Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Japp, min lille gullunge har också öronvax. Har inte ens frågat på BVC vad jag ska göra utan använder tops, inte så långt in så klart.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Här använder vi tops, dock bebis-varianten som är jättetjocka och inte kan komma för långt in i örat :)

Delvis KL
Idag ålade J baklänges för första gången OCH VI FICK DET PÅ FILM!! Herregud, under kan ske :D

Kan även upplysa om att det är värdelöst att inte ha nån röst när man ska trösta en ledsen bebis eller svara på en 2-årings alla frågor :( Idag fick sambon vabba för min skull och imorrn ska vi vara hos mamma hela dagen. Usch vad det är frustrerande!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

KL

Här rullar allt på som vanligt igen. Lilla M fick ju feber efter vaccinationen i fredags, men feber-fri och pigg i söndags.

Alltså.... Det är mysigt att amma, jag vill amma, jag vill fortsätta ge min dotter bröst-mjölk eftersom jag har och det fungerar.
Men alltså.... Att få henne att ta flaskan går inte....!!! Hon blir vansinnigt galet förbannad kort sagt. Eller ja, går och går.... Igår tragglade vi en timme och till sist tog hon men bara pga att hon var vrål-hungrig.
Körde samma idag.... Skrik närmre två timmar, sen tog hon lite.
Vardagar som helger är hon alltid med mej och det är mysigt. Men ett bröllop närmar sej som jag är bjuden på.... Vore ju fint om hon ville ta flaskan!!!
Självklart ska hennes pappa fortsätta att försöka, för med mej är det ju ingen ide. Hon vet ju att det är jag som har käket så varför i hela fridens dar skulle hon ta den snuskiga flaskan när hon sitter hos mej :grin:

Vi får se hur det går, vi fortsätter träna, för hon VET hur man äter ur flaskan. Det är viljan den hänger på.
Men, låt säga att hon ALDRIG (Gud förbjude) kommer acceptera flaskan. Vad äter en sådan bebis längre fram??? Det finns ju gröt oh puréer fr fyra månader men det kan de väll inte leva på...??
Nog för det är mysigt att amma, men vill inte göra det mer en ngn månad eller två till.....

Och detta med vintertid.... UNDERBART :) :bow:Lillan är trött runt åtta och ända sedan omställningen av klockan har vi kunnat då henne i säng mellan åtta och nio. Inte tvärsomnar hon på stört i sin säng, men det går bra mkt smidigare! Hoppas hoppas hoppas der fortsätter såhär :)

Näst-nästa vecka börjar baby-simmet, ska bli riktigt spännande och roligt :)

Ska även anmäla oss till baby-rytmik, men ska höra runt i stan, för finns på fler ställen vad jag fattat för. Skulle vilja börja så fort som möjligt, för de kör från 3 månaders ålder och det är hon ju nu.... Annars blir det att anmäla sej dit vi tänkte fr början, så drar det igång i början av januari :)

Även sugen på baby-massage men osäker om vi missade den chansen.... Hoppas det blir fler kurser!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Olivers natt/kvällsrutiner e guld!!!! :angel:

19.15 tar pappa på pyjamas o sätter på ny blöja o tvättar av oliver lite runt hals o dylikt. Jag själv fixar då maten och rullar ner hans rullgardiner o tänder hans nattlampa :laugh:

Sen matar pappa i vår säng som ligger i rummer brevid, lägger oliver i sin säng när han käkat upp o sätter på babyvakten. Oliver somnar utan ett pip och vaknar kl 4 för lite käk. Äter och somnar om o sover till mellan 7-8 :angel:

Japp så enkelt är det..ÄNNU!! ;) han sover ännu där inne, har äntligen förstått att det är höstlov. Idag är det förövrigt dax för en vägning. Ska bli spännande. 3.5 månad e fisen nu.

Snart är det dax för ullared för vår del..Ska bli skoj. Vad ska ni ge era små i julklapp? Om ni ger? många som inte gör det har ja förstått :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Har förövrigt glömt bort att ja äger en systemkamera o faktiskt kan ta bra bilder :D så igår fick fisen agera fotomodell. Har skickat iväg lite förstoringar.

Bildbevis :)
DSC_0031.jpg
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vilken fin bild! Vi har också en systemkamera, men jagr kass på den. Får nog öva lite! Så kul att ha lite bra bilder ju.

Kl
Tack för svaren om öronvax! Det blir lite tops här med då :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

kl

Vooj, våra nätter det senaste har inte genererat mycket sömn för mig men inatt tog verkligen priset.. Bebis somnade kl 20 ungefär, jag la mig strax efter 22 och från dess till kl 05 ammade bebis 7 ggr! Vid 5:30 gick jag in till gästrummet och la över ansvaret på mannen.. Så fick jag iaf sova till strax efter 7..
Natten till igår sov jag ca 3,5 h, vaken mellan kl 1:30-5:30 då bebis halvsov men höll mig vaken med sitt eviga "stökande" dvs. ingen lugn sömn + fem amningar mellan kl 24-7.. Natten innan det var hon klarvaken kl 1:30 och 3:30, tog ca 45 min att söva om och så fyra amningstillfällen på det.
Nätterna började "krångla" för två veckor sen ungefär, nu är jag riktigt trött :(
Meen, det är väl bara att bita ihop och hoppas det vänder snart..
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi har inte tänkt så långt som till julklappar än, men något ska vi absolut köpa :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vilken underbar bild:love:
Jag tror att jag måste ha blivit nåt sjukt hemmablind, för det är först när jag ser bilder på era andras barn som jag inser att våran lillskrutt antagligen inte alls är så liten längre som jag inbillar mig:p han sitter ju liksom med vid bordet, i sin egna stol och provsmakar lite riktig mat tom: eek: Var sitter pausknappen?!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ang julklapp så kom jag att tänka på det igår, sambon tyckte att det räcker att våra föräldrar ger men jag vet inte. Men hur gör man isf? Blir det inte lite konstigt att sitta i soffan och öppna något man själv köpt och slagit in?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men oj vad jobbigt. Hur har det varit förut? Hoppas det vänder snart.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi provade att pumpa ur och ge på flaska för första gången igår och det gick bra! Sambon hade köpt en flaska på apoteket som är särskilt avsedd för bröstmjölk och där pipen ska likna en bröstvårta. Kanske skulle funka för er? Fast inte så kul att köpa nytt bara för att testa kanske.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

ja d blir ju lite konstigt för man köper ju det som barnet behöver annars oxå. Men jag kommer o beställa eller köpa en hoppegunga till oliver i julklapp, användbart. Och lite småsaker som låter. Annars överlåter ja det till släkten. Har önskat en Brio läragåvagn för framtida bruk :angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Det har varit lite fram och tillbaka, som nyfödd fram till ca 12 veckor ammade hon med några få undantag varannan timme, dygnet runt. Första månaden var hon nästan alltid vaken mellan 3-5 på natten och superpigg. Sov mest på mig eller mannen och ibland lyckades vi lägga ner henne brevid oss.
Sen blev det lättare och lättare med sömnen och självständigheten. För några veckor sedan åt hon vid 21-22, 02, 04 och framåt 8-9, varannan natt hoppade hon över 02 målet och då var det ju eg bara ett mål nattetid, men även två känns helt ok! Sov bra därimellan..
Sen har det gått utför senaste 10-14 dagarna, innan var jag trött för att jag inte sovit längre än 3-4 h i sträck på tre månader men nu är jag trött för det senaste veckan inte blivit mer sömn än så per dygn..

Säkert jätterörigt men hjärnan funkar sådär ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi provade att pumpa ur och ge på flaska för första gången igår och det gick bra! Sambon hade köpt en flaska på apoteket som är särskilt avsedd för bröstmjölk och där pipen ska likna en bröstvårta. Kanske skulle funka för er? Fast inte så kul att köpa nytt bara för att testa kanske.


Vad heter den flaskan? Hörde själva pipen/nappen till eller fick ni köpa den vid sidan av??

Fast endast för bröst-mjölk..... Ja värt att prova tror jag nog iaf! Fast planen är ju att M ska kunna få i sej lite ersättning....
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Nejdå, inte alls rörigt! Låter jättejobbigt med så lite sömn. Än så länge är de ju så små så det finns ju inte mycket man kan göra för att styra dem heller. Nils ammar också flera gånget per natt fortfarande, men konstigt nog är jag inte alls trött ändå. Jag somnar om väldigt lätt men ändå.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Är inte hemma nu men kan kolla vad den hette när jag kommit hem. Det var dock inte den SaraXX länkade till. Tror märket hette något på C. Egentligen vet jag inte på vilket sätt den var anpassad för bröstmjölk, den borde nog funka till ersättning också.
Japp, allt ingick.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi får se hur det går, vi fortsätter träna, för hon VET hur man äter ur flaskan. Det är viljan den hänger på.
Men, låt säga att hon ALDRIG (Gud förbjude) kommer acceptera flaskan. Vad äter en sådan bebis längre fram??? Det finns ju gröt oh puréer fr fyra månader men det kan de väll inte leva på...??
Nog för det är mysigt att amma, men vill inte göra det mer en ngn månad eller två till.....

Nej, det är väl inte realistiskt att ett så litet barn ska klara sig på "fast" föda, då det främst handlar om smakportioner vid fyra månaders ålder och inte att ersätta amningen.
Jag tycker du resonerar lite konstigt, om ditt barn inte vill äta ur flaska så beror det ju säkert på att hon inte är redo, hon uppskattar det inte, varför ska ni då tvinga henne? Amma tills hon är redo för annat istället, alternativet är väl annars att fortsätta traggla till det funkar med flaska men jag hade inte gjort det om min bebis blev så arg som du beskriver.
Jag tror inte man kan sätta en sådan tidsgräns som du gjort, eller jo, om man har ett barn som accepterar flaska och mår bra av ersättning så men annars känns det väldigt konstigt i min värld. Tids nog växer de ju upp i alla fall.

Det här är absolut inte menat som ett påhopp mot dig, men jag ville ändå ge dig en annan tankebana och det är svårt att formulera sig annorlunda :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Nej, det är väl inte realistiskt att ett så litet barn ska klara sig på "fast" föda, då det främst handlar om smakportioner vid fyra månaders ålder och inte att ersätta amningen.
Jag tycker du resonerar lite konstigt, om ditt barn inte vill äta ur flaska så beror det ju säkert på att hon inte är redo, hon uppskattar det inte, varför ska ni då tvinga henne? Amma tills hon är redo för annat istället, alternativet är väl annars att fortsätta traggla till det funkar med flaska men jag hade inte gjort det om min bebis blev så arg som du beskriver.
Jag tror inte man kan sätta en sådan tidsgräns som du gjort, eller jo, om man har ett barn som accepterar flaska och mår bra av ersättning så men annars känns det väldigt konstigt i min värld. Tids nog växer de ju upp i alla fall.

Det här är absolut inte menat som ett påhopp mot dig, men jag ville ändå ge dig en annan tankebana och det är svårt att formulera sig annorlunda :)

Alltså....Jag förstår dej till viss del, men nej, vi tvingar henne inte. Då hade vi uteslutit ammningen helt.
Vi tragglar, försöker, provar oss fram, ngn/ngra gnger i veckan. Hon åt ur flaska som ny-född, utan tvivel eller gnäll, och när det då gick så smidigt så lät vi ju bli att prova förens för ngra veckor sedan.
Vi undrar ju vad det beror på?? Är det så att hon nu är större och VET vart maten SKA komma ifrån?
Nej, vill hon inte så vill hon inte.
Jag vill och kommer amma en stund till, om det fortsätter fungera och jag har mat så det räcker, men jag vet att jag inte kommer vilja amma en 6-7 månaders bebis......
Men om mina önskningar slår in, så kommer jag kunna pumpa och ge henne bröst-mjölk tillsammans med annat fram till hon är året, men hel-amma ngn längre tid, nej......
Någon tids-gräns går inte att sätta, det kan jag hålla med om.
Men, att JAG har klarat av att hel-amma ända till nu, det är jag STOLT över, för jag grät bara ngn sa ordet amma när jag var gravid :crazy:

Jag tar det inte som ett påhopp, som sagt, förstår, och håller med dej till viss del :) Alltid BRA att få andras åsikter och syn-vinklar på saker och ting.

Drömmen vore ju om hon så småningom kunde amma med lite längre mellanrum så jag hinner mer än bara gå utanför dörren och vända innan det är mat-dax igen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
90 91 92
Svar
1 839
· Visningar
96 946
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 467
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
7
· Visningar
530
Senast: Acer
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 940
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp