Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som man håller på o bli galen här hemma :banghead: BF+9 här idag o det händer ingenting. Känns som dom längsta dagarna i mitt liv... var det någon här som gick över nästan 2 veckor?

Hoppar in från vårtråden igen :) (känner mig dock hemma i denna tråd med eftersom jag fick så sent på våren)

Jag var beräknad 25/5 och födde 31/5. Det var utan tvekan de längsta dagarna i mitt liv 😂
För mig kom det igång ordentligt efter att jag tryckt en hel pizza och blev dålig i magen. Vet inte vad som gav vad men fem timmar senare startade det. Och pizza är ju rätt gott så det var en bra "metod" ;)

Skämt åsido så lider jag med dig och hoppas det startar snart! Och i efterhand, även om det inte är en tröst nu, känns de dagarna väldigt korta.
 
Hoppar in från vårtråden igen :) (känner mig dock hemma i denna tråd med eftersom jag fick så sent på våren)

Jag var beräknad 25/5 och födde 31/5. Det var utan tvekan de längsta dagarna i mitt liv 😂
För mig kom det igång ordentligt efter att jag tryckt en hel pizza och blev dålig i magen. Vet inte vad som gav vad men fem timmar senare startade det. Och pizza är ju rätt gott så det var en bra "metod" ;)

Skämt åsido så lider jag med dig och hoppas det startar snart! Och i efterhand, även om det inte är en tröst nu, känns de dagarna väldigt korta.
Haha ja visst är det hemskt o bara gå o vänta 😂 jag trodde det skulle bli en augustibebis ju :laugh: pizza tryckte jag en annan dag utan resultat :rofl: ananas har jag ätit flera stycken men det har inte hjälpt heller. Och jag har varit dålig i magen i flera dagar :cautious: men ikväll känner jag lite svag ryggont så vågar man tro att något är på g :nailbiting: haha
 
Haha ja visst är det hemskt o bara gå o vänta 😂 jag trodde det skulle bli en augustibebis ju :laugh: pizza tryckte jag en annan dag utan resultat :rofl: ananas har jag ätit flera stycken men det har inte hjälpt heller. Och jag har varit dålig i magen i flera dagar :cautious: men ikväll känner jag lite svag ryggont så vågar man tro att något är på g :nailbiting: haha

Attans! Men som tur är så är både pizza och ananas gott i alla fall så det känns som en okej metod även om den inte lyckas ;)
Men det låter ju hoppfullt med ryggont! Det var där de kändes på mig också först! Håller tummarna och dansar peppdans!
 
Haha ja visst är det hemskt o bara gå o vänta 😂 jag trodde det skulle bli en augustibebis ju :laugh: pizza tryckte jag en annan dag utan resultat :rofl: ananas har jag ätit flera stycken men det har inte hjälpt heller. Och jag har varit dålig i magen i flera dagar :cautious: men ikväll känner jag lite svag ryggont så vågar man tro att något är på g :nailbiting: haha

Det är säkert på gång sakta men säkert! Heja heja bebis!! :bump:
 
Idag har det varit en mycket kinkig bebis. Gråtit en hel del och knappt sovit. Antagligen magen, men vad vet jag. Jag har försökt allt möjligt för att trösta. Inte helt rolig dag. Tanken var att vi skulle gått över till föräldrarna nu vid 18 för morfar fyller år men nu har han preciiiis somnat så jag vågar inte resa mig. "Kan ni inte komma fast han sover" tycker morsan. Men han vaknar ju då! (Och om han vaknar och är ledsen sitter jag faktiskt helst kvar hemma i lugn och ro). "Vi har ju köpt en smörgåstårta som vi inte kan äta själva". Att bebis får sova äntligen måste väl ändå vara viktigast? "Vi får väl höras imorgon då om det passar bättre". Det handlar ju inte om att det "passar" eller inte. Jag hoppas han mår bättre imorgon. Får en tumme upp till svar... läser jag in för mycket i det här? Känns som att hon blev sur. Vilket visserligen skulle vara väldigt typiskt min mor...
 
Idag har det varit en mycket kinkig bebis. Gråtit en hel del och knappt sovit. Antagligen magen, men vad vet jag. Jag har försökt allt möjligt för att trösta. Inte helt rolig dag. Tanken var att vi skulle gått över till föräldrarna nu vid 18 för morfar fyller år men nu har han preciiiis somnat så jag vågar inte resa mig. "Kan ni inte komma fast han sover" tycker morsan. Men han vaknar ju då! (Och om han vaknar och är ledsen sitter jag faktiskt helst kvar hemma i lugn och ro). "Vi har ju köpt en smörgåstårta som vi inte kan äta själva". Att bebis får sova äntligen måste väl ändå vara viktigast? "Vi får väl höras imorgon då om det passar bättre". Det handlar ju inte om att det "passar" eller inte. Jag hoppas han mår bättre imorgon. Får en tumme upp till svar... läser jag in för mycket i det här? Känns som att hon blev sur. Vilket visserligen skulle vara väldigt typiskt min mor...
Jag skulle också låtit bebis sova i det läget. Jag förstår ju om man har flera barn att man inte kan anpassa så utan då får bebis hänga på om man gör nåt, men när man har valet så ja, då anpassar jag om det går. Kanske för att det är lättare för mig att slippa kinkig bebis :angel:.
 
Känns som man håller på o bli galen här hemma :banghead: BF+9 här idag o det händer ingenting. Känns som dom längsta dagarna i mitt liv... var det någon här som gick över nästan 2 veckor?

Yep bf+10, också längsta dagarna i mitt liv. Otymplig, trött, less och orörlig var bara förnamnet.
Nu sitter jag här med en 10veckors och undrar vart tiden tog vägen, om det är någon tröst :)
 
Idag har det varit en mycket kinkig bebis. Gråtit en hel del och knappt sovit. Antagligen magen, men vad vet jag. Jag har försökt allt möjligt för att trösta. Inte helt rolig dag. Tanken var att vi skulle gått över till föräldrarna nu vid 18 för morfar fyller år men nu har han preciiiis somnat så jag vågar inte resa mig. "Kan ni inte komma fast han sover" tycker morsan. Men han vaknar ju då! (Och om han vaknar och är ledsen sitter jag faktiskt helst kvar hemma i lugn och ro). "Vi har ju köpt en smörgåstårta som vi inte kan äta själva". Att bebis får sova äntligen måste väl ändå vara viktigast? "Vi får väl höras imorgon då om det passar bättre". Det handlar ju inte om att det "passar" eller inte. Jag hoppas han mår bättre imorgon. Får en tumme upp till svar... läser jag in för mycket i det här? Känns som att hon blev sur. Vilket visserligen skulle vara väldigt typiskt min mor...

Kunde inte dem kommit över till er?
Så har vi löst det, om jag känt att det inte varit läge att åka nånstans, så har familj och vänner kommit hem till oss istället :)
 
Jag skulle också låtit bebis sova i det läget. Jag förstår ju om man har flera barn att man inte kan anpassa så utan då får bebis hänga på om man gör nåt, men när man har valet så ja, då anpassar jag om det går. Kanske för att det är lättare för mig att slippa kinkig bebis :angel:.

I just det läget hade jag också anpassat mig efter bebin, även om han mest hänger på det stora barnen och jag hittar på dagtid. Men är det en superkinkig dag undviker jag också att lämna huset på kvällen, om jag behöver bära runt och vagga en kvällskinkig bebis gör jag det liksom helst hemma i lugn och ro :) eller låter sova då som i det här fallet :)
 
Kunde inte dem kommit över till er?
Så har vi löst det, om jag känt att det inte varit läge att åka nånstans, så har familj och vänner kommit hem till oss istället :)
Jo, men då hade han väl också vaknat.. tidigare på eftermiddagen när han somnat till försökte jag lägga ner honom i korgen bara ett steg bort från soffan. Då knäppte det till i parketten och så var det igång igen :meh: visserligen hade de väl kunnat hjälpa till att bära och trösta men de var också trötta efter att ha varit borta några dagar och kört långt. Jaja, vi gör ett nytt försök idag.

Kvällen var bättre med bara ett mindre utbrott. Natten har varit som vanligt. Började fundera på om det kunde vara ont i örat då det var värst att ligga ner men gick bättre att bära runt på och vagga. Provade sätta honom i selen ett tag men det var ju inte samma saaaaak :arghh: ett tag tyckte han inte ens att sitta ner var acceptabelt. Idag verkar han vara sitt vanliga glada jag.
 
Usch vilken dålig natt :(. B har vaknat och smågråtit flera gånger. Lugn när han fått bröstet, men orolig innan. Sugit mycket på sina fingrar så funderar på om det är tänder på gång. Ska prova smörja med lite salva mot ömhet vid tandsprickning ikväll innan vi lägger oss.
 
Ringde BVC igår för bebisen kräks en hel del och framför allt nu senaste veckan ligger han liksom och hulkar och småkräks mycket på nätterna, halvt i sömnen. Det kommer liksom från näsan så sen blir han snörvlig och täppt. Superläskigt när han ligger på rygg för han låter ju som han knappt får luft. Så jag vågar knappt sova utan sitter och tar upp honom hela tiden för att hålla honom upprätt, då andas han normalt.

Fick tips att lägga honom lite på sida med en ihoprullad handduk vid magen så han inte kan rulla över på mage, så ska testa det över helgen och ringa igen på måndag om det fortsätter.

Testade i natt och det gick bättre, men framåt morgonen började han hulka supermycket igen :cool: har ni andra mycket kräkningar?
 
Usch vilken dålig natt :(. B har vaknat och smågråtit flera gånger. Lugn när han fått bröstet, men orolig innan. Sugit mycket på sina fingrar så funderar på om det är tänder på gång. Ska prova smörja med lite salva mot ömhet vid tandsprickning ikväll innan vi lägger oss.

Har ni testat salvan förut? Min dotter fick tänder sent så när de väl kom blev det typ alla på en gång och hon hade superont! Testade salvan och upplever att den hjälpte jättebra!! Hoppas den gör det för er också om det är tänderna på gång!
 
Har ni testat salvan förut? Min dotter fick tänder sent så när de väl kom blev det typ alla på en gång och hon hade superont! Testade salvan och upplever att den hjälpte jättebra!! Hoppas den gör det för er också om det är tänderna på gång!
Nej inte testat den förut. Smorde med den imorse innan vi somnade om och han sover än :up:.
 
Någon skrev om rutiner. Håller bara med om ”vad är det”

Kring storebror har vi rätt mycket rutiner som sällan går att rucka på om man inte vill ha kaos (mat och vila på bestämda klockslag) lillebror hänger bara med. Äter när han är hungrig och sover när han är trött. Kan inte ens säga hur många gånger han sover per dag. Enda fasta som varit nästan ända sedan födseln är att han somnar för natten kring 20 +/- en timme. Rätt skönt.
 
Thor har plötsligt blivit ett litet barn. ”Skrattar” och pratar. Stabil i nacken. Det här med magträning går väl sådär,tiden blir knapp. Rätt sned och vill bara titta till vänster. Rätar väl upp sig. På det hela ett lätt barn

Det är samma med min dotter, tittar helst åt vänster, och har fått lite snett huvud. Hade jätteångest för det tidigare, men börjar tänka som dig. Det rättar nog till sig när hon rör sig mer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 475
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 586
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 056
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 570
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp