Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag på första dagens föräldrautbildning. Vi pratade mest förlossning men det var rätt intressant och bra. Nyss besök hos bm. Sf-måttet har stått still sen sist men vi gjorde ju nyligen TUL och så länge det rör på sig till nästa gång är det ingen fara. Han är ju fortsatt väldigt aktiv så jag är inte orolig att han inte skulle må bra. Det var lite oskönt bara när hon klämde runt för att kolla hur han låg. Och så börjar det bli jobbigt att ligga platt på rygg sådär..
 
Okej, min navel är inte exit. Har sedan ett par dagar en eller två fötter som sveper fram och tillbaka i navelhöjd. Både fascinerande och lite obehaglig att se. Att det är någon där inne som faktist rör på sig. (har lite svårt med tanken att de bor en "parasit" inne i mig. Någon som växer och tar näring från mig)
 
Här tränade kroppen för fullt inför förlossningen i natt. Haft mer eller mindre ihållande mensvärk nu ett par dagar, lite irriterande men går att ignorera. I natt blev de mer regelbundna kramper (värkar) och höll i sig ett par timmar. Släppte efter lite värkmedicin men funderade ett tag på om man borde åkt in då vi har en bit att köra. Riktiga värkar släpper ju inte med värkmedicin så var väl falskt alarm
 
Lägger in vad jag tror är senaste listan nu när det börjar närma sig juni.

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
 
Lägger in vad jag tror är senaste listan nu när det börjar närma sig juni.

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
Lite lustigt att det är så många bebisar i juni och juli men bara jag i augusti, haha!
 
V.32+3 idag. Efter 4 veckor med säng/soffvila var det idag dags för TUL igen. Båda bebisarna mår bra och har bara någon % minus på uppskattad vikt än, strax under 2 kg/st. :up:
Har varit på kontoller av tappen varje vecka den senaste tiden, har pendlat lite fram och tillbaks men har iaf sluppit inläggning igen. Så det är bara att fortsätta med vila hemma.
Nu behövde jag inte längre komma på kontroller varje vecka sa läkaren, för nu stoppar de inte längre om bebisarna vill ut. Även om man ju helst vill ha dem på insidan till v.36.
Så även om det är väldigt tråkigt att ligga still hemma, så har det ju iaf gjort mycket för barnen än så länge. Och har de inte kommit om typ 3 veckor så är jag fri att röra mig så mycket jag vill efter det sen;)
Viktuppgång totalt på mig är 2-3 kg än så länge, men med en mage minst lika stor som med storebror i v.40 (då 12-13 kg upp). Jag som hade väntat mig viktuppgång på typ 20 kg nu.. Nu är det iofs bara mage rätt ut, då var det mer på bredden liksom. Helt olika!
Jaja, nu är nästa delmål för mig att de ska stanna inne tills juni, då flyttar vi nämligen :D Håller tummarna!
 
Jag har varit hos BM idag samtidigt som jag går in i v36. Hade lite sammanfattning av graviditeten och pratade om mina förväntningar inför förlossningen. Som inte är några särskilda, klart det är liite nervöst men å andra sidan så är jag bra trött på att vara gravid också, så vill gärna ha ut ungen inom rimlig tid.
Eftersom förlossningen gick ganska fort för att vara första med sonen tyckte hon att jag skulle åka in när det är mellan 7-5min mellan värkarna beroende på hur intensiva de är. Känns rimligt.
Huvudet låg långt ner i bäcknet men var ruckbart. Rumpan ligger på min högra sida uppe vid revbenen och fötterna motsvarande på andra sidan. Så det jag upplevt som sparkar är mest som hon skakar rumpa :D
 
Jag har varit hos BM idag samtidigt som jag går in i v36. Hade lite sammanfattning av graviditeten och pratade om mina förväntningar inför förlossningen. Som inte är några särskilda, klart det är liite nervöst men å andra sidan så är jag bra trött på att vara gravid också, så vill gärna ha ut ungen inom rimlig tid.
Eftersom förlossningen gick ganska fort för att vara första med sonen tyckte hon att jag skulle åka in när det är mellan 7-5min mellan värkarna beroende på hur intensiva de är. Känns rimligt.
Huvudet låg långt ner i bäcknet men var ruckbart. Rumpan ligger på min högra sida uppe vid revbenen och fötterna motsvarande på andra sidan. Så det jag upplevt som sparkar är mest som hon skakar rumpa :D

Haha :D vad roligt att veta hur bebisen ligger. Jag funderade precis på hur sjutton den här bebisen ligger när den verkade göra någon form av stretchövning och spjärnade av alla krafter så magen blev typ sned :o:D
 
Haha :D vad roligt att veta hur bebisen ligger. Jag funderade precis på hur sjutton den här bebisen ligger när den verkade göra någon form av stretchövning och spjärnade av alla krafter så magen blev typ sned :o:D

Ja, det är verkligen kul att veta :) hela magen blir så galet spänd och skev när hon sträcker hela kroppen. Inte helt bekvämt för en annan om man säger så...
 
Haha :D vad roligt att veta hur bebisen ligger. Jag funderade precis på hur sjutton den här bebisen ligger när den verkade göra någon form av stretchövning och spjärnade av alla krafter så magen blev typ sned :o:D
Sådär gör min med! Lite kul att se men inte så bekvämt.. jag har haft liiite molvärk vid några tillfällen och ett par gånger har det känts som att han ligger och "hänger" på ena sidan av magen så det nästan är svårt att gå och röra sig. En hel del sammandragningar emellanåt men tycker fortfarande att han ligger rätt högt upp och bökar runt.
 
Sådär gör min med! Lite kul att se men inte så bekvämt.. jag har haft liiite molvärk vid några tillfällen och ett par gånger har det känts som att han ligger och "hänger" på ena sidan av magen så det nästan är svårt att gå och röra sig. En hel del sammandragningar emellanåt men tycker fortfarande att han ligger rätt högt upp och bökar runt.

Våra bebisar låter lika, haha :D
känns som min också ligger och trycker på ena sidan ibland så det tillslut gör ont när man går för det liksom blir ett punkttryck inifrån. Min ligger definitivt högt, det är liksom helt tomt i nedre delen av magen och mest sparkar uppe vid revbenen. Men jag har alltid burit barnen högt och de har inte fixerat sig, sonen var extremfall som låg högt och rörligt när jag kom in på förlossningen 9,5 cm öppen :D:o
 
Nu har han ammat sen klockan 18:30, med som mest 20 min paus. Så fort jag lägger ner honom eller pappan tar honom signalerar han hunger igen och blir otröstlig tills han får amma igen. Snart gråter både jag och bröstvårtorna :arghh:.
 
Nu har han ammat sen klockan 18:30, med som mest 20 min paus. Så fort jag lägger ner honom eller pappan tar honom signalerar han hunger igen och blir otröstlig tills han får amma igen. Snart gråter både jag och bröstvårtorna :arghh:.

Ajaj! Se till att smörja med purelan i pauserna. Behövs inte torkas bort när det är dags för amning igen och ska vara smaklös.
 
Somnade medan jag liggammade igår kväll. Vaknade för en stund sen, skräckslagen att liten var a) mosad och b) slutat andas.
Han sov dock så otroligt skönt intill mig, alldeles lagom varm och undrade sömnigt varför jag störde :D.
Nu är blöjan bytt, amning pågår och den här morsan känner sig galet utvilad efter 4,5 timmars sammanhängande sömn. Första gången det är den längden på sömnen sen han föddes.
 
@hemlig Håller med om purelan. Den är grym! Funkar även till spruckna hälar.:D (Och är tydligen god enligt förra hunden :meh:)

Med dottern, som ammade 40 min åt gången, en gång i timmen, körde jag med amningsnapp. Det blev SÅ mycket bättre.
 
Andra gången på föräldrautbildningen utav tre idag, måste säga att dem är väldans bra, väldigt mycket intressant info! Gick igenom förlossningen förra gången och idag BB-tiden, hemkomst.

Och imorgon gör jag min sista arbetsdag, helt plötsligt känns det vemodigt :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 060
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 347
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 460
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 394
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp