Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
Håller med @Ray Mfl Åk in! Dom SKA ta emot dej, det är deras skyldighet och din rättighet. Bättre med en extra koll än en för lite:heart
 
Man behöver ju inte svälta i alla fall
 

Bifogade filer

  • 11755240-6977-49FA-A7E5-FCCE4D2F2337.jpeg
    11755240-6977-49FA-A7E5-FCCE4D2F2337.jpeg
    230 KB · Visningar: 59
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
Jag hade minskade fosterrörelser i 33+, kände varje dag men inte som jag brukade. När jag ringde sa de att jag skulle vänta två timmar, dricka kall saft osv. Jag sa att 10 rörelser på två timmar kände jag, men att det inte var normalt för honom. Fick komma in på kontroll och det blev akutsnitt ett par timmar senare, 33+5 då.

Hoppas du åkt in och får det kollat :heart.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Någon som har erfarenhet av minskade fosterrörelser?

Jag är i v 37+4 och brukar känna av och se bebisen (magen står åt alla håll) flera gånger i timmen. Kom på vid kl 10 att jag inte känt något på morgonen och har vilat och känt efter mest hela dagen sen dess. Ringde förlossningen och de bad mig avvakta i två timmar och dricka ett stort glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida, trots att jag sa att det var precis vad jag gjort hela dagen. Nåväl, en timme kvar och har fortfarande inte känt nått från min vanligtvis så livliga bebis. 🙁 Sambon är några mil bort och spelar golfturnering hela dan och jag har inte velat skrämma hem honom än..
Åk in!! Som sagt, förmodligen är allt bra men lika bra att kolla. Jag ringde förlossningen för ett par veckor sen när jag upplevde mindre rörelser och dom sa att jag kunde få komma in direkt om jag ville. Nu valde jag att åka t BM först och allt visade sig vara bra. Men är man orolig så ska man åka in. Det är ju bara man själv som vet hur det brukar kännas.
 
Tack alla för era svar 😊 Vi åkte in ganska omgående. Hjärtljuden är bra men fortsatt dålig fart på bebis. UL visade något lite fostervatten. Vi blir kvar över natten i alla fall. Känns tryggt att vara här och jag är glad att vi åkte in.
 
Jag tycker magen har sjunkit lite senaste dagarna. Fast det har jag iofs tyckt ibland tidigare också men så har han snurrat lite och så ser han ut att ligga lika högt igen. Men det börjar ju dra ihop sig! Spännande.
 
Förlossningsberättelse:

Vi skulle ju som sagt in på bedömning kl 8 på morgon för att ta ställning till igångsättning i vecka 40+3. Allt ok med babyn men vid ultra visade sig att han hade en uppskattad vikt på över 4kg redan. Så tror det var orsaken att de lade igång det hela. Öppen 2 cm

Nåväl. 9 lades ballong och efter ctg fick vi lov att lämna förlossningen och gå på stan. Eller vi åkte hem till svärmor då de inte var hemma=lugn och ro

Lite före 12 märkte jag att ballongen var lös, hade haft regelbundna värkar var 6 min som varade 1 min. De tog slut när ballongen åkte ut.

Åter till förlossningen på kontroll. Öppen 4 cm så vi fick gå ut på promenad för att se om de hjälpte. Inget hände så runt 14 lades dropp. (20 ml/h?) inget hände och ökades på med 20 en gång i timmen upp till 60. Små och svaga värkar. 18:30 togs hål på hinnorna och 19:30 kom allt ÄNTLIGEN igång. Fram till 20:30 och 6 cm klarade jag mig med enbart andning men sedan lades oxanest som smärtlindring och alla värkar försvann. Kändes deppigt.

22:20 fick jag testa lustgas (funkade inte men gav sysselsättning) i väntan på att läkaren skulle komma och lägga PCB, hon var på akut operation så fick vänta.

Hon hann aldrig komma, fick testad provkrysta (inga direkta krystvärkar) och två sammandragningar senare, kl 23:49 var han ute. Skede l tog 4:15 min, krystning 4 min och efterbörden 20. Moderkakan vägde över ett kg och var så stor att hon trodde den satt fast ännu.
 
Nu har nästan hela BF gått och ännu ingen bebis i sikte :(
Var på fsk med sonen och dansade runt midsommarstången och har rört på mig mer än vanligt, men det enda det har gett är ont i fogarna.
Bebis kom uuut nu :banana:
 
Bf idag och besök hos bm. Fortfarande ligger hon högt och rörligt!

Fick se henne på ultraljud också, bm var säker på hennes position men när jag sa att jag känt en hel del rörelser i nedre delen av magen tyckte hon det var lika att tjuvkika. Gisses vad stor bebis är nu! :D

Hjärtljudet gick ner när bm skulle lyssna så jag fick lägga mig på sidan, då blev det normalt. Jag kan inte ligga på rygg i vanliga fall men undertiden som bm klämmer på magen och lyssnar brukar inte vara några problem, men uppenbarligen gillade hon inte det ändå.
 
Satt och sorterade lite bebiskläder nu ikväll som jag fått och köpt. Det mesta är i storlek 62. Har två bodys i strl 50 och lite mer i 56. Men hur mycket behöver man egentligen? :confused: 50 känns lite meningslöst att köpa kanske? Och allt går ju såklart att fixa i efterhand men just de minsta kläderna är rätt skönt att ha hemma för jag antar att man inte har lust att dra på shoppingrunda när man är nyförlöst ;)
 
Satt och sorterade lite bebiskläder nu ikväll som jag fått och köpt. Det mesta är i storlek 62. Har två bodys i strl 50 och lite mer i 56. Men hur mycket behöver man egentligen? :confused: 50 känns lite meningslöst att köpa kanske? Och allt går ju såklart att fixa i efterhand men just de minsta kläderna är rätt skönt att ha hemma för jag antar att man inte har lust att dra på shoppingrunda när man är nyförlöst ;)
Här kräks det ner en body om dagen nästan, tvättar flera gånger i veckan. Så jag är glad vi har flera att byta med så det alltid finns rent. Å andra sidan körde vi bara blöja och hud mot hud första 4-5 veckorna.
 
Här kräks det ner en body om dagen nästan, tvättar flera gånger i veckan. Så jag är glad vi har flera att byta med så det alltid finns rent. Å andra sidan körde vi bara blöja och hud mot hud första 4-5 veckorna.
Jag tänkte också att det blir mycket bara blöja i början. Det har ju varit så himla varmt dessutom! Men just idag öser det ner. Hej midsommar :D men jag tycker bara det är skönt och sov bättre i natt och dessutom utan surrande fläkt! Jag har prickat av allt på min lista, ska bara åka och handla idag. Sen kan han komma om han vill :love: alla hans små kläder är tvättade, har lyckats samla på mig en hel del, även av det allra minsta.. Det är så himla gulligt att stå och vika små bodys i storlek 50! Tänk att han är så liten, lilla sprattelgubben :heart
 
Satt och sorterade lite bebiskläder nu ikväll som jag fått och köpt. Det mesta är i storlek 62. Har två bodys i strl 50 och lite mer i 56. Men hur mycket behöver man egentligen? :confused: 50 känns lite meningslöst att köpa kanske? Och allt går ju såklart att fixa i efterhand men just de minsta kläderna är rätt skönt att ha hemma för jag antar att man inte har lust att dra på shoppingrunda när man är nyförlöst ;)
Båda mina barn har haft stl 50 och 56 lääänge. Småpluttar. Denna gång fick vi även en kräkbebis och har ingen egen tvättmaskin så det är väldigt skönt med de ca 15 små bodys vi har. Men beställ på nätet sen om du behöver :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 969
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 073
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 966
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp