Sommarföräldrar 2022

Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.
98C3E93F-8EE2-4751-9809-5DB2C43A7FBD.png
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894
Grattis! Coolt med tvillingar.
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894

Wow, vad häftigt ❤️😍
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894

Wow, grattis! Så roligt med tvillingar 😍
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894
Wow, vad roligt! Har du tvillingar i släkten?
 
Andra frågan, gravidförsäkring ska man betala för en extra eller har ni bara gått på den gratisvarianten som ingår i hemförsäkringen oftast? Eller hur har ni tänkt?

Hoppar in från en annan föräldratråd.Jag valde betald gravidförsäkring och fick ut en rejäl slant då det blev ändrat från planerat till akut kejsarsnitt, svår blodförlust och totalt 3 veckor på sjukhus (1 för mig och 2 för bebis). Helt klart värt den tusenlapp den kostade :D
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894

Åh vad häftigt! Jag är så otroligt fascinerad av tvillingar och skulle gärna ha ett par själv 😁 Stort grattis 😍
 
Åh vad häftigt! Jag är så otroligt fascinerad av tvillingar och skulle gärna ha ett par själv 😁 Stort grattis 😍
Tack!! Jag har aldrig, vad jag minns, tänkt tanken på tvillingar sådär, trodde knappt det var möjligt då vi, vad vi vet, inte har det i släkten!
 
Två frågor till er
Hur tänker ni med när ni ska berätta, eller ni som berättat redan för omgivningen vilken vecka berättade ni i? Tänker också på arbetsgivaren
Andra frågan, gravidförsäkring ska man betala för en extra eller har ni bara gått på den gratisvarianten som ingår i hemförsäkringen oftast? Eller hur har ni tänkt?

Förra gången berättade jag efter RUL för arbetsgivaren. V 18 tror jag. Den här gången fick jag en mage som syntes mycket tidigare och dessutom skulle vi diskutera om jag skulle gå hem v 20 eller inte, så jag berättade i v 13 tror jag. Det kändes lika bra. Lite olika när jag berättade för familj och vänner, typ i v 7-14.

Sist tog jag gravidförsäkring i Trygg Hansa som jag har i övrigt också, då har jag för mig att beloppet drogs av sedan när jag tecknade barnförsäkringen. :) Kanske det är så i fler försäkringsbolag? Och tack för påminnelsen, det kanske är dags att ta tag i saken snart.
 
Vad sägs om att göra en lista för att ha lite koll på oss i tråden? :) Jag börjar, fyll gärna på!

Juli
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet.
 
Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet

Juli
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet

Augusti
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet

Juli
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Jag har fått en extratid till bm i nästa vecka. Har så mycket frågor nu när jag väntar tvillingar men allt går inte att googla sig till, hittar tex inte rutiner för tvillinggraviditet i Örebro län. Den bm jag pratade med i telefon igår var inte ordinarie, så hon hade inte riktigt koll på tvillingar utan tyckte det var bättre att jag fick träffa min vanliga. Känns skönt att få ventliera lite!

Har börjat få lite foglossning, tycker det är lite för ”tidigt” då jag bara är i v15, men det tyckte tydligen inte kroppen… Än så länge är det bara mer molande värk som tur är!
 
Nu har vi berättat för vår familj och jag kan äntligen hoppa in här! Är i vecka 15, har bf typ 27-29/7. Har en grabb sen innan, han fyller fem år snart. Var på första ultraljudet i fredags och fick världens chock, det visade sig att vi ska få tvillingar till sommaren 🙈 Tittar på bilden om och om igen för att förstå att de är två! De var inte helt sammarbetsvilliga så barnmorskan fick bara bild på deras huvud tillsammans.Visa bifogad fil 84894
Hoppsan hoppsan, guuuuuuud vad spännande. :heart
 
Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Jag fick brev på posten idag, att jag fått blodförtunnande (Trombyl) utskrivet då både övervikt (har bmi på ca 31) och tvillingar ökar risken för havandeskapsförgiftning. Är tacksam ändå över vården, att de har sådan koll på en allt som oftast!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 808
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 241
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 426
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 378
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp