Bukefalos 28 år!

Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vi bor i Täby!

Vad kul att vi är så många i Stockholmstrakten :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Oj, låter inget roligt med cystan...men vi håller tummarna att operationen blir smidig och smärtfri :)

Tack för grattis, jätteroligt ska det bli! Vill ju flytta igår helst, men det blir nog i April...:bump:

Ja tänk att vi är så många i trakten här, vi kanske får svänga ihop en liten fika träff någon dag? Kanske när det är varmt och skönt ute :p

Snyggve: Oh läskigt, tur att det gick bra..det är min stora skräck också..vi har Emil i vår säng än, men det är en 180 cm bred sak, och han sover längst in mot väggen. Dessutom är han inte så rörlig än att han skulle kunna ta sig över mig och ner på andra sidan..men det blir nog till att flytta över i spjälsäng snart, även om det är jättemysigt att samsova :love:

Förövrigt är tand nummer 7 på gång här, märks tydligare än med de andra tänderna, på gnällig och närhets törstande Emil...
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Usch, låter verkligen inte roligt med cystan. Är det farligt?

Min son har fått sitta på en häst, det var lattjo lajban tyckte han, stooort smile :D, verkligen jättetråkigt om han skulle tycka det var kul med hästar :angel:
Han har också fått "spela" piano på min gamla synt som jag dammade av häromdagen. Det smilet var ännu större kan jag lova :p

Tillit jag tror inte det nånsin kommer bli varmt och skönt ute :crazy: men en fika träff borde vi dra ihop tycker jag med!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

KL

Vår otur fortsatte igår efter avramlingen :p När han åt middag satte han en bit i halsen och fick inte luft :eek: Har aldrig vart så rädd som jag var då, men lyckligtvis så lyckades han hosta upp biten själv efter en liten stund.

Och idag sprang han i gåstolen med huvudet före rätt in i vårt matsalsbord *suck*
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

KL

Nu har vi haft 2 inskolningsdagar pa dagis. Onsdagen gick bra var sjalv med personal och andra barn ca 1h, at lunch duktigt men sedan sjonk val allting in och hon borjade grata. sa da fick jag komma in och trosta var kvar ett tag till efter det. Igar gick det jattebra anda tills en annan unge som ocksa var pa inskolning borjade grata och skrika, da borjade hon med. Sjalvklart nar hon blivit lugn igen sa horde hon den andra och borjade igen. Himla skitunge (inte sophia). Ska tillbaka pa mandag igen, tyvarr ska skitungen ga samma dagar som Sophia sa vi far val se hur inskolningen gar... Positivt ar att personalen ar himla bra och det ska borja en till nasta vecka sa de kommer att vara 3 pa 10 barn, enligt rekomendationer fran Svenska studier ;)

Annars ar allt bra har nere, idag vantas varmt vader ca +32 och stralande sol. Ska dock bli kallare nasta vecka bara +23 :p

//Krusan
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Usch fy, läskigt!
Kan man inte låsa in dom i ett vadderat rum utan saker så dom aldrig kan göra illa sig ;)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Här var det dött!

Uppdatering från oss:
Ludwig kan nu ställa sig upp och gå längs med möbler, han kan även stå själv ca 5 sek utan stöd :love: Fullt ös nu...

Inga fler skador än, peppar peppar, men de kommer väl i takt med gångträningen :p
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Haha ja verkligen, antar att vi sommarmammor verkar ha ett liv utanför buke till skillnad från alla andra mammor här på forumet :p
Nej nu var jag elak...:o

Men här hemma är det fullt upp nu, vi packar och packar för flytt 1 april :bump:

IMG_3039.JPG


Emil håller på att öva på att krypa, han kommer upp i krypläge från magen och från sittande, så står han där och gungar lite och sen åker han på magen igen ;)
Kan ta sig dit han vill genom att dra sig, eller hasa fram liksom, men är lite bekväm av sig och ropar hellre på assistans!!
Kan också resa sig upp mot grejer, men det är vingligt än.
Sover hela nätter, har 7 tänder, äter bra...tror det var det! :)

Vi har strålande sol här förövrigt, vårkänslor deluxe! När lilleman vaknar blir det promenad :banana:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Här var det dött!

Uppdatering från oss:
Ludwig kan nu ställa sig upp och gå längs med möbler, han kan även stå själv ca 5 sek utan stöd :love: Fullt ös nu...

Inga fler skador än, peppar peppar, men de kommer väl i takt med gångträningen :p

Glömde ju helt bort att säga vilken duktig kille du har, och att vi håller tummar och tår för att han får hålla sig skadefri så gott det går ;)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Haha ja verkligen, antar att vi sommarmammor verkar ha ett liv utanför buke till skillnad från alla andra mammor här på forumet :p
Nej nu var jag elak...:o

:rofl: typ :D

Här sover för tillfället sonen ute i vagnen efter en lite prommis med sin pappa. Jag åkte på nån snabbsjuka igår. Högst oklart vad det var :grin: men mår bättre idag.

Vi har haft lite kinkigt med kvällmaten, dvs vällingen han får innan ha ska sova, några dar. Förmodligen har han inte varit hungrig. Men det har resulterat i att han nån dag endast fick mat 4 ggr och det kändes lite för lite, men han har ändå sovit gott på natten. Han har varit väldigt hård i magen, så jag har trott att det har varit fler tänder på G, men än så länge har det inte tittat fram några fler.
Han försöker krypa men har inte riktigt förstått hur han ska flytta händerna.
Är i allmänhet en väldigt glad unge, men lite mammig (hoppas det går över snart), det brukar gå bättre om jag inte är hemma alls faktiskt så jag får väl sticka hemifrån lite mer ;)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

KL

Gud vad duktiga alla era bebisar är! Kryper, ålar, går om man håller i dem. Jisses!

Här hemma är det fortfarande lugnt på den fronten. Visst lite skuttande på rumpan men det går så sakta och händer inte så ofta så det räknas inte. Gåstolen går varm däremot :D

Han har fått 2 tänder! De kom utan problem och är SYLVASSA. Aj om nippelsarna kan jag meddela. Men sonen är nöjd. Härom dan så fick han vässa tänderna på en fjärdedelsbit av ett äpple. Han blev helt besatt. Hysteriskt kul och han satt med äpplet och karvade i nära en halvtimme. Sen att det var äpple i hela soffan på mattan och hela honom själv bekom honom inte det minsta.

Maten funkar hyfsat just nu. Han får en portion mat vid 5-6 på kvällen resten ammar vi. Trycker i honom en halv burk katrinplommon varje gång men inte gör det att det kommer ut något där bak lättare :crazy: Visserligen vågar jag inte sluta för då kanske det blir ännu värre. Han äter dessutom alltid något med päron i samt dricker päronjuice efter maten eftersom det ska vara lösande.
Jag kanske är lite konstigt men jag tycker det är jätteroligt att botanisera bland barnmatsburkarna och allt annat jox på ica. Sambon kollar på mej som om jag är från mars :D

Är det förresten någon som sett Solsidan på tv4. Jag och sambon känner oss precis som Alex och Anna. Vi har polare som heter Fredde och Mickan som har en son på 3 år och en dotter på 9 månader. Dessutom bor vi på ett ställe som i folkmun kallas solsidan, dock inte den som det är inspelat på. Nån annan som känner igen sig?

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Haha ja och jag tror minsann även Emil ligger tämligen i lä när det gäller den motoriska utvecklingen...däremot är han väldigt "med" och medveten, och har alltid varit...det är ju så olika :)

Solsidan är det bästa programmet jag sett på länge, jag och sambon ser det tillsammans varje fredag och skrattar lika gott båda två :rofl: Men jag tror dock inte vi har några större likheter med dem i serien, eller i för sig bor vi (ja vi flyttar ju ifrån det nu visserligen, men ändå) på ett ställe som heter Solbacken, men det var visst också allt ;)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Nåväl, han kryper ju inte än och jag vågar absolut inte lämna honom sittandes själv, eftersom han faller åt sidan eller kastar sig bakåt :crazy:

Jag känner inte igen mig i Solsidan, tack och lov måste jag säga för jag blir så generad av att titta på det, tycker det är otroligt pinsamma människor :p Jag håller mig till Skavlan istället :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Igår fick sonen feber för första gången i sitt 7 månader långa liv. Mina föräldrar satt barnvakt medan jag var hos tandläkaren. När jag kom hem kändes han väldigt varm och såg jättetrött ut trots att han varit vaken en timme bara. Han var ändå ganska glad och hade ätit med väldigt god aptit. Han hade 38.8 grader och ca 1 1/2 timme senare efter en liten power nap hade han 38.4 han fick då en panodil supp. Idag på morgonen hade han 38.3 och fick en supp till. Han är så duktigt fast han har feber, åt all sin gröt och försökte busa lite.
Jag vet inte vad det är, men det känns som om vi har klarat oss rätt så bra från sjukdomar och feber.
Men tanken slog mig att jag kanske borde vaccinera honom mot svinis nu.
Hur har ni gjort med era som passerat 6 månader?

Jag är själv inte vaccinerad men tänkte göra det om jag vaccinerar sonen, ska prata med BVC och höra vad dom tycker!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Emil är också febrig :( Kanske något som går? Pappan i familjen har varit lite förkyld, och så även jag..får se hur det ser ut med lilla skatten imorgon.

Vi är inte vaccinerade mot baconsjukan här i huset, sambon tänkte visst göra det för han jobbar ute bland så mycket folk men har nog helt enkelt inte fått arslet ur vagnen :D
Jag vägrar vaccinera Emil mot något som är såpass otestat, och vill heller inte själv ta vaccinet.

Och vet ni, det hände något stort härhemma med min lilla sjukling idag!
Han kan krypa :banana: :love:
Dessutom kan han ställa sig upp mot saker, det ni ;) på en dag bara, så kan han allt det här...hjälp :eek: betyder det att han flyttar hemifrån imorgon eller?
Haha nej skämt åsido, det är så roligt när det händer grejer :bump:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Wow, vilken duktig kille du har :)
Alltså, dom är verkligen tappra fast dom är sjuka. Jag är som en hel karl :angel: när jag är sjuk, ynklig :cool:

Och så blir jag helt nojjig när han har feber som har gått upp och ner sen i torsdags. Läste att man inte ska ge febernedsättande om det inte är alldeles nödvändigt och det har ju jag gjort fast han inte hade så jättehög feber. Så jag lät bli när han var uppe runt 39 så stackarn fick lida sig igenom.
Några timmar senare var han feberfri men efter natten hade han 39.2 igen. Och nu på eftermiddagen idag när han hade 39.4 fick han en supp igen. Det känns som att man kan väl hjälpa kroppen lite på traven, eller?

Nej jag är fortfarande tveksam till om jag ska vaccinera. En läkarbekant tycker man är ansvarslös som förälder om man inte gör det.
Gaah, dessa beslut, jag blir galen.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Lill tjejen har fatt 1:a sprutan mot svininfluensan, ska fa nr 2 om ett par veckor. Min man och jag vaccinerade oss innan Sverige resan i julas, men da var vaccinet inte godkant for barn under 10. Jag tycker det ar sjalvklart att man ska vaccinera, tjejen gar ju dessutom pa dagis. Hon markte ingenting efter sprutan, hoppas pa att det gar lika bra vid nr 2. Vi gar ju dessutom mot vinter och influensa tider har. I Sverige borde ju influensa tiden vara over eller?

Annars sa ar det full rulle pa henne, uppe pa alla 4 och en hejar pa att krypa baklanges. Just nu inne i en gnall period, vet inte om det ar tillvaxt pa gang :confused:. Hoppas innerligt att hon borjar sova battre da jag borjar jobba imorgon. Vi som hade det sa bra forrut med sovande bebis fran 19-7, inte langre... Har man tur sa behover jag bara ga upp en gang vid 2-4, riktigt sliten blir man om hon vaknar midnatt + 3 pa morgonen.

//Krusan
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag tycker det är väldigt tyst om svininfluensan men har hört att endel pratar om en andra våg pga att inte alla har vaccinerat sig.
I övrigt härjar det RS-virus för fullt verkar det som och vinterkräksjukan, så än är inte influensa tiden över, vi har ju fortfarande vinter här även om det börjar gå mot vår. Snön ligger fortfarande kvar med minst en halvmeters djup åtminstone norröver Stockholm.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag tycker det är väldigt tyst om svininfluensan men har hört att endel pratar om en andra våg pga att inte alla har vaccinerat sig.
I övrigt härjar det RS-virus för fullt verkar det som och vinterkräksjukan, så än är inte influensa tiden över, vi har ju fortfarande vinter här även om det börjar gå mot vår. Snön ligger fortfarande kvar med minst en halvmeters djup åtminstone norröver Stockholm.

Vi har också enorma mängder snö kvar, här utåt landet sydväst om sthlm ;)

Emil fortsätter vara tämligen gnällig, vi misstänker kanske en tand...kryper gör han iallafall för fullt, och reser sig upp mot det som kommer i hans väg!
Men någon vidare koll på att man slår sig om man släpper det man står mot har han ju då inte, så man får passa honom hela tiden.
Men roligt är det ändå :banana:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 873
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 840
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 255
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp