Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft min efterkontroll nu, tummen upp på alla punkter. Är så otroligt tacksam för att ha haft en problemfri graviditet, en helt okej förlossning, klockren amning, ett oerhört tacksamt barn och nu så har kroppen repat sig precis som den ska.

Allt har flutit på så bra att jag tror inte vi någonsin ska chansa och skaffa ett syskon, för så här bra kan det bara inte gå två gånger:)

Vi känner exakt likadant 😊 Kan liksom inte gå att få en lika problemfri graviditet och förlossning och lika nöjd och lättsam bebis två gånger i rad. Tror vi nöjer oss med den vi har nu 😄
 
Imorgon är det dags för bvc och andra vaccinationen. Jag vet hur viktigt vaccin är, jag är helt för att vaccinera. Men det smärtar redan nu i hjärtat att veta att han kommer bli ledsen. Dessutom har pappan obligatoriskt seminarium på sin kurs så han kan inte följa med utan jag får åka själv och trösta. Stackars mamman :angel:.
 
Här har det varit väldigt gnälligt hela eftermiddagen. Ingen feber, men definitivt missnöje av nån anledning. Sköterskan på bvc sa att de ibland kan få ont i musklerna där man vaccinerat, så gav en dos alvedon och nu, en timme senare, sover han :up:. Så jobbigt att se sin lille må dåligt utan att han kan berätta varför.
 
Här har det varit väldigt gnälligt hela eftermiddagen. Ingen feber, men definitivt missnöje av nån anledning. Sköterskan på bvc sa att de ibland kan få ont i musklerna där man vaccinerat, så gav en dos alvedon och nu, en timme senare, sover han :up:. Så jobbigt att se sin lille må dåligt utan att han kan berätta varför.
Här är det också gnäll. Han har sovit eller gråtit idag känns det som. Gissar på ont i halsen, för det har resten av familjen :cautious:.
Gav alvedon för en stund sen och nu sover han, får se hur länge det håller i sig...:nailbiting:
 
Inte nog med att man svettades lite extra under graviditeten, nu efter förlossning svettas jag HELA tiden:eek: är konstant svettig, känns jättefräscht :grin:
 
Här är det också gnäll. Han har sovit eller gråtit idag känns det som. Gissar på ont i halsen, för det har resten av familjen :cautious:.
Gav alvedon för en stund sen och nu sover han, får se hur länge det håller i sig...:nailbiting:
Här har det precis ammats :p

Inte nog med att man svettades lite extra under graviditeten, nu efter förlossning svettas jag HELA tiden:eek: är konstant svettig, känns jättefräscht :grin:
Var samma här, det värsta la sig efter några veckor. Var också grymt törstig vid varje amning första tiden. Vet inte hur många liter vatten jag drack på en dag.
 
Inte nog med att man svettades lite extra under graviditeten, nu efter förlossning svettas jag HELA tiden:eek: är konstant svettig, känns jättefräscht :grin:

Jag svettades också något helt kopiöst efter förlossningen! Till och med kudden va helt blöt när jag hade sovit en stund, såå ofräscht! :yuck: Men det lugnade sig efter några veckor, nu är jag som vanligt igen :)
 
Älskade gamla medishästen, som jag sen innan han såldes drömt om att få köpa och ge en bra ålderdom, är till salu för ingenting. Hjärnan säger att vi nu har liten, hjärtat säger nåt helt annat :cry:. Varför nu, varför inte för ett år sen? Då hade jag aldrig tvekat.
 
Älskade gamla medishästen, som jag sen innan han såldes drömt om att få köpa och ge en bra ålderdom, är till salu för ingenting. Hjärnan säger att vi nu har liten, hjärtat säger nåt helt annat :cry:. Varför nu, varför inte för ett år sen? Då hade jag aldrig tvekat.

Åh vad jobbigt! Jag har häst och bebis och det fungerar faktiskt bättre än jag trott men jag ska inte säga för mycket, nu är jag ju mammaledig.. Blir nog mycket kämpigare att få tiden att gå ihop när jag börjar jobba igen..:cautious:

Jag hejar dock på hästköp! (Men det gör jag alltid.. ;))
 
Åh vad jobbigt! Jag har häst och bebis och det fungerar faktiskt bättre än jag trott men jag ska inte säga för mycket, nu är jag ju mammaledig.. Blir nog mycket kämpigare att få tiden att gå ihop när jag börjar jobba igen..:cautious:

Jag hejar dock på hästköp! (Men det gör jag alltid.. ;))
Den här behöver inte ens ridas dagligen...men jag har ingen stallplats i nuläget. Får nog göra en ny tråd för att inte kapa denna. Kanske med en omröstning, köpa eller ej ;). Sambon vet hur mycket jag längtar efter just den lilla ponnyn, så han säger inte nej. Men inte ja heller....
 
För att gå tillbaka till trådens ursprung så fick jag lägga mig 21 igår. Bebis vägrade sova om vi inte låg intill. Han har sen sovit hyfsat och idag verkar han vara sitt vanliga jag :).
 
Hembesök idag av BVC. Lillen har gått upp till sin startvikt redan, 5 dygn gammal, så nog får han i sig mat iaf! :) igår kom han igång ordentligt med bajseriet också. Skulle byta blöja och precis när jag skulle lägga under den nya så forsade det bajs samtidigt som han kissade en stråle rätt upp och kräktes samtidigt! Hahah jag och sambon skrattade rätt gott åt alltihop!
 
Vad roligt!
Vi ska också börja i slutet av oktober. ser fram emot det 😃
Och vad gäller ponnyn är jag som @feny för köp... sen har jag fördel att ha min mor som ryttare/barnvakt i stallet så ser ju det som smidigt.
Har liksom henne på avbytarbänken de dagar jag rider 😂
 
Den här dagen har varit låååång. Först uppstigning kl 6 efter en hemsk natt med snorig bebis och dottern som drömt mardrömmar.
Sen lämna på Fsk kl 9, efter det åkte jag till öppna förskolan med lillebror. Skulle till barnmorskan och sätta in spiral vid 11.30 så orkade inte åka hem emellan. Efter bm så åkte jag till Volvo för bilen krånglar, sen hem och rastade hund och åt själv. Så somnade lillebror lagom tills det var dags att åka och hämta på Fsk (självklart:meh:).
Dottern ville inte hem utan skulle absolut inte hem utan ville också till öppna förskolan så åkte dit igen. Och nu har vi landat hemma och jag har rastat hund igen.
Ge mig kväll!! :arghh:
 
Min lillkille har varit väldigt trött och aningen kinkigare senaste dagarna. Ingen feber. Glad emellanåt såklart men blir lite orolig när han sover så mycket. Tummen har han hittat också, han spottar helst ut nappen och tar till fingrarna istället.. är det flera som haft trötta bebisar i perioder?
 
Min lillkille har varit väldigt trött och aningen kinkigare senaste dagarna. Ingen feber. Glad emellanåt såklart men blir lite orolig när han sover så mycket. Tummen har han hittat också, han spottar helst ut nappen och tar till fingrarna istället.. är det flera som haft trötta bebisar i perioder?
Jag upplever att dom blir tröttare när dom börjar vara mer ”med”. Gustav har knappt tid att äta dagtid för allt är så himla häftigt och intressant. :D
Han äter på natten istället :meh:.

Ang nappen har vi haft samma problem men det har blivit bättre sen vi bytte till MAM’s för 6 månader och uppåt, trots att han bara är drygt 3 månader. Har för mig att det var samma för dottern. :)
 
Min lillkille har varit väldigt trött och aningen kinkigare senaste dagarna. Ingen feber. Glad emellanåt såklart men blir lite orolig när han sover så mycket. Tummen har han hittat också, han spottar helst ut nappen och tar till fingrarna istället.. är det flera som haft trötta bebisar i perioder?
Ja det är lite så här med, tröttare vissa dagar. Och fingrarna mer eller mindre alltid i munnen. Napp har han aldrig gillat utan spottar 9.5 gånger av 10 :p.
 
Älskade gamla medishästen, som jag sen innan han såldes drömt om att få köpa och ge en bra ålderdom, är till salu för ingenting. Hjärnan säger att vi nu har liten, hjärtat säger nåt helt annat :cry:. Varför nu, varför inte för ett år sen? Då hade jag aldrig tvekat.

Samma dilemma här. Sålde min häst i december till en ridskola. Nu är hon till salu igen då hon tydligen haft en gamma senskada (kände inte till den själv) så håller inte för ridskoleverksamhet. Jag har förköpsrätt men har inte råd eller tid. Känns bara sorgligt för vi var ägare 5 på henne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 882
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 334
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 756
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp