Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har B åkt tåg för första gången. Hade honom i sele. Han började med att kolla sig omkring, sen äta, sen snacka, sen äta lite till och så somna vid bröstet.
Sen åkte vi buss också. Även då i selen. Nu är vi hos mormor och ska snart ta ett bad i hennes badkar.

Vi har också fått plats på babysim. I mars :crazy::meh:...
 
Idag har B åkt tåg för första gången. Hade honom i sele. Han började med att kolla sig omkring, sen äta, sen snacka, sen äta lite till och så somna vid bröstet.
Sen åkte vi buss också. Även då i selen. Nu är vi hos mormor och ska snart ta ett bad i hennes badkar.

Vi har också fått plats på babysim. I mars :crazy::meh:...
Åkte ni långt? Behövdes packning och hur funkade det i så fall?
 
Ni som gjort kejsarsnitt, när klarade ni av att resa er, gå och duscha osv utan assistans? Har bara gått ett dygn men känner mig väldigt handikappad än så länge.
 
Jag kom inte upp förrän dagen efter. Snittet gjordes 15.25 och jag va uppe i duschen vid 10. Hade väldigt lågt blodtryck efter och dom ville jag skulle ha ätit ordentligt innan jag fick gå upp. Personalen fick hjälpa mej in i duschen och jag fick ha en duschstol eftersom jag va så yr och mådde illa. Men när jag varit uppe en stund kände jag mej rätt ok, ont såklart men klart hanterbart.
 
Ni som gjort kejsarsnitt, när klarade ni av att resa er, gå och duscha osv utan assistans? Har bara gått ett dygn men känner mig väldigt handikappad än så länge.
Fick hjälp att komma ur sängen dagen efter, för att ta katetern. Hade jäkligt ont i en vecka så jag fick Alvedon 665, fick även morfin inför natten första tre dygnen. Åt vanlig alvedon i lite mer än en vecka.
Kunde göra saker själv och gå, men ytterst långsamt. Vågade knappt hosta i lite mer än en vecka, kändes som det skulle spricka - även fast jag vet att det inte skulle göra det.
 
Hormoner är en spännande sak. Försökt handmjölka ur brösten i bilen för att kunna ge sonen flaska då han varit hysteriskt ledsen (pga överträtt, vi har varit på kusinens dop så han har inte sovit på mååånga timmar). Kom typ inte nåt ur brösten. Kommer hem, lägger sonen intill mig och han nuddar ena bröstet i stort sett - och utdrivningen kickar in på bägge brösten på en gång :p.

För övrigt har han nu äntligen somnat också. Totalt en timmes sömn på 7 timmar var lite lite kan vi väl säga. Nästa gång vi ska iväg på nåt ska sjalen eller selen med. Fick honom inte att somna efter dopet trots idoga försök.
 
Fick hjälp att komma ur sängen dagen efter, för att ta katetern. Hade jäkligt ont i en vecka så jag fick Alvedon 665, fick även morfin inför natten första tre dygnen. Åt vanlig alvedon i lite mer än en vecka.
Kunde göra saker själv och gå, men ytterst långsamt. Vågade knappt hosta i lite mer än en vecka, kändes som det skulle spricka - även fast jag vet att det inte skulle göra det.
Usch ja den läkningen är inte gjord över en natt.
Igår kväll tog jag mig ut ur rummet för första gången. Idag har jag äntligen fått på mig vanliga kläder och kunnat kasta det fina sjukhuslinnet och nättrosorna. Tanken är att vi ska åka hem i eftermiddag, ska bli skönt men det är samtidigt tryggt att vara här. Bebis mår jättebra och har precis träffat läkaren, allt såg bra ut :) bara PKU-provet som ska göras när bebis strax är 48 timmar.
 
Usch ja den läkningen är inte gjord över en natt.
Igår kväll tog jag mig ut ur rummet för första gången. Idag har jag äntligen fått på mig vanliga kläder och kunnat kasta det fina sjukhuslinnet och nättrosorna. Tanken är att vi ska åka hem i eftermiddag, ska bli skönt men det är samtidigt tryggt att vara här. Bebis mår jättebra och har precis träffat läkaren, allt såg bra ut :) bara PKU-provet som ska göras när bebis strax är 48 timmar.
Jag bodde i sjukhuslinne och mjukisbyxor i två veckor :p.
 
Ni som gjort kejsarsnitt, när klarade ni av att resa er, gå och duscha osv utan assistans? Har bara gått ett dygn men känner mig väldigt handikappad än så länge.
Jag tyckte första två dagarna var värst. Jag tog mig ju upp själv och så men det gick låååångsamt.. behövde hjälp att få på trosor och byxor någon dag till men jag är envis och måste klara av allt själv hela tiden.. hoppas du mår bättre nu!

Vi har haft en bra helg trots att bebis nog hade magknip typ hela lördagen. Idag tog moster med honom på promenad medan jag och kusinen letade svamp i skogen. Hittade inte så mycket så vi petade mest i oss blåbär. Han har sett hästar och hundar för första gången och det gick bra. Han verkar inte så blyg av sig utan tittar fascinerat på nya saker. Nu på kvällen tog vi en liten promenad då han somnade i selen. Det blev lite sent för att köra hem tyckte jag så jag stannar en natt till. Skönt när man kan göra lite som man vill! Över lag en mycket bra helg.
 
När ungen ammar medan man själv äter middag. Så släpper han taget, söker ögonkontakt och ler. Man ler tillbaka och får igen ett stort leende till svar. Så gjorde vi så några gånger. Sen började ungen skratta. Då skrattade även mamman och pappan - varpå ungen skrattade ännu mer. Vilket gjorde att föräldrarna skrattade ännu mer.
Vilken underbar liten stund det var. Så mycket glädje och kärlek :heart.
 
Mamman har fått ont i halsen, håller tummarna att det inte utvecklas till något som smittar liten.

Gårdagen bjöd på bröllop, liten skötte sig fint. Blev dock tidig hemgång, på andra kalas (ja vi har hunnit med rätt många) har han uppskattat sorlet och sovit gott. Men nu var ljuden av naturliga skäl betydligt högre emellanåt, vilket inte uppskattades.
Med eventuellt undantag av brudparet var han den som fick mest komplimanger...
 
11 veckor och 2 dagar har Nora nu blivit, i torsdags på BVC vägde hon in på 4625 g och var 56 cm lång.

Dagarna rullar på, vi gör inte särskilt mycket men ändå går dagarna så fort! O_o
Sällskap av sambon har vi också, Nora och jag var hemma själva ungefär 2 veckor sedan fick sambon en muskelinflammation i ryggen som inte vill ge med sig så han är sjukskriven..
Är lite som att ha två bebisar nu, fast den ena kan prata :meh: Han får inte bära Nora eller göra något direkt fysiskt överhuvudtaget..

Förhoppningsvis är det övergående snart för 1/11 får vi tillgång till huset vi gick och köpte förra veckan! Det gick så fort! På 1,5 vecka gick vi från att vi funderar på att flytta in till stan (hyr min pappas hästgård 2 mil utanför stan idag) till att ha skrivit papper och lagt handpenning :nailbiting: Men det känns verkligen helt rätt!
 
Haft min efterkontroll nu, tummen upp på alla punkter. Är så otroligt tacksam för att ha haft en problemfri graviditet, en helt okej förlossning, klockren amning, ett oerhört tacksamt barn och nu så har kroppen repat sig precis som den ska.

Allt har flutit på så bra att jag tror inte vi någonsin ska chansa och skaffa ett syskon, för så här bra kan det bara inte gå två gånger:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 890
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 362
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 776
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp