver upp allt han äter och titta på klockan osv, men däremellan myser vi allt vad vi orkar. Han har bara 45 g kvar att dricka för att nå upp i sin dagsranson idag, men då har han även druckit lite från bröstet som inte är medräknat, så vi tycker att det känns rätt lugnt.

Håller tummarna för EgoGirl och Snyggve! Snart är det dags för er också!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Åh, vad glad jag blir av att höra att ni äntligen fått komma hem:)

*kl*
Nu tror jag att jag börjar förstå varför frågan om hur man får sova ställs av så många:crazy: Har ju fram tills nu mest haft svårt att somna, men sovit jättegott när väl John Blund hälsat på.. Men nu tror jag mig iaf veta hur förvärkar känns också:p fick ju inte en blund på hela natten igår pga det, idag däremot är det den förbannade halsbrännan som gör ett återbesök.. Och jag har slut på mandlar:eek: Är verkligen evigt tacksan för det tipset(kommer bara tyvärr inte ihåg vem som sa det:o Majola?) :bow:

Snyggve: Här hålls tummar imån att du snart är hemma med liten knatte3)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Måste vara underbart att fått komma hem nu väl? Skönt iaf att han verkar repa sig och äter! :) :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Välkommen till klubben! ;)

Jag klarar ju inte sova pga värken i höfterna och ja, hela den undre regionen!
Försöker jag halvsitta och sova får jag grymt ont i ryggen istället.
Kan inte ligga ner på rygg för då trycker bebbe på kroppspulsådern, så jag håller på & svimma. Och av förklarliga skäl kan jag ju inte ligga på mage! :D

Så vad gör man? :confused:

Väntar verkligen på att bebben ska komma ut snart, så jag får min kropp tillbaka!
Känner mig rätt gnällig idag efter bara några timmars sömn inatt. Och mannen har åkt på jobb i Norge igen, så jag får gnälla för er istället. ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Gravid-appen gav mig ett bryskt uppvaknande idag. Är tydligen i v. 30. Hur fan gick det till då?

Barnvagnen står i alla fall och väntar i den blivande barnkammaren som mer och mer ser ut som ett bombnedslag med alla bebis-saker vi bara ställer där och stänger dörren. Blev fantastiskt nöjd med den begagnade Emmaljungavagnen. Vi ska nog byta hjul på den, så kommer den vara i toppskick.

Nu är i alla fall taket på huset färdigt, veden färdig (för de kommande 2-3 åren) och snaaart är huset färdigmålat också. Då ska vi bara renovera färdigt vardagsrum och matsal och SEN är det dags för barnkammare! Har ju insett att jag blir mindre och mindre rörlig och gör mindre och mindre nytta i renoveringen. Men i helgen lyckades jag i alla fall måla verandans tak och pelare balanserandes på en stege utan att slå ihjäl mig...

Så var det ju det här med bil också.... Måste köpa ny bil.

Hmmm. Tio veckor är ganska lång tid ändå. Hoppas jag.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Usch låter hemskt att inte kunna sova ordentligt jag blir som ett vrak då verkligen :crazy: sov lite halvdåligt i början av graviditeten men då var det nog mest en massa tankar som snurrade för nu är det betydligt bättre.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Härligt att höra att knodden är hemma! Håller tummarna för att formkurvan fortsätter uppåt!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

10 veckor ääääär låååång tid ;)

Vi ska också köpa ny bil men det finns ju gott om tid, har inte en möbel i barnrummet än heller fast det är dock färdigmålat :D

Nu till helgen åker dock min sambo till sin syster i Oslo och hämtar hem det mesta vi behöver ska bli skönt att se vad mer vi kan tänkas behöva efter det.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*

Hade mitt veckoliga besök hos BM i morse, nu har inte sf-måttet växt på nästan fyra veckor så imorgon blir det tillväxtultraljud! Närmsta dygnet kommer nog gå saaakta..
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Oj, vad läskigt. Hoppas bebis mår bra där inne!

Delvis KL
Jaaa, vad säger man... I'm back :cool:

Min läkare kom och skulle göra hinnsvepningen, men det gick inte idag :crazy: Livmodertappen har dragit sig tillbaka igen och bebisen hade krupit upp så hon nådde inte ens huvudet :grin: Känns ju bra att bebisen kryper tillbaka istället för att försöka ta sig ut. Om jag och sambon har sex nu så kanske ungen hoppar tillbaka till honom :cool:

Hade jag inte blivit snittad sist så kunde de gett mig en gel för att utplåna tappen, som de gjorde sist. Men när man blivit snittad så kan det belasta på ärret så det går sönder där inne på nåt sätt, fattade inte riktigt.

Så nu ska jag tillbaka på torsdag och göra en ny hinnsvepning. Är jag mer mogen då så blir det igångsättning. Blir det inget då heller får jag komma tillbaka fastande på onsdag för igångsättning eller snitt. Är så sänkt och nere just nu att det känns som jag skiter i allt snart :(

Om jag missar mormors begravning får jag iaf komma på urnsättningen istället. Känns bra. Och hon själv hade nog velat att jag prioriterade min egen och bebisens hälsa framför en begravning, och det har hon förstås rätt i. Känns jobbigt ändå :(
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men stackare!! :(
Nu jäklar får vi alla hålla tummarna för att det blir igångsättning på torsdag!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Oooohhhh så mysigt att ni äntligen är hemma :) Oh underbart att det går framåt med ätandet för lilleman :) Fortsätt mys ordentligt oh ta hand om varandra :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
90 91 92
Svar
1 839
· Visningar
96 829
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 398
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 939
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp