Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2022

Jag äter två skivor blodpudding varje morgon då jag inte får i mig tabletter. Det går ner om varannan gaffel är en apelsinklyfta. Ska bli intressant att se hur järnet ligger vid nästa koll. Jag har tidigare legat lågt men också varit vegan förut i ett gäng år. Sedan D-vitamin + k2 vitamindroppar. Jag har ju en burk Thorne prenatal-tabletter som står och retas i skåpet också. Borde prova igen nu ifall jag kanske kan få ner någon. 😐

I övrigt så har jag äntligen varit på RUL och allt såg bra ut. Jag vill ha hemförlossning den här gången och sitter nu och väntar på att barnmorskorna ska komma för en första träff. Jag är jättenervös av någon anledning.
Hade hellre ätit blodpudding till frukost än järntabletter, bra idé ska köra på det också :)
 
Bra att ni påminde om D-vitamin! Det var aldrig nåt de tipsade om mina tidigare graviditeter så det verkar nytt. Jag jobbar typ 20 m från ett apotek men det är tydligen inte tillräckligt nära för att jag ska ta mig i kragen och gå dit 🙈

@Pellegnillot Spännande med hemförlossning!
 
Jag har fått covid, och som vanligt får jag en rejäl mancold när jag är sjuk. Och då har jag inte ens feber 🙄 Tacksam över vaccin x3 och hoppas att det håller sig relativt lindrigt. Sömnbristen på natten pga hosta och snor och allmänt obehag är helt klart värst…
Blä så träligt! Det är jobbigt nog att sova som det är med en mage ivägen 🤯
 
Jag har fått covid, och som vanligt får jag en rejäl mancold när jag är sjuk. Och då har jag inte ens feber 🙄 Tacksam över vaccin x3 och hoppas att det håller sig relativt lindrigt. Sömnbristen på natten pga hosta och snor och allmänt obehag är helt klart värst…
Stackare! Jag hade covid i början av graviditeten och det var inte kul ihop med illamående och att jag redan gick på knäna. Så lider med dig! Hoppas du blir frisk snart.
 
Jag var på KUB i onsdags och blev flyttad till 31 augusti. Så får väl fortfarande räknas som sommarförälder? 😁
Sen gick jag över 2 veckor förra gången så räknar med att det blir i september ändå.
 
Blä så träligt! Det är jobbigt nog att sova som det är med en mage ivägen 🤯

Ja men verkligen! Har redan en tendens till att vakna på nätterna och inte kunna somna om på ett par timmar så det gör ju inte saken bättre att lägga på lite covid på det också.
 
Stackare! Jag hade covid i början av graviditeten och det var inte kul ihop med illamående och att jag redan gick på knäna. Så lider med dig! Hoppas du blir frisk snart.

Tack! Hoppas idag är värsta dagen så att det vänder imorgon.

Klart du ska vara med i sommartråden. Augusti räknas ju som sommar! Och även om du går över såklart :)
 
Tack! Hoppas idag är värsta dagen så att det vänder imorgon.

Klart du ska vara med i sommartråden. Augusti räknas ju som sommar! Och även om du går över såklart :)

Jag har också fått covid. Krävdes bara en dag tillbaka på kontoret innan jag var smittad. Men känner mig äntligen lite piggare idag men har mått kasst hela veckan. Inte så lätt att vila med snart 3 åring hemma som också är sjuk. Men hoppas vi kan slippa detta ett tag sen. Går också magsjuka på förskolan så hon får gärna vara hemma lite till…
RUL på tisdag så hoppas på att vara frisk tills dess :)
 
Jag har också fått covid. Krävdes bara en dag tillbaka på kontoret innan jag var smittad. Men känner mig äntligen lite piggare idag men har mått kasst hela veckan. Inte så lätt att vila med snart 3 åring hemma som också är sjuk. Men hoppas vi kan slippa detta ett tag sen. Går också magsjuka på förskolan så hon får gärna vara hemma lite till…
RUL på tisdag så hoppas på att vara frisk tills dess :)

Eller hur, är också hemma med barn (sambon jobbar dock hemifrån och är väldigt mycket med barnen tack och lov) och helst skulle jag bara vilja stänga in mig i ett mörkt rum. De är dock väldigt duktiga på att leka just idag och vi har två iPads som används väldigt flitigt just nu.
 
Här har jag varit nojig förstagångsförälder i veckan. Var på yoga i måndags och låg då på mage för det kändes bra. Bebis verkade tycka det blev lite trångt och sprattlade vilt. Efter det så har jag tyckt att det inte varit lika mycket rörelse som under helgen och nojat om att jag gett bebis klämskador. Skrev till BM och frågade men inte fått svar än om jag borde vara orolig eller inte. Nu i morse var det dock full fart i magen, så det kanske bara har varit några lugnare dagar? Har känt henne varje dag, bara inte lika mycket som förra helgen. Är ändå bara i v. 21 så borde ju finnas rum där i magen.

Förutom min noja så flyter allt på bra nu. Lite småkrämpor så som lite ömt bäcken och näsblod pga. Torr luft och känsligare slemhinnor, men sån otrolig skillnad från första trimestern!
 
Jag har också fått covid. Krävdes bara en dag tillbaka på kontoret innan jag var smittad. Men känner mig äntligen lite piggare idag men har mått kasst hela veckan. Inte så lätt att vila med snart 3 åring hemma som också är sjuk. Men hoppas vi kan slippa detta ett tag sen. Går också magsjuka på förskolan så hon får gärna vara hemma lite till…
RUL på tisdag så hoppas på att vara frisk tills dess :)
Jag har också RUL på tisdag, så pirrig men också nervös att ett av barnen ska må mindre bra 🤯
 
Har vänner i andra europeiska länder och det verkar vanligt att man i början av graviditeten tar ett blodprov för att se om man har immunitet(tror det är immunitet) mot toxoplasma. Har man det behöver de inte vara lika nojiga med vissa livsmedel.
Funderar på varför vi inte tar de provet här. Är de för vi har annan matkultur, vi inte har toxoplasma i Sverige i samma grad eller annan anledning?
Vi rekommenderas ju att inte många saker oavsett så håller man sig väl borta från den risken men hade ju vart skönt om man viste om man redan genomgått det.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 101
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 866
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 906
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp