Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
BM-besök i morse och hon lugnade mig med att försäkra att det här absolut inte var sista besöket (om inte bebisen tittar ut närmaste veckan vill säga). Så det kändes bra, med tanke på storasysters vändningshistorik. Det kändes också bra att bebisen låg med huvudet nedåt och var svårförflyttad. Fortsätt med det, snälla bebis! :D

På jobbet har vi en heldag till i morgon och sedan en halvdag på onsdag. Sen är det sommarlooov! :love:
 
Vecka 38+2 och BM besök idag, hon är väl inställd i bäckenet, lite, lite ruckbar.
I övrigt var allt som vanligt i sin ordning, men jag har fått lite högre blodtryck, men ingen protein i urinen och mår bra i övrigt, men ska ändå tillbaka på torsdag för nytt blodtryck.

Och idag är första gången som jag känt något som skulle kunna vara att kroppen förbereder sig, vaknade vid midnatt med en sjujäkla mensvärk, som gjorde ont bak i ryggen och ner i ljumskarna. Lyckades somna om efter ett par timmar, och mensvärken har kommit och gått under hela dagen. Får väl se hur det utvecklas :up:
 
Senaste listan?

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
 
Hej tråden! Kikar bara in för att meddela att jag födde en välmående dotter tidigt tidigt igår morse. :love: Tre dagar över tiden, allt startade av sig själv och hon var ute efter knappt tre timmar på förlossningen. :D

Grattis!!! Bråttom ut :D:love:

Va kul att det börjar dyka upp lite bebisar i tråden!! :):) Nu fattas bara gulliga bebisbilder :love:
 
Bebisbild beställd
 

Bifogade filer

  • AFAF9DEB-29F6-44B0-9CD4-234F6F5DE68D.jpeg
    AFAF9DEB-29F6-44B0-9CD4-234F6F5DE68D.jpeg
    157,4 KB · Visningar: 55
Vet inte vad jag skrivit innan men min böna är iallafall fixerad sedan åtminstone v 32+0. Kändes tidigt :cautious:

Är nu i v 34+1 i stället. Har "mensvärk" till och från då och då, och ont i tappen? Eller nåt sånt. Känns verkligen att hon är "där nere" nu och det är ju många veckor kvar :arghh:
 
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
 
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
Det är säkert bra.
Men åk in och kolla. Du prioriteras. Du ska prioriteras!! Vänta inte. Bättre in i onödan.
 
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
Jag hade åkt in direkt, alltså nu. Inte väntat en timme till. Hade faktiskt i princip krävt en kontroll och använt min oro som skäl.
 
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..

Får du inget svar alls från bebis? Min kan gå från helt galen i två dagar till relativt lugn i en vecka. Har antagit att det beror på om hon ligger med ryggen utåt eller inte. Men jag känner ändå av hennes sov- och vakenhetsperioder, nu är hon t ex vaken men det är mest småbuffande och så triggar hon igång sammandragningar. Ibland kan en fot dra iväg så det skapas ett punkttryck men det är absolut inte så att hela magen studsar runt varje gång hon är vaken bara för att hon är stor nu.

Vad händer om du knuffar runt på bebis? Typ trycker på rumpan eller ryggen, knuffar på fötterna? Även om min sover brukar jag få ett slött litet svar tillbaka, tänk dig hur det kan se ut när man petar på en sovande person liksom. Knuffar man lite på armen så drar personen åt sig armen och kanske vänder sig lite.

Är du orolig så ta oron på allvar, bara du känner din bebis och vet vad som är normalt. Och ingen ska ta sig rätten att ifrågasätta din oro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 448
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 624
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp