Sommarföräldrar 2022

Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet
19 - Rosapantern, 28 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet
19 - Rosapantern, 28 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
25 - Anonym111, 33 år, första barnet
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Hur tänker ni kring att restriktionerna släpps? Jag har läst både den amerikanska och skottska studien om graviditet och covid, så det är klart att en viss oro gnager i bakhuvudet även om studierna är gjorda när delta florerade och jag inte har sett något om omikron och graviditet. Jag passade i alla fall på att ta dos 3 när jag fick SMS:et förra veckan. Någon som inte kommer att jobba efter v. 20? Tycker det är så svårt, och ännu svårare att lufta oron som gnager i bakhuvudet för min chef, som också är gravid och inte ett dugg orolig 😅
 
Hur tänker ni kring att restriktionerna släpps? Jag har läst både den amerikanska och skottska studien om graviditet och covid, så det är klart att en viss oro gnager i bakhuvudet även om studierna är gjorda när delta florerade och jag inte har sett något om omikron och graviditet. Jag passade i alla fall på att ta dos 3 när jag fick SMS:et förra veckan. Någon som inte kommer att jobba efter v. 20? Tycker det är så svårt, och ännu svårare att lufta oron som gnager i bakhuvudet för min chef, som också är gravid och inte ett dugg orolig 😅
Jag tog spruta tre i torsdags. Har önskar att jobba läsåret ut (lärare på liiiiten skola) men det var när jag trodde att det var ett barn i magen. Nu gissar jag att jag blir sjukskriven från kanske v25-30. Ska på extra insatt möte med bm på fredag för mer info!
 
Hur tänker ni kring att restriktionerna släpps? Jag har läst både den amerikanska och skottska studien om graviditet och covid, så det är klart att en viss oro gnager i bakhuvudet även om studierna är gjorda när delta florerade och jag inte har sett något om omikron och graviditet. Jag passade i alla fall på att ta dos 3 när jag fick SMS:et förra veckan. Någon som inte kommer att jobba efter v. 20? Tycker det är så svårt, och ännu svårare att lufta oron som gnager i bakhuvudet för min chef, som också är gravid och inte ett dugg orolig 😅
Jag går i samma tankar som du gör. Vet inte hur jag ska resonera för att inte vara onödigt orolig. Har jobbat hemifrån på heltid nu så känns inte helt bekvämt med fullt kontor och öppet kontorslandskap med smittspridningen som är nu. Har 3 doser vaccin och det verkar ju vara det viktiga för gravida men man är ändå riskgrupp efter v20 oavsett vaccin. Får inte ihop det riktigt? Planerar att jobba fram till semestern då jag inte har ett ansträngande eller riskfyllt jobb.
 
Hur tänker ni kring att restriktionerna släpps? Jag har läst både den amerikanska och skottska studien om graviditet och covid, så det är klart att en viss oro gnager i bakhuvudet även om studierna är gjorda när delta florerade och jag inte har sett något om omikron och graviditet. Jag passade i alla fall på att ta dos 3 när jag fick SMS:et förra veckan. Någon som inte kommer att jobba efter v. 20? Tycker det är så svårt, och ännu svårare att lufta oron som gnager i bakhuvudet för min chef, som också är gravid och inte ett dugg orolig 😅
Jag kan arbeta hemifrån så behöver inte vara fysiskt på kontoret men min partner bor på annan plats just nu så reser en del. Tagit tredje dosen. Är glad sista månaderna blir under sommaren då kan man hålla sig utomhus mer om man vill vara social.
 
Skönt att höra era tankar! Jag återgår till det "normala" på onsdag med på plats 4 dagar i veckan i skolmiljö, även om jag inte är i fulla klassrum (jobbar mest administrativt med många möten med enstaka personer). Hoppas på lite nya studier om omikron snart, och hoppas att tre doser ska skydda tillräckligt mot svår sjukdom. På fredag börjar jag räknas som riskgrupp (v. 20), och då är det också dags för RUL! Håller verkligen tummarna för att sambon får följa med, även om jag misstänker att sjukvården kommer att hålla på restriktionerna ett tag till. Jag har någon slags ambition att jobba hela vägen in i kaklet (midsommar), men misstänker att så inte kommer att bli fallet med tanke på BF 7/7 :laugh:
 
Hur tänker ni kring att restriktionerna släpps? Jag har läst både den amerikanska och skottska studien om graviditet och covid, så det är klart att en viss oro gnager i bakhuvudet även om studierna är gjorda när delta florerade och jag inte har sett något om omikron och graviditet. Jag passade i alla fall på att ta dos 3 när jag fick SMS:et förra veckan. Någon som inte kommer att jobba efter v. 20? Tycker det är så svårt, och ännu svårare att lufta oron som gnager i bakhuvudet för min chef, som också är gravid och inte ett dugg orolig 😅


Jobbar inom vården men är fortfarande föräldraledig så slipper oroa mig för smitta därifrån iaf. Vi har varit väldigt försiktiga genom hela pandemin och tänker fortsätta så tills det vänder, oavsett restriktioner eller ej. Har tagit 3e dosen och hoppas att vi klarar oss😊
 
Då min partner inte får följa med på kub o det känns viktigt för oss att han skulle få se så bokade och betalade vi ett extra ultraljud privat som vi varit på. Jag som tyckt det varit så jobbigt m kroppsliga förändringar etc o inte riktigt kunnat glädjas över graviditeten fick liksom en annan syn på det nu. Båda två så fascinerade av hela upplevelsen och känns mer på riktigt nu.

vad gissar ni på för kön? Kommer ni ta reda på det innan födseln?
 
Då min partner inte får följa med på kub o det känns viktigt för oss att han skulle få se så bokade och betalade vi ett extra ultraljud privat som vi varit på. Jag som tyckt det varit så jobbigt m kroppsliga förändringar etc o inte riktigt kunnat glädjas över graviditeten fick liksom en annan syn på det nu. Båda två så fascinerade av hela upplevelsen och känns mer på riktigt nu.

vad gissar ni på för kön? Kommer ni ta reda på det innan födseln?

Visst är det häftigt? 😍 Vad bra att det känns bättre, och mysigt att ni fixade så båda kunde vara med.

Vi tog reda på kön, jag hade en känsla av att det skulle bli en tjej och det såg det ut som på RUL. Första barnet kollade vi på mest för att allt kändes så overkligt och vi ville ha något att greppa tag i. Andra barnet kollade vi inte, det var väldigt läckert att få veta först på förlossningen 😊 Men nu kände vi att vi ville kolla igen den här gången.
 
Då min partner inte får följa med på kub o det känns viktigt för oss att han skulle få se så bokade och betalade vi ett extra ultraljud privat som vi varit på. Jag som tyckt det varit så jobbigt m kroppsliga förändringar etc o inte riktigt kunnat glädjas över graviditeten fick liksom en annan syn på det nu. Båda två så fascinerade av hela upplevelsen och känns mer på riktigt nu.

vad gissar ni på för kön? Kommer ni ta reda på det innan födseln?
Jag gör RUL 1/3. Tog inte reda på kön med sonen, fick bli en överraskning. Tror vi gör samma nu. Är dock mer nyfiken på kön nu när det är två av någon anledning, men sambon är väldigt inne på att kön inte spelar roll (och han har ju helt rätt i det tycker jag) och att det därför ska bli överraskning denna gång med! Min kompis tror att ena är tjej i alla fall! Jag har ingen aning 🤷‍♀️
Har ni funderat på namn? För oss blev det lite svårare när det är två stycken som ska ha namn men vi är lite inne på Amadeus, Karl, Ronja och Kajsa :) men det kan ju ändra sig till sommaren förstås!
 
16+1 idag. Var på extra möte hos bm pga tvilling grav. Kände att jag ville ha svar på lite frågor. Tyvärr hade hon inte så många svar, då det inte verkar finnas något konkret pm för tvilling graviditet. Dessutom är jag sleeve opererad. Ännu mer ovanlig kombo. Hon ringde också spec mvc, som inte heller hade så många svar. De kom i alla fall överens om att min bm skulle skicka remiss redan nu till spec mvc istället för att vänta till v24, som man tydligen i regel gör med tvillingar. Så får vi se vad vi får för svar på remissen.

5B2B622E-AC9C-4698-A7ED-F25ADFFA5E59.png
 
Vi tog inte reda på kön senast och kommer nog inte göra det nu heller. Är nyfiken men gillade att ha den överraskningen kvar. Har dock en känsla av att det blir en till flicka men återstår att se om det stämmer :)

Nästa vecka ska jag till kontoret för första gången på länge. Min mage är inte helt lätt att dölja längre tror jag, och har bara berättat för 2 personer på jobbet än men lär få berätta för fler nu antar jag. Hade egentligen velat vänta till efter RUL 3/3 men får se hur jag gör.

Förra graviditeten var det vissa som bara sett mig i vinterjacka i stallet och de visste inte ens att jag var gravid när jag plötsligt fått barn. Säger lite om min magstorlek förra gången.
 
Igår var det dags för RUL. Sambon fick snällt vänta utomhus. Allt såg fint ut, och vi fick reda på att det är en flicka. Superskönt, nu blev det SÅ mycket lättare med namn 😂 BF blev framflyttat hela 2 dagar till 9/7 också.

Jag hoppas sambon får börja följa med till BM snart igen 😊
 
Idag ska jag på första besöket hos BM sedan RUL, har fått ändra tid flera gånger pga sjukdom och krock med jobb och barnvakt. Är så förtjust i min BM att när hon bytte jobb och hamnade 1 mil utanför stan så följde jag med dit!

Äter ni något järn? Ska försöka ta mig i kragen och köpa det i dagarna, vill minnas att Sideral fungerade bäst för mig. Äter ni någon annan vitamin eller liknande?
 
Nästa vecka ska jag till kontoret för första gången på länge. Min mage är inte helt lätt att dölja längre tror jag, och har bara berättat för 2 personer på jobbet än men lär få berätta för fler nu antar jag. Hade egentligen velat vänta till efter RUL 3/3 men får se hur jag gör.

Förra graviditeten var det vissa som bara sett mig i vinterjacka i stallet och de visste inte ens att jag var gravid när jag plötsligt fått barn. Säger lite om min magstorlek förra gången.
I stallet såg folk förvånade ut när jag sålde hästen, de hade inte fattat att jag var gravid, var i månad 7.
På jobbet arbetade jag hemma, så där fick de veta rätt sent. Försov mig till något möte bara 😂

Chefen fick veta tidigt, typ vecka 10. Vi skulle ut och äta och dricka drinkar. Pallade inte hitta på dåliga anledningar till att vara nykter(Hade sett babyn på ett UL innan). Öppnade med att det inte skulle bli några drinkar och att vi hade dålig ersättning till föräldralediga. Han gjorde en översyn och typ dubblade ersättningen 😁 så det var en fördel med att inte vara tyst!
 
Idag ska jag på första besöket hos BM sedan RUL, har fått ändra tid flera gånger pga sjukdom och krock med jobb och barnvakt. Är så förtjust i min BM att när hon bytte jobb och hamnade 1 mil utanför stan så följde jag med dit!

Äter ni något järn? Ska försöka ta mig i kragen och köpa det i dagarna, vill minnas att Sideral fungerade bäst för mig. Äter ni någon annan vitamin eller liknande?
Vad äter jag inte för vitaminer 😂 här är min lista (obs, är magsäcksopererad):
Folsyra 1 mg
Järn Dueferon 1 tabl/dag
Trombyl (blodförtunnande pga tvillingar)
Kalcipos D-Forte två om dagen
Vitamin kvinna, enl burken
Omperazol 20 mg
B12 1 mg
D-vitamin en tabl/varannan dag

Hade jag inte varit opererad hade jag ätit vitamin gravid, ev järn (beroende på provsvar) och d-vitamin. :)
 
Idag ska jag på första besöket hos BM sedan RUL, har fått ändra tid flera gånger pga sjukdom och krock med jobb och barnvakt. Är så förtjust i min BM att när hon bytte jobb och hamnade 1 mil utanför stan så följde jag med dit!

Äter ni något järn? Ska försöka ta mig i kragen och köpa det i dagarna, vill minnas att Sideral fungerade bäst för mig. Äter ni någon annan vitamin eller liknande?
BORDE äta järn, D-vitamin och B-komplex, men att man inte ska äta järn 2h före/efter laktosprodukter gör att jag har svårt att få till det, så glömmer ofta, tyvärr!
 
Idag ska jag på första besöket hos BM sedan RUL, har fått ändra tid flera gånger pga sjukdom och krock med jobb och barnvakt. Är så förtjust i min BM att när hon bytte jobb och hamnade 1 mil utanför stan så följde jag med dit!

Äter ni något järn? Ska försöka ta mig i kragen och köpa det i dagarna, vill minnas att Sideral fungerade bäst för mig. Äter ni någon annan vitamin eller liknande?
Jag äter nå gravidvitaminkappslar. Min barnmorska sa mitt järnvärde låg på normalt men att hen ville jag skulle börja med extra järn inom några veckor. Förstått de som att folsyra är viktigt eller något sånt.
 
Idag ska jag på första besöket hos BM sedan RUL, har fått ändra tid flera gånger pga sjukdom och krock med jobb och barnvakt. Är så förtjust i min BM att när hon bytte jobb och hamnade 1 mil utanför stan så följde jag med dit!

Äter ni något järn? Ska försöka ta mig i kragen och köpa det i dagarna, vill minnas att Sideral fungerade bäst för mig. Äter ni någon annan vitamin eller liknande?

Jag äter två skivor blodpudding varje morgon då jag inte får i mig tabletter. Det går ner om varannan gaffel är en apelsinklyfta. Ska bli intressant att se hur järnet ligger vid nästa koll. Jag har tidigare legat lågt men också varit vegan förut i ett gäng år. Sedan D-vitamin + k2 vitamindroppar. Jag har ju en burk Thorne prenatal-tabletter som står och retas i skåpet också. Borde prova igen nu ifall jag kanske kan få ner någon. 😐

I övrigt så har jag äntligen varit på RUL och allt såg bra ut. Jag vill ha hemförlossning den här gången och sitter nu och väntar på att barnmorskorna ska komma för en första träff. Jag är jättenervös av någon anledning.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 850
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 251
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 441
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 404
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp