Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
65B65412-C8E8-41E8-940F-4DF73AFFF066.jpeg

Jag, Thor och min mormor Tora. Hennes pappa hette också Eskil
 
Är det bara jag kvar nu som inte fått bebis? :o:p
Nu börjar dagarna gå lite långsammare framåt. Man är för tjock och otymplig för att hitta på några större sysslor. För första gången har jag verkligen känt att det ska bli skönt att få ut bebisen och få ”tillbaka” sin kropp :p:D
 
Anmält mig till mammaträning. Sju träffar med fokus på bålstabilitet,bäckenmuskulatur och att komma igång efter en graviditet

Åh! Jag vill också!
Har sett en sådan träning här men det måste gått minst 8 veckor sen förlossningen och det har det inte i mitt fall. :(
 
Anmält mig till mammaträning. Sju träffar med fokus på bålstabilitet,bäckenmuskulatur och att komma igång efter en graviditet
Jag ska också kolla upp det "snart". Det har ju knappt gått 7 veckor sen snittet så jag väntar lite till. Dessutom kanske det hinner bli ändå lite svalare så träning känns mer lockande..
 
Åh! Jag vill också!
Har sett en sådan träning här men det måste gått minst 8 veckor sen förlossningen och det har det inte i mitt fall. :(

Här måste man genomgått efterkontrollen för att få vara med, skall på den nästa vecka och sedan startar kursen i mitten på september. Ledaren rekommenderar att man bokar in en privat PT med henne innan så att hon på bästa sätt kan hjälpa en under kursens gång (då kollar hon bla magmuskeldelningen) skulle vilja gå på den men funderar om det är värt det
 
Jag är glatt överraskad över hur mina magmuskler dragit ihop sig. Tycker det gick på väldigt kort tid. Kanske för att jag inte gick tiden ut, det hade kanske varit värre då.
Ska börja med tai chi igen om några veckor, får se hur det känns då.
 
Lilleman har sovit i typ 6 timmar! Det verkar inte som att han är sugen på att somna om riktigt nu trots ny blöja och mat så vi får väl gå upp och sätta oss i soffan då.. Det är svalare där och jag känner mig också ganska pigg faktiskt.
 
Lillan är verkligen en hungrig liten typ. Såpass att hon inte slutar amma förrän det är lite för bra. Idag blev jag helt nerkräkt ikl håret så en mycket kränkt bebis fick ligga och vänta på mig när jag duschade. De kan verkligen låta som de är döende de små liven.

Om någon hade sagt till mig att när A är 5 veckor kommer det kännas mer skönt än ont vid amningen hade jag inte trott på personen öht. Så skönt att kunna känna att det faktiskt funkar. Speciellt eftersom det inte gick så bra med storebror.
 
Lillan är verkligen en hungrig liten typ. Såpass att hon inte slutar amma förrän det är lite för bra. Idag blev jag helt nerkräkt ikl håret så en mycket kränkt bebis fick ligga och vänta på mig när jag duschade. De kan verkligen låta som de är döende de små liven.

Om någon hade sagt till mig att när A är 5 veckor kommer det kännas mer skönt än ont vid amningen hade jag inte trott på personen öht. Så skönt att kunna känna att det faktiskt funkar. Speciellt eftersom det inte gick så bra med storebror.
Att dumpa bebis nånstans här medan man gör annat (även om det bara är i sittern medan man går på toa) och han inte vill det så talar han ljudligt om det :p. Han kan bli fruktansvärt ilsken på nolltid :angel:.
 
Lillan är en månad gammal idag och vi har varit på läkarbesök hos BVC. Allt såg jättefint ut förutom att läkaren kände en liten knäppning i ena höften så vi ska få en kallelse för ultraljud. Blev ju genast jätteorolig..

Någon som har erfarenhet av det?
 
Jag är glatt överraskad över hur mina magmuskler dragit ihop sig. Tycker det gick på väldigt kort tid. Kanske för att jag inte gick tiden ut, det hade kanske varit värre då.
Ska börja med tai chi igen om några veckor, får se hur det känns då.

Vad härligt! :) Kände efter igår och mina magmuskler är vääldigt delade, flera cm mellan dem!

Men det känns ändå som jag har förvånansvärt bra kontroll över de inre magmusklerna, kommer ihåg efter förra förlossningen då det tog lång tid att ens få kontroll över dem så att säga 🙂
Jag har börjat lite försiktigt med övningarna från mamma i form för att få tillbaka magstödet och tycker det känns förvånansvärt bra för att bara vara knappt två veckor sedan förlossningen :up:
 
Att dumpa bebis nånstans här medan man gör annat (även om det bara är i sittern medan man går på toa) och han inte vill det så talar han ljudligt om det :p. Han kan bli fruktansvärt ilsken på nolltid :angel:.

Hehe :D
Sen har vi såna exemplar som Lion här, som bara ligger och kollar sig omkring tills jag hämtar honom igen :confused: visste inte ens att det finns såna här bebisar? :confused:
 
:arghh: En knapp kvarts promenad med hunden - ungen i barnvagnen hysteriskt skrikande stort sett hela tiden, som om det var snudd på världens undergång.
Förstår inte varför han hatar vagn så mycket? Nu var han dessutom rätt trött när jag satte honom där så var säker på att han skulle somna.
Jag hade liksom sett fram emot långa promenader med hund och barnvagn, förstår inte hur jag ska orka när sambon börjar jobba snart. Hunden behöver och förtjänar sina promenader.
Orkar inte bära ungen några längre promenader, även med sele.
Detta konstanta vrålet av ilska tar effektivt bort mitt tålamod direkt, nåt som lätt går ut över stackars hunden :(.

Känner mig som världens sämsta morsa.
 
:arghh: En knapp kvarts promenad med hunden - ungen i barnvagnen hysteriskt skrikande stort sett hela tiden, som om det var snudd på världens undergång.
Förstår inte varför han hatar vagn så mycket? Nu var han dessutom rätt trött när jag satte honom där så var säker på att han skulle somna.
Jag hade liksom sett fram emot långa promenader med hund och barnvagn, förstår inte hur jag ska orka när sambon börjar jobba snart. Hunden behöver och förtjänar sina promenader.
Orkar inte bära ungen några längre promenader, även med sele.
Detta konstanta vrålet av ilska tar effektivt bort mitt tålamod direkt, nåt som lätt går ut över stackars hunden :(.

Känner mig som världens sämsta morsa.

Min dotter avskydde också barnvagn så länge vi hade liggdel. Sen när det blev byte till sittdel blev det mycket bättre när hon kunde se sig omkring :) beroende på vagnmodell kan det ju funka att testa gå över till sittdel ganska snabbt, men ha den i nästan liggläge så länge barnet inte sitter? Kan det vara något?

(Jag har faktiskt skippat liggdel/mjuklift helt här, tycker mjukliften vi har känns så himla varm så jag har helt enkelt fällt ner ryggstödet helt och sedan fällt upp fotstödet mot sittdelens bygel så bebisen inte kan ramla ut och så bäddat lite gosigt där i :o. Fläktar lite och är mycket svalare så 🙂)
 
Min dotter avskydde också barnvagn så länge vi hade liggdel. Sen när det blev byte till sittdel blev det mycket bättre när hon kunde se sig omkring :) beroende på vagnmodell kan det ju funka att testa gå över till sittdel ganska snabbt, men ha den i nästan liggläge så länge barnet inte sitter? Kan det vara något?

(Jag har faktiskt skippat liggdel/mjuklift helt här, tycker mjukliften vi har känns så himla varm så jag har helt enkelt fällt ner ryggstödet helt och sedan fällt upp fotstödet mot sittdelens bygel så bebisen inte kan ramla ut och så bäddat lite gosigt där i :o. Fläktar lite och är mycket svalare så 🙂)

Så här ser det ut!
 

Bifogade filer

  • EEB56321-B6F1-44DD-ABA1-0DF29D534555.jpeg
    EEB56321-B6F1-44DD-ABA1-0DF29D534555.jpeg
    196,3 KB · Visningar: 32
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 992
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 932
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp