Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har bebis sovit sen jag skrev inlägget...
Har tom varit dit och bytt blöja utan mer än några grymtande till svar O_o. Fick lov att ta fram bröstpumpen.
Ska nu äta så gissar att han vaknar då. Annars blir jag snart orolig.

@westernsuzie - vi har bytt till sittdel men det tycks vara lika pestigt ändå :p.
 
Att dumpa bebis nånstans här medan man gör annat (även om det bara är i sittern medan man går på toa) och han inte vill det så talar han ljudligt om det :p. Han kan bli fruktansvärt ilsken på nolltid :angel:.

Haha, ja det känns igen. Tro inte att du får göra vad du vill, tycks hon säga.
Tittar man på ungar runt om så är de mest missnöjda bebisarna de som är snabbast i utvecklingen när det kommer till att ta sig fram för egen maskin och när de gör det är de mycket mer nöjda med livet :-)
A är i alla fall ruggigt stark i nacken och lyfter nu huvudet från golvet i magläge 5 veckor gammal. Storebror var väl 8v iaf tror jag om jag inte minns fel.
 
Haha, ja det känns igen. Tro inte att du får göra vad du vill, tycks hon säga.
Tittar man på ungar runt om så är de mest missnöjda bebisarna de som är snabbast i utvecklingen när det kommer till att ta sig fram för egen maskin och när de gör det är de mycket mer nöjda med livet :-)
A är i alla fall ruggigt stark i nacken och lyfter nu huvudet från golvet i magläge 5 veckor gammal. Storebror var väl 8v iaf tror jag om jag inte minns fel.
Jag tycker min N, snart 7 veckor, kunnat lyfta huvudet länge! Att orka hålla det en längre stund utan att välta är en annan sak :p men det går bättre och bättre. Han är nog också en sån som tänker börja krypa snarast då servicen här ibland är undermålig :D
 
Besök hos BM idag. Allt såg bra ut förutom lite högre blodtryck än sist. Huvudet är nu fixerat så bebis är startklar :D BM klämde på magen och sa att ”h*n fyller verkligen ut hela magen, skulle gissa på att bebis kommer väga minst 4 kg!” Och innan hon sa det så frågade hon vad jag vägde när jag föddes. Min sambo vägde 5 kg när han föddes och menade att det kan va ärftligt me stora bebisar :eek: precis det jag varit rädd för, att jag ska behöva klämma ut en jättebebis :nailbiting::arghh: åh, måtte h*n komma ut i tid...
 
Hehe ja det är lite lurigt det där, man skickar liksom in en beställning enligt alla konstens regler men sen kan leveransen bli lite vad som helst när det gäller bebisar :D och den opålitliga leveranstiden ska vi inte ens prata om :D:love:
Vi sa redan när han låg i magen att vi skapat ett monster. Så rätt vi hade, humörsmässigt :p. (Det underliga är att både jag och sambon har våra humör kvar :angel:). Tur han är söt :love:.
 
Senast ändrad:
Grattis till de senaste bebisarna och tänk @Poison-heart , bara 19 dagar kvar till beräknad leverans! :bump:

Är det fler än jag som tyckte att allt gick så himla fort nu när man ser tillbaka? Nyss läste man vårtråden och suktade efter rutinultraljudet och synlig gravidmage, och nu läser man vintertråden (18/19) och ser att många där har gjort RUL eller har inplanerade. Och vi har bara en bebis kvar på insidan! Och min bebis har fyllt sex veckor!:nailbiting:
 
Ja, tiden bara rusar iväg @Manji . Jag tyckte den gick så långsamt när vi väl lyckades och jag var livrädd mer eller mindre hela tiden för att förlora honom. Ångrar så nu att jag inte vågade njuta mer av att vara gravid.
Nu vill jag att tiden ska sakta ner, hinner inte med i hans utveckling :love:.
 
Idag är det tydligen tjorvigt i magen. Han är ganska gnällig emellanåt och sen kommer det luft från båda håll liksom.

Han sov som tusan i natt! Somnade vid amning och fortsatte sussa fast jag lade ner honom i korgen. Vaknade till en aning vid ny blöja och pyjamas men medan jag gick på toa och borstade tänderna hann han slockna igen. Så han fick ligga kvar. Kändes lite konstigt att ligga ensam i sängen.

Vi hann med en promenad idag medan det var uppehåll här. Första gången vi tog oss ut själva, plockade upp mormor längs vägen. Han kan ha kläder äntligen! Men även de minsta byxorna ser stora ut på lillkillen. Så söt :love:
 
Fått ett barn som pratar i sömnen. Riktigt jobbigt. Somnar han med mig efter amningen på natten inte ett ljud. Lyckas jag hålla mig vaken och flyttar över honom är det en massa grymtande, gnölande ”rapanden” hjälper inte att rapa innan. Kan hålla på em timme. Han. Är inte vaken.
Samma på dagen men då är ju jag vaken och störs inte av det. Får bara springa lite mer då jag tror han vaknat
 
Skulle, som vanligt, lite smidigt byta blöja i sängen i natt. Liten lyckades då, inte bara en utan två gånger, kissa. Var bara att tvätta av unge och byta sängkläder kl 4 på morgonen :p.
 
Skulle, som vanligt, lite smidigt byta blöja i sängen i natt. Liten lyckades då, inte bara en utan två gånger, kissa. Var bara att tvätta av unge och byta sängkläder kl 4 på morgonen :p.

Handduk i sängen :up:. Läckte så mycket mjölk i börja att jag bredde ut en stor handduk i sängen. Sover ännu på den. Lättare att byta handduk än sängkläder vid olyckor nattetid
 
Är det någon här som fått TUL om ni bett om det?
Jag skrev ju i torsdags om när BM kände på min mage och gissade på en stor bebis (detta var inte ”min” bm då min ordinarie var sjuk) och jag har gått på aurorasamtal om min förlossningsskräck där rädslan för att föda en jättestor bebis varit en av sakerna jag tagit upp och varit rädd för (min sambo vägde 5 kg när han föddes) och nu har min rädsla blossat upp rätt kraftigt efter att hon sa detta till mig. Hon kan ju inte ha förstått min rädsla ordentligt med tanke på det hon sa...
Jag har suttit hemma och googlat om detta med stora barn och känner mig nu räddare än någonsin och har bara 2 veckor kvar t BF :cry::arghh: kan man be om TUL och då - förhoppningsvis - få lugnat nerverna lite grann?
 
Är det någon här som fått TUL om ni bett om det?
Jag skrev ju i torsdags om när BM kände på min mage och gissade på en stor bebis (detta var inte ”min” bm då min ordinarie var sjuk) och jag har gått på aurorasamtal om min förlossningsskräck där rädslan för att föda en jättestor bebis varit en av sakerna jag tagit upp och varit rädd för (min sambo vägde 5 kg när han föddes) och nu har min rädsla blossat upp rätt kraftigt efter att hon sa detta till mig. Hon kan ju inte ha förstått min rädsla ordentligt med tanke på det hon sa...
Jag har suttit hemma och googlat om detta med stora barn och känner mig nu räddare än någonsin och har bara 2 veckor kvar t BF :cry::arghh: kan man be om TUL och då - förhoppningsvis - få lugnat nerverna lite grann?

Jag kanske kan lugna dig lite. Jag har fött en på 2.2 och en på 4.2 det är absolut ingen skillnad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 956
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 355
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 952
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 926
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp