Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Är det ngn av er som ska börja/har börjat på baby-sim?
Har ni koll på bra bad-blöjor?
Vi ska börja näst-nästa vecka och lilla M väger nog då strax under 6 kg.
De jag kikat på finns bara från 7 kg. Har kollat på nätet och hittat bad-blöjor 3-6 kg, så det finns ju. Bara att prova sej fram. Men ville höra ifall ngn av er har erfarenheter :)

Tänkte även höra med er om ni kan tipsa om visor/ramsor som det finns rörelser att göra till. Som t ex imse vimse spindel...Det är ungefär den jag kan, så vill lära mej fler. Har kollat runt på nätet, men svårt! Eftersom jag själv aldrig gillat sång och dans vet jag inte vad jag ska söka efter nästan. Nu däremot är det ju super roligt med sång och bus, och lillan uppskattar det mer och mer för varje dag :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, det är inte lätt att förstå sig på de små.. Men det måste ju nästan vara så att hon är en bestämd liten dam som är mer medveten nu. Nu kommer väl en pucko-fråga men har ni provat med snabbare flöde, dvs olika nappar? För om din mjölk rinner fort så kanske hon blir frustrerad över att flaskan inte stämmer med den takt hon är van vid? Men det brukar väl nästan vara tvärtom, att de blir lite "bortskämda" av nappflaskor för det är mindre ansträngning att äta ur dem.

Nu när du skriver det så minns jag faktiskt att du hade lite oro inför amningen under graviditeten, vad skönt att det har gått så bra trots det och du har helt rätt - var stolt! :)

Man kanske matar med sked? Jag har ingen aning,.. Elis måste ju också ta flaska, håller tummarna att det inte ska krångla...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Är det ngn av er som ska börja/har börjat på baby-sim?
Har ni koll på bra bad-blöjor?
Vi ska börja näst-nästa vecka och lilla M väger nog då strax under 6 kg.
De jag kikat på finns bara från 7 kg. Har kollat på nätet och hittat bad-blöjor 3-6 kg, så det finns ju. Bara att prova sej fram. Men ville höra ifall ngn av er har erfarenheter :)

Tänkte även höra med er om ni kan tipsa om visor/ramsor som det finns rörelser att göra till. Som t ex imse vimse spindel...Det är ungefär den jag kan, så vill lära mej fler. Har kollat runt på nätet, men svårt! Eftersom jag själv aldrig gillat sång och dans vet jag inte vad jag ska söka efter nästan. Nu däremot är det ju super roligt med sång och bus, och lillan uppskattar det mer och mer för varje dag :)
Jag läste på nån sån där babysimsida att alla badblöjor inte godkänns.. kan vara värt att kolla upp innan man köper:)

Jag är också helt kass på ramsor och visor, men vi fick en jättebra bok i doppresent, kan kolla vad den hette och återkomma:)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag o min lille pojk ska börja på babysim nästa vecka. Detta ska bli jättespännande. De säljer babybadbyxor där, o det är det ända märket som är godkänt hos dom. Jag e faktiskt lite nervös inför detta. Hoppa i bikinin. det var väldigt länge sedan.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*
http://www.aquabarn.se/shop/ var på denna sidan jag läste om att alla modeller inte tillåts:)


Jätte tack!! Detta hade jag inte en aning om att inte alla på marknaden var godkända. Tjejen som håller i simmet här var på våran föräldra-grupp sits och berättade lite. Ngn sådan här info fick vi ej då. Ska ringa henne till veckan och fråga innan jag drar iväg och handlar ngt.

Aahh vore toppen med titeln på boken :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag o min lille pojk ska börja på babysim nästa vecka. Detta ska bli jättespännande. De säljer babybadbyxor där, o det är det ända märket som är godkänt hos dom. Jag e faktiskt lite nervös inför detta. Hoppa i bikinin. det var väldigt länge sedan.

Ja visst ska det bli spännande! Jag längtar!!
Aahh, kanske de säljer även på vårt badhus, så långt har jag inte tänkt. Får hörs med de till veckan när jag ringer dit :)

Hmmm haha ja som sagt, tjejjen som håller i simmet informerade oss på föräldra-grupps träffen sist. Enda frågan vi hade till henne var om man fick bada i våt-dräkt, och jajjemen, det fick vi :D
Nej men jag är inte alls sugen på det där med bikini, men alla andra där har ju oxå nyligen fött barn :) Men hade det inte varit för baby-simmet lär det nog ha dröjt innan bikini-premiären blev av!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Har ingen erfarenhet av engångsbadblöjor om det är dem du menar men vi har små badbyxor (heter de imse vimse?) de är iaf godkända i vårt badhus :)

Jag är med dålig på visor så jag väntar med spänning på tips..
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

I ett hus vid skogens slut är det ju rörelser till. Även en o två o tre indianer... och en kulen natt natt natt. Och huvud axlar knä och tå.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi har lärt oss flera visor på babycafeet.
"I ett hus vid skogens slut, liten tomte hittar ut"
"kalle Kalle anka satt på en planka"
Är väll de med rörelser till.

Efter fyra jävla timmar med vaggande, vyschande, bärande, sjungande och bumpande har ungen äntligen somnat. Varför ska det vara så förbannat svårt på kvällarna?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Förlåt att jag tjatar, men har du provat med magläge? Fast det kanske inte känns som ett alternativ.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Han sover på mage ibland på dagen, ibland tycker jag han sover bättre så. Det är dock inget alternativ på natten eftersom vi samsover och hade velat ha andningslarm om han skulle sova på mage.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ok, ja man vill ju gärna minimera riskfaktorerna.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Har ingen erfarenhet av engångsbadblöjor om det är dem du menar men vi har små badbyxor (heter de imse vimse?) de är iaf godkända i vårt badhus :)

Jag är med dålig på visor så jag väntar med spänning på tips..

Är intresseradav både engångs och vanliga, så nu googlas det på imse vimse :)
Tycker det är så konstigt att hon fr badhuset inte nämnde ngt om detta med vad som är godkänt för de små att bada i.... Men men, bara oh ringa oh höra :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

+ Rumpnissen

Tack för tips på visor, perfekt :) Nu är förrådet lite större iaf. Så nu ska man bara försöka lära sej text och rörelser och se if lillan godkänner dom :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi sjunger Hej vilt här hemma. Hittar på egna texter, melodier och rörelser. Mycket improvisation! Elis är inte så kräsen så länge det är glatt och lekfullt. Om du har svårt att lära dig menar jag...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag hittar också på rätt mycket själv - men vi sjunger också "Ett gammalt fult och elakt troll", "Grönsaksätarvisan" (till maten förstås!), "Matvraket", "Mitt lilla barn" och allt som faller mig in. Igår kväll googlade vi på tandborstningsvisor då jag bara kunde hitta på rätt stupida grejor (Mel. sovj. nationalsången: "Jag heter Gulleander och borstar på min tand!" eller "Karius und Baktus tschüß tschüß tschüß!" Kan ni någon skojig svensk tandborstningssång? Leander har börjat äta gröt på kvällarna nu och tycker att det är jättegott! Igår åt han gröt på 100 ml ersättning med ett par cm banan i (sedan var det slut, han hade nog ätit mer om det funnits!) och drack 60 ml modersmjölk efteråt :eek: Sov därefter från 20 till 03:30! :bow::bump: Drack 200 ml mjölk och somande om. Nu är han rätt vaken i och för sig, men det är ju ändå jättebra. (Ursäkta att texten är så kompakt, men min dator kraschar om jag byter rad. Mycket märkligt.)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Knapplån

Lillskiten fyller idag 2 månader och firade det hela med att för första gången någonsin bara vakna och äta en gång mellan 22.00-08.00. Underbart! Det senaste dygnet har han också vänt från rygg till sida och från sida till rygg flera gånger.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 739
· Visningar
91 104
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
341
· Visningar
21 009
Senast: Cavallo
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 852
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 943
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp