Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att vi behöver införskaffa det sista här nu men blir så trött på att leta. Söker tips på


-skötväska. Kan bara inte bestämma mig. Den ska vara svart och praktisk. Vad har ni?

-babywatch. Vilken är bäst?

-madrass till spjälsängen. Har förstått att man inte ska köpa nån billig sladdrig sak. Men vart köper man? Ikea har en ny för ca 800 kr. Bra?
Skötväska - skiphop Chelsea :love:
Babywatch - Philips avent (bärbar både babydelen och föräldradelen - perfekt när liten sover ute i vagn och man själv vill göra annat )
Madrass - vi har kört på dubbla av Ikeas billigaste och dottern mår hur bra som helst ;)
 
Skötväska - skiphop Chelsea :love:
Babywatch - Philips avent (bärbar både babydelen och föräldradelen - perfekt när liten sover ute i vagn och man själv vill göra annat )
Madrass - vi har kört på dubbla av Ikeas billigaste och dottern mår hur bra som helst ;)
Tack för snabbt och tydligt svar :D

Har tittat på skip hop Chelsea men backade när jag insåg att den är i både läder och nylon? Ser inte det konstigt ut i verkligheten?

MVH lantis som har 10 mil till närmsta stad för att kolla på nån skötväska IRL
 
Dagen är ju inte helt slut, men jag tror vi kan räkna med att morsan förlorat vadet. Ingen bebis i sikte. Men det är ju bara 38+0 idag. Jag har badat och promenerat och torkat golv och blev rätt trött av det. Ont i nedre delen av magen och korsryggen, skönt att sitta med tens en stund. Vilade ett par timmar mitt på dagen iaf, hoppas det inte innebär en till natt av ryckig sömn...
 
Tack för snabbt och tydligt svar :D

Har tittat på skip hop Chelsea men backade när jag insåg att den är i både läder och nylon? Ser inte det konstigt ut i verkligheten?

MVH lantis som har 10 mil till närmsta stad för att kolla på nån skötväska IRL
Nej nej, den är ursnygg :love:
Jag köpte en annan modell från skiphop från början, en lite mindre. Men i takt med att tjejen växte så blev den första väskan för liten och en kompis till mig hade en Chelsea, den var så snygg så jag kände mig tvungen att köpa en ;)
 
Var hos barnmorskan igår och allt såg finemang ut, järnet hade gått upp och bebin låg med huvudet ner :up:
Idag en äckligt stressig och allmänt jobbig dag på jobbet, kände mest för att gå hem och sätta mig och grina en stund ärligt talat, men tack och lov är det helg nu (även om jag nog blir tvungen att jobba lite hemifrån). Älskar mitt jobb i vanliga fall men just nu känner jag mig mest less.
 
Testade akupressur hemma igår för att starta förlossning. Tror mannen tryckte på fel punkt. Ledde bara till ont (ännu i dag) i vristen. Ingen baby med andra ord.

Skall in i morgon för bedömning av igångsättning. Hoppas på mogen tapp och öppen tre cm så de kan slänga in dropp direkt. (för tre veckor sedan var jag 1 cm öppen men tappen var 3 cm och omogen)
 
Hej tråden! Kikar bara in för att meddela att jag födde en välmående dotter tidigt tidigt igår morse. :love: Tre dagar över tiden, allt startade av sig själv och hon var ute efter knappt tre timmar på förlossningen. :D

Åh vad kul med en uppdatering från dig! Har funderat över hur det gått. Grattis!!
 
Testade akupressur hemma igår för att starta förlossning. Tror mannen tryckte på fel punkt. Ledde bara till ont (ännu i dag) i vristen. Ingen baby med andra ord.

Skall in i morgon för bedömning av igångsättning. Hoppas på mogen tapp och öppen tre cm så de kan slänga in dropp direkt. (för tre veckor sedan var jag 1 cm öppen men tappen var 3 cm och omogen)
Håller tummarna! :)
 
Tamtamta. Händer inte så mycket. Var öppen 2 cm när vi kom in. Ballong lades 9 och trillade ut runt 11. Fick en hinnsvepning sedan men händer inte så mycket aktivt. Lite små sammandragningar som kommer och går. Öppen 4 cm i alla fall
 
2 dagar till BF nu. Jag var hos BM i förmiddags, 20kg upp :o vad hände där? Fast det var något liknande med sonen om jag inte minns fel och då rörde jag mig betydligt mycket mer.
Allt var som det skulle och nu är bebis fixerad i alla fall, vilket den inte var sist, så lite nytta har all smärta gjort. Jag har knappt kunnat stå på benen efter 17, när bebis börjat knö mot min ichiasnerv, den senaste veckan och har haft en hel del förvärkar.
I lördags kväll kom det tre rejäla sammandragningar med en halvtimmes mellanrum, men det dog tyvärr ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 596
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 623
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp