Sommarföräldrar 2022

Vi har corona :(

Sambon var Frankrike och vi får covid så typiskt!
Bebis får inte behålla något och kräks hela tiden, jag har på det haft som mest 39,5 i temp de var en jobbig natt 😩 stora killen kräk och mittersta är bara trött.

Sambon är frisk och hemma igen sen sent igår kväll tack och lov! Ska ge de idag sen måste vi nog ringa 1177 och rådfråga iallafall.. 😩
 
Planerat påskfirande inställt då ena barnet fick skyhög feber igen..(vi hade iaf en feberfri dag här).

Istället roar vi oss med att tävla i om bebis ska säga mamma eller pappa först. Han har börjat babbla lite och de andra 2 var först med "pappa", sambon sa att detta är min sista chans till revansch. 😆

Hoppas ni har en fin påskhelg, visst är det lite magiskt varje ny högtid bebis får uppleva 🥰
 
Planerat påskfirande inställt då ena barnet fick skyhög feber igen..(vi hade iaf en feberfri dag här).

Istället roar vi oss med att tävla i om bebis ska säga mamma eller pappa först. Han har börjat babbla lite och de andra 2 var först med "pappa", sambon sa att detta är min sista chans till revansch. 😆

Hoppas ni har en fin påskhelg, visst är det lite magiskt varje ny högtid bebis får uppleva 🥰
Vi har gjort samma jag vann med mamma följt av hej 😁 tredje gången gillt! 🥳
 
Vi har haft en härlig påskhelg med min familj där båda barnen varit så fina.

Och idag åt lillan upp all gröt jag gjort åt henne (1 msk pulver). Har ratat all mat innan. Känns så skönt!
 
Storebror hade feber i veckan som var, i lördags fick jag och Carl feber, igår fick Cajsa feber. Måste varit en smittsam bacill, jag har inte haft feber pga virus på över tre år! Hade feber för någon månad sedan, men det var pga mjölkstockning 🙈
De är ändå relativt pigga, vi håller ju också på att minska nattamning så de är lite påverkade av det med!
 
Här minskar vi också nattamningen. Är inne på natt tre nu. Första natten ammade han tre ggr och igår natt två ggr, en gång 00.30 och en gång vid kl.06. Får se hur den här natten går. Ibland lyckas jag få han somna om i sin säng (som står bredvid min sängkant) om inte det går utan att det eskalerar så tar sambon över och vaggar han i vagnen. Nackdelen är väl att han kanske blir van att bli vaggad i vagnen?
 
Här minskar vi också nattamningen. Är inne på natt tre nu. Första natten ammade han tre ggr och igår natt två ggr, en gång 00.30 och en gång vid kl.06. Får se hur den här natten går. Ibland lyckas jag få han somna om i sin säng (som står bredvid min sängkant) om inte det går utan att det eskalerar så tar sambon över och vaggar han i vagnen. Nackdelen är väl att han kanske blir van att bli vaggad i vagnen?

Skulle inte oroa mig för att han vänjer sig med något, huvudsaken är att det fungerar för er allihop. Är väl jättebra att ni hittat ett sätt som gör att han somnar om 😃 När det kommer till bebisar och sömn tycker jag man ska köra med det som funkar bäst för er allihop, då mår alla bäst. Sömn kan vara nog så krångligt med bebisar så det är inget jag laborerar med om det fungerar bra 😄
 
Här har vi slutat amma helt. Han blir tio månader snart och vi har inte ammat på två veckor kanske, det känns skönt för jag kände mig färdig. Och i och med att han bet mig med jämna mellanrum så känns det också skönt 😄 Han dricker numera gladeligen välling och sover omstart väldigt gott men ett uppvak på natten, ibland inget uppvak alls. Han sover helt klart bäst hittills av våra barn.
 
Bebis är fenomenal på att sova (oftast) och har inatt sovit 19-05.30 i egen säng i eget rum utan uppvak. Känner oss extreeeemt ödmjuka inför detta och inser verkligen lyxen. Första barnet sov första natten utan uppvak på sin femårsdag och andra barnet kommer in till oss varje natt och har sovit dåligt som bebis (startade till och med en tråd om det på Buke 😄). Jag njuter och hoppas verkligen att det fortsätter för livet känns så mycket enklare efter en hel natts sömn.
 
Skulle inte oroa mig för att han vänjer sig med något, huvudsaken är att det fungerar för er allihop. Är väl jättebra att ni hittat ett sätt som gör att han somnar om 😃 När det kommer till bebisar och sömn tycker jag man ska köra med det som funkar bäst för er allihop, då mår alla bäst. Sömn kan vara nog så krångligt med bebisar så det är inget jag laborerar med om det fungerar bra 😄
Tack precis vad jag faktiskt behövde höra.❤️
 
Bebis sover fortfarande bra. Har oftast ett uppvak varje natt då han får välling och somnar om hyfsat snabbt. Han är däremot morgonpigg och ska helst upp mellan 05-06 vilket ofta känns helt okej, men imorse när han började prata ville jag bara dra täcket över huvudet 🙈

Seg dag idag, det är grått och trist ute och sambon behövde bilen så vi kommer inte någonstans. Pappa bjuder på lunch dock och dit är det gångavstånd så det passar perfekt idag 👍 Blir bra med lite miljöombyte för oss båda tror jag 😄
 
Cajsa har sovit sig igenom 3/4 nätter nu! Hoppas de håller i sig. När det kommer till Carl kan man snart skriva en novell om honom och sömnen 😅 Nu har han en del eksem, som jag tror kliar och att han därför sover dåligt. Eller, så letar jag bara ursäkter till hans dåliga sömn, han kanske bara är sådan som sover dåligt. Gillar tidiga mornar precis som mamma och storebror. Cajsa sover gärna lite längre, men blir väckt tyvärr. Vågar inte lämna henne i vår säng på övervåningen då hon krypit ur sängen en gång 🙈

Båda går mot möbler, Carl går mer sidleds, Cajsa gillar att klättra uppåt helst! Full rulle med andra ord 😅
 
Vi körde en inläggning med covid men nu är vi på banan igen!

Molte älskar mat och han var i fredags 8 kg tung och 70 lång :D

Han är helt klart den lättaste av våra tre bebisar, undra just om de är för att vi har vanan inne eller om han faktiskt är väldigt snäll? Med på brorsans ridlektioner två dagar i veckan, de sover han oftast igenom, ibland sitter han med tränaren eller på ”vanliga” ridskolelektionerna ofta hos någon bebissugen mamma 😁 många timmar i stallet har han fått ihop 😁 eller sittandes i vagnen och kolla när jag staplar ved, packar hö osv

Nätterna går dock lite knaggligt han sover i sin säng till en början iallafall 🙈
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 041
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 965
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 930
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp