Sommarföräldrar 2018, del 3

Aha, jag har fått för mig att den nollställs, men det är ju bra att den inte gör det.
Men om jag inte skyddar den, och SGi beräknas på de 60% jag arbetar nu, låt oss säga då att jag sen går upp till 100% hur länge måste jag arbeta 100% för att SGi ska baseras på 100%?

Jag tror du behöver bli gravid innan föregående barn är 18 månader, inte 1 år och 9 mån 😊
 
Ni som ammar, har ni fått mensen tillbaka? Sonen är snart 6,5 månad och ingen mens här än. Rätt gött visserligen. Brukar det dröja tills man slutat amma helt innan den är tillbaka?

Min kom tillbaka när dotter bara var några månader och den är plågsamt regelbunden, den missar inte ett enda tillfälle att dyka upp 🙄
 
Ni som ammar, har ni fått mensen tillbaka? Sonen är snart 6,5 månad och ingen mens här än. Rätt gött visserligen. Brukar det dröja tills man slutat amma helt innan den är tillbaka?

Fick första mensen i helgen efter 9 månader. Eller trodde jag fick i augusti men de var tydligen falsklarm eller nått. Förra gången kom den runt 6 månader men då helammande jag aldrig.
 
Jag har heller ingen mens, men äter minipiller.

Som kuriosa kan nämnas att när jag blev gravid med nr 2 i juni 2015 hade jag inte haft mens sedan början på september 2013. Åt minipiller mellan barnen och hon blev till 7 veckor efter att jag slutade ta pillren, men innan jag gick mens. När vi försökte med Jim fick jag mens en gång. Så de senaste 5,5 åren har jag haft mens 1 gång. Dock 3 graviditeter och minipiller mellan.
 
Dagens Jim på en solig men blåsigt promenad med hundar och barn i naturreservatet vid havet.
1FA11EF5-1070-4CC4-A7E4-CD5B204F812A.jpeg
 
Dagens Jim på en solig men blåsigt promenad med hundar och barn i naturreservatet vid havet.Visa bifogad fil 27232
Så söt!

Följdfråga, till er andra med. Hur "rädd" ska man vara för solljus på de små vid den här tiden på året? Vet att man ska undvika att ha dom i sol på sommaren, men nu då? Vill inte gärna behöva dra upp sufletten på vagnen varje promenad, han ser ju bättre med den nere.
 
Så söt!

Följdfråga, till er andra med. Hur "rädd" ska man vara för solljus på de små vid den här tiden på året? Vet att man ska undvika att ha dom i sol på sommaren, men nu då? Vill inte gärna behöva dra upp sufletten på vagnen varje promenad, han ser ju bättre med den nere.

Så här års är jag inte orolig för solen. Det är ju när den är stark nog att ge färg den är farlig.
 
Så söt!

Följdfråga, till er andra med. Hur "rädd" ska man vara för solljus på de små vid den här tiden på året? Vet att man ska undvika att ha dom i sol på sommaren, men nu då? Vill inte gärna behöva dra upp sufletten på vagnen varje promenad, han ser ju bättre med den nere.

Jag tänker att det är bättre att de får lite sol på sig regelbundet från början under våren så att de inte är lika känsliga när sommaren kommer. Att hålla en ettåring i skuggan konstant till sommaren kommer inte att gå.
Är man ute en heldag i stark sol skulle jag kanske ta lite solskydd på kinderna på sin höjd, men inte för någon timme här och var. Det är ju rätt mycket kemikalier i de där krämerna också.
3åringen och vi vuxna fick färg i ansiktet förra veckan när vi åkte skidor i fjällen, men inte bebis som satt i vagnen mest.

Undrar just vart sonens urväxta Meps (mössa med kepsskärm) har tagit vägen. Kanske att lillan kan ha den så slipper hon få solen i ögonen.
Jag köpte den av ett företag som syr upp och säljer online, himla smart uppfinning.
 
Att mjukplast kan vara så himla spännande :cautious:. Näsduksförpackningarna är hårdvaluta för bebis nu och förbannad blir hon när hon inte får smaka på dem.

Igår lärde hon sig att spela på läppen, så sött :love:
 
Barnet har haft en dag med pappan medan jag jobbat (varit borta 12 timmar hemifrån). Så kommer jag hem, barnet ser mig - och börjar gråta som om dagen varit fruktansvärd :p.
Är det bara vår som gör så?
Han blir nöjd när han får komma upp till mig och sen är han som vanligt igen och bryr sig tex inte om jag eller pappa nattar honom.
 
Barnet har haft en dag med pappan medan jag jobbat (varit borta 12 timmar hemifrån). Så kommer jag hem, barnet ser mig - och börjar gråta som om dagen varit fruktansvärd :p.
Är det bara vår som gör så?
Han blir nöjd när han får komma upp till mig och sen är han som vanligt igen och bryr sig tex inte om jag eller pappa nattar honom.

Jodå. Precis som att de kommer på att man har varit borta. Jag har saaaaknat dig mamma!
 
Barnet har haft en dag med pappan medan jag jobbat (varit borta 12 timmar hemifrån). Så kommer jag hem, barnet ser mig - och börjar gråta som om dagen varit fruktansvärd :p.
Är det bara vår som gör så?
Han blir nöjd när han får komma upp till mig och sen är han som vanligt igen och bryr sig tex inte om jag eller pappa nattar honom.

Samma här. Går hur bra som helst om jag är borta. Storgråt när han ser mig igen. Och då är jag sällan borta mer än 3 h :angel:
 
Blev inatt moster till en flicka :love:
Sjukast, syrran hade en identisk förlossning, hann aldrig få ”3 på 10 min värkar”, men dem hon fick gjorde sjukt ont så hon inte pallade vara hemma mer, efter en timme på förlossningen så var bebisen ute :eek:
Det är hennes första barn med. Börjar nästan tro att det är ärftligt? Varken mamma eller mormor lever. Hade velat frågat hur deras förlossningar var.
Pappa har inte så mycket minne, han svimmade när vi båda föddes :angel:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp