Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har alla bebisar här fått namn? Vår lilleplutt har inte fått något än. Vi frågar och frågar men han har fortfarande inte talat om vad han heter :D Men vi har några stycken vi försöker med. Vi får väl se vilket det till slut blir.

Vad fina namn alla bebisar ska få!! :love:
Vår bebis ska heta Lion (uttalas Liiån) i förnamn :) tycker det passar honom så himla bra och så är han ju ett litet lejon till stjärntecknet också :)

Andranamnet är vi inte helt klara med, maken tycker Tor eftersom det var världens åska hela dagen han föddes. Men nu tycker jag @vinkelina hade jättefin stavning där med sin sons namn, Thor! Vår andra son heter Theodor i andranamn så det kanske vore rätt fint om våra pojkar hette Thor och Theodor i andranamn :)
 
Vår flicka heter Agnes i förnamn.
Hon har mycket åsikter om hur saker ska vara. Vill absolut inte sova på rygg, sidan eller magen är det som gäller. Helst vill hon bli buren i famnen eller sele hela tiden, egen säng kan vi fetglömma deklarerade hon första natten. Är hon missnöjd så hörs det Högt, det är allt eller inget. Hon vill oftast bara amma från bröstet med högst flöde och mest mängd, det andra duger till myssnuttande endast. Å andra sidan så är hon nöjd så är hon väldigt tacksam att ha att göra med, sover genom ett smärre kärnvapenkrig. Jag tycker namnet passar bra, jag var sugen på ett mjukare och sirligare namn, men Agnes passar bättre till hennes personlighet.
 
Vår flicka heter Agnes i förnamn.
Hon har mycket åsikter om hur saker ska vara. Vill absolut inte sova på rygg, sidan eller magen är det som gäller. Helst vill hon bli buren i famnen eller sele hela tiden, egen säng kan vi fetglömma deklarerade hon första natten. Är hon missnöjd så hörs det Högt, det är allt eller inget. Hon vill oftast bara amma från bröstet med högst flöde och mest mängd, det andra duger till myssnuttande endast. Å andra sidan så är hon nöjd så är hon väldigt tacksam att ha att göra med, sover genom ett smärre kärnvapenkrig. Jag tycker namnet passar bra, jag var sugen på ett mjukare och sirligare namn, men Agnes passar bättre till hennes personlighet.

Låter väldigt mycket som min dotter var som nyfödd! :D Om det är tufft emellanåt kan jag trösta med att dottern idag (5,5 år) är en mycket förståndig och flexibel unge som går väldigt bra att resonera med och har enormt tålamod om man bara förklarar för henne varför något behöver göras på ett visst sätt. Däremot har hon mycket integritet och man kan bara glömma att övertyga henne till något hon inte vill (t.ex. äta mer mat, smaka något hon inte vill eller krama någon hon inte vill, som släktingar ibland försökt :meh:, då är den personen INTE populär sen) vilket jag tycker är en otroligt bra egenskap :love::)
 
Vår flicka heter Agnes i förnamn.
Hon har mycket åsikter om hur saker ska vara. Vill absolut inte sova på rygg, sidan eller magen är det som gäller. Helst vill hon bli buren i famnen eller sele hela tiden, egen säng kan vi fetglömma deklarerade hon första natten. Är hon missnöjd så hörs det Högt, det är allt eller inget. Hon vill oftast bara amma från bröstet med högst flöde och mest mängd, det andra duger till myssnuttande endast. Å andra sidan så är hon nöjd så är hon väldigt tacksam att ha att göra med, sover genom ett smärre kärnvapenkrig. Jag tycker namnet passar bra, jag var sugen på ett mjukare och sirligare namn, men Agnes passar bättre till hennes personlighet.
Benjamin är likadan. Är det inte som han vill så talar han om det, bestämt och ljudligt :p.
Tålamod existerar inte hos honom, det är från 0 till 100 på en gång.
Skönt att höra att det kan bli folk av såna med @westernsuzie :D.
 
Benjamin är likadan. Är det inte som han vill så talar han om det, bestämt och ljudligt :p.
Tålamod existerar inte hos honom, det är från 0 till 100 på en gång.
Skönt att höra att det kan bli folk av såna med @westernsuzie :D.

Absolut! :D
Lion är helt tvärtom, han har knappt sagt pip sen han föddes, han verkar ta det mesta med ro, sover och ammar ofta och gärna. Nu är han dock bara en vecka gammal så han kanske håller på att återhämta sig från förlossningen än och visar sin personlighet mer längre fram. Dottern var å andra sidan ganska ilsken, hungrig och hade kort stubin direkt från att hon föddes :D hon behövde ingen återhämtning utan visade direkt var skåpet skulle stå, hehe :D
 
Absolut! :D
Lion är helt tvärtom, han har knappt sagt pip sen han föddes, han verkar ta det mesta med ro, sover och ammar ofta och gärna. Nu är han dock bara en vecka gammal så han kanske håller på att återhämta sig från förlossningen än och visar sin personlighet mer längre fram. Dottern var å andra sidan ganska ilsken, hungrig och hade kort stubin direkt från att hon föddes :D hon behövde ingen återhämtning utan visade direkt var skåpet skulle stå, hehe :D
B sa vad han tyckte om saker och ting redan om neo, men då lät det inte lika högt :angel:.
 
Låter väldigt mycket som min dotter var som nyfödd! :D Om det är tufft emellanåt kan jag trösta med att dottern idag (5,5 år) är en mycket förståndig och flexibel unge som går väldigt bra att resonera med och har enormt tålamod om man bara förklarar för henne varför något behöver göras på ett visst sätt. Däremot har hon mycket integritet och man kan bara glömma att övertyga henne till något hon inte vill (t.ex. äta mer mat, smaka något hon inte vill eller krama någon hon inte vill, som släktingar ibland försökt :meh:, då är den personen INTE populär sen) vilket jag tycker är en otroligt bra egenskap :love::)

3åriga sonen var likadan och är fortfarande precis som din dotter en integritetsstark person med mycket vilja, dock dåligt tålamod men med ett mycket stort hjärta. Den här damen verkar vara av samma skrot och korn, lika bra kanske, så hon kan ge brorsan en match 😁
Det är ju inget fel att ha lite driv i livet, de små behöver bara lära sig att rikta viljan och drivet mot bra saker.
 
Här hämtade man blöja och en våtservett för snabbt byte i sängen så att lillen skulle slippa ligga på skötbordet. Vad tror ni att han gjorde några sekunder efter att jag hade lagt honom till bröstet..? :meh: :turd::turd::turd:
 
Här hämtade man blöja och en våtservett för snabbt byte i sängen så att lillen skulle slippa ligga på skötbordet. Vad tror ni att han gjorde några sekunder efter att jag hade lagt honom till bröstet..? :meh::turd::turd::turd:
Det där känner jag igen :p
Vi har sovit i sängen för första gången på länge då det äntligen varit tillräckligt svalt i sovrummet! Han har sovit jättebra, lille gubben :heart lite mat och blöjbyte mitt i natten men sen sov vi vidare till halv fem. Han har visserligen haft mage att somna om efter att ha väckt mig.. Men jag fixar lite frukost och kollar på tv tills det är dags för morgonpromenaden.
 
Det där känner jag igen :p
Vi har sovit i sängen för första gången på länge då det äntligen varit tillräckligt svalt i sovrummet! Han har sovit jättebra, lille gubben :heart lite mat och blöjbyte mitt i natten men sen sov vi vidare till halv fem. Han har visserligen haft mage att somna om efter att ha väckt mig.. Men jag fixar lite frukost och kollar på tv tills det är dags för morgonpromenaden.
Det blev fyra blöjbyten innan han var klar. :meh: :D En dyr bebis detta... ;)

Jag skrev visst sängen men menade soffan, där vi sover för tillfället: jag i soffan och lillen åtminstone till en början i nestet i vagnen bredvid. Fram på småtimmarna kan han få komma över och sova bredvid mig.

Vad skönt med en sval natt med god sömn!
 
Kul att läsa om era barns namn förresten! :) Lillen här heter fortfarande ingenting. I går frågade vi sambons mormor vad det finns för släktnamn på den sidan, men det var bara ett där som jag kunde tänka mig och det invände sambon mot. :p Såatte...

Hur gick det med dopet @vinkelina ? Hann du/ni ordna allt? :nailbiting:
 
På tal om ingenting.. är inte bebisfötter i pyjamas vansinnigt gulligt? Jag vill typ äta upp dom :love:
Bebisfötter är vansinnigt gulliga oavsett pyjamas eller ej :love:.

Här har liten bråkat med magen hela morgonen. Många små gasbubblor som behövde ut. Nu tror jag det lugnat sig, äntligen.
 
Om nån har lust får ni gärna skriva in vår dotter på födda listan
Tjej född 12/7 4045gr 54 lång💕

Hon heter Enya Viola (Enya i förnamn)
6A65B039-E948-4321-8D5A-CA1CA658321D.jpeg
 
Kul att läsa om era barns namn förresten! :) Lillen här heter fortfarande ingenting. I går frågade vi sambons mormor vad det finns för släktnamn på den sidan, men det var bara ett där som jag kunde tänka mig och det invände sambon mot. :p Såatte...

Hur gick det med dopet @vinkelina ? Hann du/ni ordna allt? :nailbiting:

Vi fixade det. Gav upp på lördag (eller egentligen fredag) enda som inte varit hemma hos oss tidigare var min mormor. Och hon hade nog mer fokus på barnbarn och barnbarnsbarn. 20 pers inklusive oss och barn. Fyra timmar höll vi på så roligt, men tungt, blev det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 589
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 829
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 371
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 606
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp