Sommarföräldrar 2017 del 3

Alldeles för långt! Det är nu när jag fått barn som distansen känns. Tidigare har det inte bekymrat mig alls. Att åka upp 2 ggr om året känns plötsligt alldeles för sällan. :cry: Fast jag vill ju inte bo där uppe permanent igen. :p
Vi åker 3 ggr
Blir dyrt :cry:
 
Farsdag idag då.
Firar ni? Om.. hur då?

Vi firar med pappas favorit frukost: ägg och bacon.
Har köpt en present: En egen designad vinflaska.

Idag ska vi även till svärfar och fira honom lite.
Men pappa är inte hemma så han får vi FaceTimea lite med bara.
 
Det är tufft här hemma... Det gnälls och det skriks, känner inte alls igen min vanligtvis så glada kille, är det vaccinet som spökar fortfarande?
Han har ätit som en häst idag (nästan 400 ml i natt mot sina vanliga 300, och minst lika mycket till under dagen) och har överskottskräkts en del nu i eftermiddag. Gav honom ett bad som han älskar, då var han glad som en lärka. Hoppade in i duschen precis efter medan pappa tog honom och då började han vråla nåt kopiöst. Han var otröstlig och bara skrek, gälla skrik så man förstod att han hade ont. Det kom och gick under 15-20 minuter men lättade successivt när han kräktes/rapade/pruttade. Fy, jag hann ju bli helt knäckt på den tiden..:cry:

Nu sover han på mitt bröst i fåtöljen och jag har inte minsta lust att försöka hålla honom vaken en stund ikväll för att få lite ordning på nattrutinerna...
 
Hej på er!

Jag hör egentligen till vår-tråden, men tror att min fråga passar bättre här.

Jag har ett gäng barnmatsburkar hemma som min son inte vill ha. Rör sig om 15-16 st och de har tyvärr väldigt kort datum nu, men med tanke på att de håller i två år från förpackandet så tror jag inte att några veckor hit eller dit gör ngn skillnad :D Är Änglamarks ekologiska morot- och potatispuré, från 4 månader.
Jag bor i Bromsten, Stockholm och vill man ha burkarna så får man gärna komma och hämta dem hos oss. Jag har i viss mån möjlighet att mötas upp här i närheten (norr/väst om stan) om man är lite flexibel med tiderna.

Tycker det är synd att slänga bara för att min lilla inte gillar dem! :) Hojta till om ngn är intresserad!
 
Hej på er!

Jag hör egentligen till vår-tråden, men tror att min fråga passar bättre här.

Jag har ett gäng barnmatsburkar hemma som min son inte vill ha. Rör sig om 15-16 st och de har tyvärr väldigt kort datum nu, men med tanke på att de håller i två år från förpackandet så tror jag inte att några veckor hit eller dit gör ngn skillnad :D Är Änglamarks ekologiska morot- och potatispuré, från 4 månader.
Jag bor i Bromsten, Stockholm och vill man ha burkarna så får man gärna komma och hämta dem hos oss. Jag har i viss mån möjlighet att mötas upp här i närheten (norr/väst om stan) om man är lite flexibel med tiderna.

Tycker det är synd att slänga bara för att min lilla inte gillar dem! :) Hojta till om ngn är intresserad!
Jag hade gärna tagit dem men vår lille kille har en månad kvar tills han får börja äta (smaka) mat :)
/Järfällabo
 
Jag hade gärna tagit dem men vår lille kille har en månad kvar tills han får börja äta (smaka) mat :)
/Järfällabo

Du får dem gärna ändå, men det är ju upp till dig hur petig du är med bäst-före-datum? Jag hade inte haft några problem med att ge min son (eller för den delen äta ngt själv om det var ngt annat än just barnmat :D) i några månader till. Jag tänker att de alltid har hyfsade marginaler och att man kan lägga på minst 10% tid på hållbarhetsperioden - men sån är jag :p Kör också stenhårt på 3-sekundersregeln ;)
 
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Men då kände jag bara att nu får det vara nog, nu slutar jag.

Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.

Lite tråkigt med amningen även om jag hade tänkt sluta om ca en månad ändå.
Men jag orkar inte med att sitta och pina mig själv en endaste gång till.
 
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Men då kände jag bara att nu får det vara nog, nu slutar jag.

Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.

Lite tråkigt med amningen även om jag hade tänkt sluta om ca en månad ändå.
Men jag orkar inte med att sitta och pina mig själv en endaste gång till.

Usch vad jobbigt!
Men det är aldrig värt att pina sig. Jag hade liknande erfarenhet med min äldre son, jag grät igenom varje amningstillfälle i 3månader, av smärta, innan jag kände att näää nu får det fan vara nog. Och när jag väl slutat var jag så lättad och undrade varför jag inte gjort det innan.
Kram
 
Usch vad jobbigt!
Men det är aldrig värt att pina sig. Jag hade liknande erfarenhet med min äldre son, jag grät igenom varje amningstillfälle i 3månader, av smärta, innan jag kände att näää nu får det fan vara nog. Och när jag väl slutat var jag så lättad och undrade varför jag inte gjort det innan.
Kram

Nej det är det absolut inte värt! Nu har det inte vart så värst farligt. Det har fungerat bra för det mesta. Men har som sagt vart lite till och från med just vänster bröst. Och så ont som det gjorde igår alltså, vill aldrig mer vara med om det!
Bara idag känns det 10 ggr bättre, när det fått vila. Dock inte så jag vågar prova att amma på det igen än.

Den enda nackdelen jag ser med att gå över till flaska är att det blir "jobbigt" på morgonen. Nu jag jag ju turen att ha en liten som inte äter på natten, utan äter runt klockan 6 på morgonen. Då är det ju himla smidigt att liggamma och få sova lite till! Men det tar ju inte många minuter att göra och ge flaska heller.
Hade han däremot ännu ätit flera ggr per natt så hade jag nog kämpat på med amningen ett tag till. Bara för att det är så himla smidigt!
 
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Men då kände jag bara att nu får det vara nog, nu slutar jag.

Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.

Lite tråkigt med amningen även om jag hade tänkt sluta om ca en månad ändå.
Men jag orkar inte med att sitta och pina mig själv en endaste gång till.
Usch vad tråkigt för dig, det låter helt horribelt att ha så ont. Amningen ska ju vara mysig !
 
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Men då kände jag bara att nu får det vara nog, nu slutar jag.

Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.

Lite tråkigt med amningen även om jag hade tänkt sluta om ca en månad ändå.
Men jag orkar inte med att sitta och pina mig själv en endaste gång till.

obbigt med amningen, hoppas smärtan försvinner snabbt. Du kan inte fortsätta amma på bara ett bröst en månad till om du känner att du vill slippa flaskan, iaf på morgonen? Risken finns ju dock att du får leva med lite storleksskillnad på brösten i så fall :p

S. har återupptäckt möjligheten att rulla från mage till rygg, iaf åt ena hållet så nu ligger hon på mage typ 10 s. åt gången.. :angel:
Angående amning så är det totalt hopplöst att amma när vi har besök/inte är hemma. Så fort någon säger något släpper hon taget och kollar upp "var det någon som sa något??" alternativ så ska hon kolla på alla saker som inte finns hemma. Funkar bäst när vi är själva hemma och jag håller mig tyst. Ska till svärföräldrarna i helgen, lär få stänga in mig i ett rum på morgonen för att få henne att äta ordentligt.. :cautious:
 
obbigt med amningen, hoppas smärtan försvinner snabbt. Du kan inte fortsätta amma på bara ett bröst en månad till om du känner att du vill slippa flaskan, iaf på morgonen? Risken finns ju dock att du får leva med lite storleksskillnad på brösten i så fall :p

S. har återupptäckt möjligheten att rulla från mage till rygg, iaf åt ena hållet så nu ligger hon på mage typ 10 s. åt gången.. :angel:
Angående amning så är det totalt hopplöst att amma när vi har besök/inte är hemma. Så fort någon säger något släpper hon taget och kollar upp "var det någon som sa något??" alternativ så ska hon kolla på alla saker som inte finns hemma. Funkar bäst när vi är själva hemma och jag håller mig tyst. Ska till svärföräldrarna i helgen, lär få stänga in mig i ett rum på morgonen för att få henne att äta ordentligt.. :cautious:

Har faktiskt testat att amma på det onda bröstet i kväll och det har gått bra. Kanske var det bara att det behövde vila lite, eller att jag haft nåt sår eller nåt som inte syntes.
Håller tummarna att det inte är något som kommer tillbaka.
Tänker dra ned på amningen ändå, men då kanske jag slipper sitta och pumpa i alla fall!

På tal om olika storlek på brösten, om man får ställa en fåfäng fråga, är det nån mer här som ammar och har opererat brösten och har implantat i?
Och i så fall hur tycker ni att era bröst ändrats?
 
Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...
 
Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...

Är också helt blank, ingen aning om vad vi ska önska till mini faktiskt. Mormor här har också bett om en önskelista (för typ en månad sen) och jag har fortfarande inte fått ihop nåt speciellt.
Storebror är såklart lättare, han har ju lite egna tankar också.

Men miniär svårt. Leksaker har vi massor från storebror,kläder lika så.
Har önskar en lampa till hans rum. Så det kommer nog bli mest inredning till hans rum som vi ska göra iordning.
 
Är också helt blank, ingen aning om vad vi ska önska till mini faktiskt. Mormor här har också bett om en önskelista (för typ en månad sen) och jag har fortfarande inte fått ihop nåt speciellt.
Storebror är såklart lättare, han har ju lite egna tankar också.

Men miniär svårt. Leksaker har vi massor från storebror,kläder lika så.
Har önskar en lampa till hans rum. Så det kommer nog bli mest inredning till hans rum som vi ska göra iordning.
Vi har också massor av kläder och leksaker så vill verkligen komma på något så vi inte får mer av det :arghh:
Har tyvärr inget rum att inreda och lär dröja, annars bra tips. Vi fick för många bra grejor till namngivningsfesten :o
 
Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...
Eftersom det är andra barnet finns det mesta här hemma men bultbräda och klosslåda har vi inte. Kläder strl 74 kan vara bra också eftersom det mesta vi har är ganska somrigt flickigt (typ kortärmade tunikor och caprileggings, inte helt passande klädsel i februari).

Av oss kommer M få en pipmugg med mjuk pip och en aktivitetsleksak. Jag tror han ska önska sig en sån ”smaknapp” också. Barnrumsinredning har jag starka åsikter om så det önskar jag inte av någon annan. Brios dragdjur i trä är fina, särskilt giraffen och den klassiska taxen. De tycker jag att man kan önska till barnen även om det dröjer innan de kommer leka med dem.
 
Usch, låter jobbigt med amningen @FiVi. Hoppas att det löser sig för dig, så ont ska du ju inte behöva ha.

Angående julklappar så vet jag inte heller vad V ”önskar” sig. Han ärver ju allt från storebror och är ännu så pass liten att han inte leker med något ännu. Får nog bli lite inredning eller så.
 
Imorgon är det dags för efterkontroll. Vad har ni gjort av era bebisar under kontrollen? För jag gissar att jag inte är den enda som har en bebis som inte gärna ligger själv?
 
Imorgon är det dags för efterkontroll. Vad har ni gjort av era bebisar under kontrollen? För jag gissar att jag inte är den enda som har en bebis som inte gärna ligger själv?

M låg i sin liggdel till vagnen som jag släpade in på mvc :D Han fick lov att skrika dom minutrar det tog vid undersökningen.
Hade ingen som kunde följa med och ta honom så det fick bli så :)
 
Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...
Jag är så tråkig men hittade i en lokaltidning att två Kalmarbor som också är småbarnsföräldrar hade skrivit historiska sagoböcker för småbarn. Nu är de väl lite för små för böcker egentligen men eftersom vi ändå läser mycket redan nu så köpte jag hem några (det var kampanj ta 3 för 2). Tror det får räcka, möjligen att vi köper nån leksak också.:)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 110
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 226
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 937
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
44 037
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp