Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Är inte hemma nu men kan kolla vad den hette när jag kommit hem. Det var dock inte den SaraXX länkade till. Tror märket hette något på C. Egentligen vet jag inte på vilket sätt den var anpassad för bröstmjölk, den borde nog funka till ersättning också.
Japp, allt ingick.

Ah okej :) Vore snällt om du ville kolla :) Har nämligen öppnat ett femte apotek här i staden, så nu är fyra av fem olika så hos ngt av de borde ju den flaskan finnas.....
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

MAM heter den och man kan köpa olika nappar med olika stort hål beroende på vad som ska vara i.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=236891


Det är den vi har, och som hon åt bra ur som ny-född den gngen vi provade, då med di-napp 1. Eftersom det då gick galant och hon direkt förstod hur hon skulle göra, så har vi ju inte provat flaska förens nu för ett tag sedan. Nu har vi 2:an, och då hon väl ätit så verkar det vara lagomt flöde...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Snart är det dax för ullared för vår del..Ska bli skoj. Vad ska ni ge era små i julklapp? Om ni ger? många som inte gör det har ja förstått :)

Vi hade inte tänkt ge några i år. hon är bara 4 mån till jul, så det finns ingen mening.
Hon förstår ändå inte vad det handlar om. Mina syskon tänkte heller inte köpa något, utan sätta in pengar på hennes sparkonto istället.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vilken underbar bild:love:
Jag tror att jag måste ha blivit nåt sjukt hemmablind, för det är först när jag ser bilder på era andras barn som jag inser att våran lillskrutt antagligen inte alls är så liten längre som jag inbillar mig:p han sitter ju liksom med vid bordet, i sin egna stol och provsmakar lite riktig mat tom: eek: Var sitter pausknappen?!

Jag håller helt med, samma här! Tycker alla andras bebisar ser så stora ut när ni visar bilder. Jag tittade på lilla M som ligger här i gymmet och grejjar och insåg att hon inte är ny-född längre!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ah okej :) Vore snällt om du ville kolla :) Har nämligen öppnat ett femte apotek här i staden, så nu är fyra av fem olika så hos ngt av de borde ju den flaskan finnas.....

Nu har jag kollat, märket/flaskan heter Medela Calma och den är köpt på Apoteket Hjärtat men finns även på Apoteket:

http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=243402

Jag googlade och hittade bl a en diskussion på familjeliv.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Snart är det dax för ullared för vår del..Ska bli skoj. Vad ska ni ge era små i julklapp? Om ni ger? många som inte gör det har ja förstått :)


Vi kommer köpa ngt litet,"bra att ha grejjer", kanske ngt i kläd-väg. Detta med julklappar ser jag som en utmärkt anledning för shopping åt lillan :bump:
Övrig släkt och vänner har frågat ang julklappar, och jag har svarat att de gör som de vill. Vill de gärna så får de ge, men ett bidrag till hennes spar-konto känns oxå väldigt roligt, för det är ju en verkligt bra sak, och lillan uppskattar ju inte detta med klappar i år iaf :)

JÄTTE fint kort :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, eller hur? Vart tog den lilla lilla bebisen man fick med sig hem från BB vägen??
Det var ju inte alls länge sedan!

KL

C skrattade för första gången i tisdags. Hon satt i babysittern och sparkade frenetiskt för att få den att gunga.
Jag tog fram mobilen för att filma för det såg så kul ut. Då slutade hon, men istället kom ett gurglande skratt när hunden viftade till mobilen som hängde ovanför babysittern.
Ganska kul att man lyckades filma första skrattet:laugh:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Vi kommer köpa ngt litet,"bra att ha grejjer", kanske ngt i kläd-väg. Detta med julklappar ser jag som en utmärkt anledning för shopping åt lillan :bump:

Men hur gör ni då tror du, köper ni grejen och börjar använda på julafton eller slår ni in och lägger med de andra julklapparna i högen och öppnar tillsammans med era egna julklappar?

Har hängt upp mig lite på det här känner jag...:angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men hur gör ni då tror du, köper ni grejen och börjar använda på julafton eller slår ni in och lägger med de andra julklapparna i högen och öppnar tillsammans med era egna julklappar?

Har hängt upp mig lite på det här känner jag...:angel:

Ja det är klart :D Bebis tycker säkert det är skitkul att dra lite i pappret och snöret även om ni får öppna. Men här önskar vi oss bara sparpengar, J har så mycket kläder och leksaker efter sin storebror.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja det är klart :D Bebis tycker säkert det är skitkul att dra lite i pappret och snöret även om ni får öppna. Men här önskar vi oss bara sparpengar, J har så mycket kläder och leksaker efter sin storebror.

Säkert smart. Har varit hemma hos så många kompisar med barn som har hela huset fullt med leksaker, känns lite onödigt...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men hur gör ni då tror du, köper ni grejen och börjar använda på julafton eller slår ni in och lägger med de andra julklapparna i högen och öppnar tillsammans med era egna julklappar?

Har hängt upp mig lite på det här känner jag...:angel:



Ja du....Hmmm haha det har vi nog inte funderat på ännu :) Om det blir klappar fr släkt oh vänner så har de säkert slagit in så vi får öppna. Slår nog in de fr oss oxå,men bara för att det är mysigt att pyssla och slå in :) Och som Snyggve sa, bebis är nog road av pappret och snören iaf :)

Ser väldigt fram emot nästa jul då lillan är större :) Med barn i huset på jul tror jag att jag kommer känna den där riktiga jul-känslan igen. Glädje, förväntan, papper som flyger, bus och stoj :) Det har varit lite sisådär med den känslan senaste åren.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, julen är helt klart mysigare med barn i huset. Jag älskar julen!
Första advent brukar jag och sambons dotter plocka fram adventsljusstakar, stjärnor och alla tomtar mm.
Och lite julpyssel, julbak och julklapps inslagning:)
Blir dock inte så i år då C ska döpas första advent.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, julen är helt klart mysigare med barn i huset. Jag älskar julen!
Första advent brukar jag och sambons dotter plocka fram adventsljusstakar, stjärnor och alla tomtar mm.
Och lite julpyssel, julbak och julklapps inslagning:)
Blir dock inte så i år då C ska döpas första advent.

Oh, jag har oxå alltid älskat julen. Pyntet, stämmningen, planering, hemligheter, så roligt!!
Men sedan man blev tonåring och sen vuxen har det inte varit precis lika roligt...Har varit som om man hamnat i ngn slags mellan-period.
I år kommer ju M bara vara 5 månader, men tror det kommer bli toppen, och nästa år :bump:!!!

Så mysigt med dop på första advent!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, eller hur? Vart tog den lilla lilla bebisen man fick med sig hem från BB vägen??
Det var ju inte alls länge sedan!

KL

C skrattade för första gången i tisdags. Hon satt i babysittern och sparkade frenetiskt för att få den att gunga.
Jag tog fram mobilen för att filma för det såg så kul ut. Då slutade hon, men istället kom ett gurglande skratt när hunden viftade till mobilen som hängde ovanför babysittern.
Ganska kul att man lyckades filma första skrattet:laugh:



Oh det är ju så fantastiskt när de leer och skrattar :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

..slår ni in och lägger med de andra julklapparna i högen och öppnar tillsammans med era egna julklappar?

Precis :) jag funderade lite på det igår och så får det nog bli.. Tror förövrig att vi kommer ge någon "bra att ha pryl", måste försöka knåpa ihop en önskelista i dagarna för snart börjar väl släkten fråga.

Övriga tankar kring julen då och halvt knapplån.. Jag är verkligen peppad inför denna julen, man får ju liksom uppleva barndomen på nytt (i år är det ju så små men sen, nu är det mest myset som lockar). Överväger att skaffa en julgran för första gången i mitt vuxna liv ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, det är inte lätt att förstå sig på de små.. Men det måste ju nästan vara så att hon är en bestämd liten dam som är mer medveten nu. Nu kommer väl en pucko-fråga men har ni provat med snabbare flöde, dvs olika nappar? För om din mjölk rinner fort så kanske hon blir frustrerad över att flaskan inte stämmer med den takt hon är van vid? Men det brukar väl nästan vara tvärtom, att de blir lite "bortskämda" av nappflaskor för det är mindre ansträngning att äta ur dem.

Nu när du skriver det så minns jag faktiskt att du hade lite oro inför amningen under graviditeten, vad skönt att det har gått så bra trots det och du har helt rätt - var stolt! :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag ska ju börja jobba när Elis är 6 månader så då kommer jag pumpa. Förhoppningsvis fungerar det. Annars blir det ju ersättning.

De nya rönen är att man kan börja med smakportioner vid 4 månader, men då i kryddmåttsstorlek. Sedan kan man introducera mer mat vid 6 månaders ålder, både rotfrukt och frukt.

Hade jag inte börjat jobba hade jag gladeligen fortsatt amma så länge som möjligt, så jag begriper inte hur du tänker. Men det gjorde jag ju inte när du var gravid och inte ville amma alls heller.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag ska ju börja jobba när Elis är 6 månader så då kommer jag pumpa. Förhoppningsvis fungerar det. Annars blir det ju ersättning.

De nya rönen är att man kan börja med smakportioner vid 4 månader, men då i kryddmåttsstorlek. Sedan kan man introducera mer mat vid 6 månaders ålder, både rotfrukt och frukt.

Hade jag inte börjat jobba hade jag gladeligen fortsatt amma så länge som möjligt, så jag begriper inte hur du tänker. Men det gjorde jag ju inte när du var gravid och inte ville amma alls heller.

Hoppas det kommer fungera att pumpa för dej. Som sagt, jag hoppas jag kommer kunna pumpa sen oxå.

Jo de rönen har jag läst om, men undrade mest vad man tar sej till ifall bebis fortsätter vägra flaska i framtiden. Nu tror jag ju inte det, men OM.....Ngn bebis i världen lär ju ha total-vägrat....?

Alla är vi olika. Jag kan inte svara för varför jag kände som jag gjorde för amningen när jag var gravid. Det enda jag vet är att jag är himla glad över att ha fått det att fungera alls, med tanke på hur dåligt jag facktist måde innnan lillan kom.
Men, vem vet, jag kanske fortsätter amma jätte länge. Jag trode ju aldrig jag skulle amma överhuvudtaget, men här sitter vi.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja, det är inte lätt att förstå sig på de små.. Men det måste ju nästan vara så att hon är en bestämd liten dam som är mer medveten nu. Nu kommer väl en pucko-fråga men har ni provat med snabbare flöde, dvs olika nappar? För om din mjölk rinner fort så kanske hon blir frustrerad över att flaskan inte stämmer med den takt hon är van vid? Men det brukar väl nästan vara tvärtom, att de blir lite "bortskämda" av nappflaskor för det är mindre ansträngning att äta ur dem.

Nu när du skriver det så minns jag faktiskt att du hade lite oro inför amningen under graviditeten, vad skönt att det har gått så bra trots det och du har helt rätt - var stolt! :)

Det var ingen pucko-fråga :) Men ja, vi har provat med större. Min mjölk rinner väldigt fort.... VÄLDIGT fort. Men jo, som du säger, brukar ju ofta vara tvärtom.

Ja ja, hon är INTE gammal ännu, kommer amma en stund till. Kommer fortsätta prova flaskan då och då. Som du sa, när hon är mogen så kommer det förhoppningsvis att fungera.

Nja haha man kanske inte kan vara stolt över en sådan sak som eg är så naturlig, men ja, du förstår hur jag menar :)

Tack för att du/ni alla vill agera boll-plank :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
90 91 92
Svar
1 839
· Visningar
96 829
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 398
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 939
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Ekonomiska beslut
  • Vad nynnar ni på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp